۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

تبلیغات موبایلی چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

تبلیغات موبایلی چیست و چه مزیت‌هایی دارد

به سبب پیشرفت تکنولوژی، دنیای تبلیغات هم شاهد رشد چشمگیری بوده است. این روزها تبلیغات موبایلی نقش بسیار پررنگی را در این دنیا ایفا می‌کنند. بدون شک با توجه به افزایش استفاده از تلفن‌های همراه این نوع تبلیغ یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطبان شما است. 

با توجه به آمار منتشر شده توسط IAB تبلیغات موبایلی توانسته‌اند به تنهایی ۶۵ درصد از کل درآمد تبلیغات در اینترنت را در سال ۲۰۱۸ تشکیل بدهند. طبق آمار گزارش منتشر شده IAB در سال ۲۰۲۰ این درآمد ۲۴ درصد نسبت به سال قبل خود افزایش یافته است. 

بدون شک امروزه یک کمپین تبلیغاتی عالی برای جذب مخاطب هدف خود در جامعه مصرفی چاره‌ای به غیر از تمرکز بر تبلیغات موبایلی ندارد. این نوع تبلیغ تفاوت زیادی با مفاهیم سنتی ساخت آگهی دارد. 

بازاریابان امروزه از طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مختلف برای ایجاد تبلیغات کاربرپسند مناسب موبایل برای تقویت برند خود و ایجاد درآمد بیشتر استفاده می‌کنند. 

در این یادداشت تلاش کرده‌ایم به تمام سوال‌های شما درباره‌ی تبلیغات موبایلی، مزیت‌ها و انواع آن پاسخ دهیم. در ادامه با اد تو اپ همراه باشید 

تبلیغات موبایلی چیست 

تبلیغات موبایلی واکنش دنیای تبلیغات به دنیای مصرفی است که به صفحه‌ی تلفن‌های همراه خود خو گرفته‌اند. به طور خلاصه می‌تواند این نوع تکنیک تبلیغاتی را محصول یا خدماتی در نظر گرفت که در تلفن‌های هوشمند خود مشاهده می‌کنید. 

تبلیغات موبایلی می‌تواند به‌صورت تبلیغات مبتنی بر متن، تبلیغات بنری، ویدئویی یا حتی به عنوان بازی‌های تلفن‌های همراه مشاهده شود. 

در این تبلیغات برای نمایش در صفحه‌های نمایش تلفن همراه بهینه می‌شوند تا  در این فضای کوچک قرار بگیرند. 

همچنین تبلیغات موبایل اساسا بخشی از بازاریابی موبایل به شمار می‌آید که از تکنیک‌ها و استراتژی‌های سنتی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند. این اطلاعات ممکن است شامل مشخصات مشتری، اطلاعات جمعیتی و عادت‌های مخاطبان شود. 

به عبارتی می‌توان گفت تبلیغات موبایلی به جای مراجعه به سطح شهر به منظور استفاده از تبلیغاتی مانند بیلبوردها و تراکت‌ها از محبوبیت دستگاه‌های تلفن هوشمند استفاده می‌کند. 

ظهور تبلیغات موبایلی را باید یک انقلاب بزرگ در کمپین‌های بازاریابی دانست. از مزایای گزارش شده آن می‌توان به افزایش نرخ تعامل، مقرون به صرفه بودن، برقراری ارتباط با مخاطب و دوستی با او در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. 

جایگاه تبلیغات موبایلی

جایگاه موبایل در دنیای تبلیغات 

این روزها مشاهده یک تبلیغ آنلاین هنگام استفاده از یک اپلیکیشن بسیار معمول است. مصرف‌کنندگان انتظار دارند این تبلیغات و پاسخ آن‌ها به تبلیغات افزایش پیدا کند. 

طبق آمار منتشر شده تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۱۴ توانسته ۶۵ درصد رشد را تجربه کند و از آن روز به بعد شاهد رشد روزانه‌ی این تکنیک بوده‌ایم. 

طبق یکی از گزارش‌های بازاریابی در سال ۲۰۱۹ هزینه‌ای که در سراسر جهان صرف تبلیغات دیجیتال شده است با ۱۷.۶ افزایش نسبت به سال قبل به ۳۳۳.۲۵ میلیارد دلار رسیده است. این بدان معنی است که برای اولین بار دنیای دیجیتال توانسته به طور تقریبی نیمی از بازار تبلیغات را تشکیل دهد. 

IAB در یکی از گزارش‌های خود اذعان داشت که موبایل‌ها نقش پررنگی در رشد مداوم بازاریابی دیجیتال ایفا کرده‌اند. آن‌ها تقریبا دو سوم درآمد تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. درآمد تبلیغات موبایلی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ چهل درصد رشد کرده است. 

علاوه بر این با توجه به یکی از مقاله‌های منتشر شده توسط Ad age تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۷ یک رکورد دیگر از خود به جای گذاشته‌اند زیرا مجموع درآمد آن‌ها ۸۸ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است. 

هر آنچه که باید درباره‌ی اصول تبلیغات موبایلی بدانید 

قبل از ورود به دنیای شگفت‌انگیز و در حال تغییر تبلیغات موبایلی باید چه چیزهایی بدانید؟ در این بخش به بررسی اصولی که باید یاد بگیرید خواهیم پرداخت. 

اصطلاحات مورد استفاده در تبلیغات موبایلی 

برنامه‌نویسی تبلیغات (استفاده از نرم‌افزارها) تکنیکی جدیدی در دنیای تبلیغات به حساب می‌آید. از این رو در این بخش ابتدا به بررسی برخی از اصطلاحات کلیدی مورد نیاز برای فعالیت در دنیای تبلیغات موبایلی خواهیم پرداخت: 

  • Demand Side Platform یا DSP:  یک استاندارد دیجیتالی است که برای شبکه‌ی متمرکز و متراکم واسطه‌های خرید از منابع‌های مختلف به کار می‌رود. به عبارت دیگر به مجموعه‌ای از واسطه‌های خرید و تبلیغ‌کنندگان اشاره می‌کند که به دنبال قرار گرفتن تبلیغ خود در جایگاه مناسب هستند. این اصطلاح همچنین شامل رقابت بر سر قیمت‌های مناقصه‌ها هم می‌شود. اصطلاح DSP همچنین به شکل «پلتفرم سمت تبلیغ‌کننده» به کار برده می‌شود. 
  • Real-Time Bidding یا RTB: برای اشاره به فرآیندی استفاده می‌شود که برای خرید و فروش جایگاه موجود برای تبلیغ به طور زنده صورت می‌گیرد. به این فرآیند «سیستم مزایده آنلاین آنی» هم گفته می‌شود. 
  • Supply Side Platform یا SSP: به مجموعه‌ای گفته می‌شود که در آن ناشران جایگاه‌های موجود تبلیغ خود را به تبلیغ‌کنندگان می‌فروشند. به این اصطلاح «پلتفرم سمت ناشرین» هم گفته می‌شود. 
  • Ad exchange: به کانال‌های خرید و فروش جایگاه‌های خالی تبلیغات آنلاین گفته می‌شود. در این مفهوم دیجیتال از تکنیک‌های سنتی برای مذاکره درباره‌ی قیمت بهره گرفته می‌شود. در حقیقت از این اصطلاح برای اشاره به مجری مزایده استفاده می‌شود. 
  • Ad network: این اصطلاح به سازمان‌هایی گفته می‌شود که خدمات ناشران به آن‌ها برون‌سپاری می‌شود. وظیفه‌ی اصلی این سازمان‌ها غربال‌گری جایگاه‌های موجود آگهی از منابع مختلف و ایجاد فرصت‌های خرید متعدد برای تبلیغ‌کنندگان است. 
  • Agency Trading Desk یا ATD: همانطور که از نام آن پیداست این اصطلاح به بخشی از آژانس تبلیغاتی اشاره دارد که خرید جایگاه‌های موجود آگهی توسط مشتری را تسهیل می‌کند. 

پلت‌فرم‌های مورد استفاده 

درک پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری تلفن‌همراه که می‌توانند به منظور قرار دادن تبلیغات موبایلی شما به کار گرفته شوند بسیار حائز اهمیت است. در این بخش دو نوع پلفت‌فرم پراستفاده بررسی خواهد شد. 

  • وب موبایل: وب موبایل یا همان وب‌سایت ریسپانسیو به صفحه‌هایی گفته می‌شود که متناسب با اندازه صفحه نمایش تلفن همراه و تبلت‌ها تغییر می‌کنند. از آنجایی که کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند از دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده کنند دسترسی به تعداد بیشتری از مخاطب هدف و جذب آن‌ها به کمک وب‌موبایل بسیار آسان‌تر است. محتوای تبلیغات مدرن و غنی مانند تبلیغات ویدیویی می‌تواند در ارائه تبلیغاتی پیشرفته و با کیفیت کمک کند. 
  • درون برنامه‌ای: در دنیای امروز بحث درباره‌ی تبلیغات موبایلی بدون در نظر گرفتن اپلیکیشن‌های موبایل غیرممکن است. تبلیغات درون برنامه‌ای یکی از پرطرفدارترین استراتژی‌هایی است که توسط بازاریابان برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌شود. تمام آنچه که شما باید انجام دهید این است که برنامه‌های مناسب و مرتبط به کسب و کارتان را انتخاب و تبلیغ خلاقانه‌ی خود را در آن قرار دهید. 
    از آنجایی که اپلیکیشن‌ها به راحتی قابل دانلود و استفاده هستند کاربران ترجیح می‌دهند که از آن‌ها بیش از پیش استفاده کنند. تبلیغات درون برنامه‌ای به تبلیغاتی گفته می‌شود که در این اپلیشکیشن‌ها قابل مشاهده است. این تبلیغات به منظور هدف قرار دادن رفتار و واکنش کاربر و ارائه بهترین تجربه مرور و استفاده طراحی شده‌اند. به خاطر داشته باشید که قالب‌های تبلیغاتی  به پلت‌فرم انتخاب شده متکی هستند. 

اصطلاحات مالی تبلیغات موبایلی 

پرداخت‌های کمپین‌های تبلیغاتی موبایلی را می‌توان با استفاده از چند روش مختلف انجام داد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. 

  • پرداخت به ازای کلیک (PPC): در برخی از کشورها به عنوان هزینه به ازای کلیک شناخته می‌شود. به طور خلاصه می‌توان گفت پرداخت‌ها بر اساس تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغات انجام می‌شود. 
  • هزینه به ازای ایمپرشن (CPI): پرداخت‌ها برای هر نمایش تبلیغ جدید انجام می‌شود. 
  • هزینه به ازای اقدام (CPA): پرداخت برای تحقق هر عمل انجام شده توسط کاربر که از پیش مشخص شده صورت می‌گیرد. 
  • پرداخت به ازای بازدید (CPV): هر بار که تبلیغات نمایش داده شود پرداخت انجام می‌شود. 
  • نرخ کلیک: به تعداد کلیک روی لینک مشخص شده اشاره دارد. 
  • هزینه به ازای هر هزار بازدید (CPM): پرداخت برای هر هزار بازدید از تبلیغ انجام می‌شود. 
  • نرخ تبدیل (CR): درصدی از کاربران که عمل مطلوبی را انجام می‌دهند. 
  • نرخ نصب (IR): درصد کاربران حقیقی نصب‌کننده‌ی برنامه 

بیشتر بخوانید: 

مزیت تبلیغات موبایلی 

مزیت تبلیغات موبایلی

اما شاید بپرسید چه چیزی تبلیغات موبایلی را متمایز و اثربخش کرده است؟ 

بازارها به طور دائم در حال تغییر و گسترش هستند. از این رو کسب و کارها و کارآفرینان به دنبال راه‌هایی برای استفاده حداکثری از این فرصت شگفت‌انگیز هستند. در ادامه برخی از مزیت‌های تبلیغات موبایلی آورده شده است تا بتوانید به درک درستی از ظرفیت‌های آن برسید. 

سهل الوصول 

امروزه شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند به وسیله‌ای مدرن برای ارتباطات تبدیل شده‌اند. افراد زمان قابل توجه‌ای را صرف به روزرسانی برنامه‌های خود می‌کنند. از این رو ارائه مستقیم تبلیغات به مخاطب طی یک کارزار بسیار حائز اهمیت است. آیا شما راهی بهتر از دسترسی به مخاطبان خود از طریق تلفن‌های همراه سراغ دارید؟ 

سهل الوصول بودن تبلیغات موبایلی به شما این اطمینان را می‌دهد که کمپین‌های تبلیغاتی شما بدون فوت وقت تحویل داده می‌شوند و کاربران به راحتی به آن‌ها دسترسی دارند. 

هدف‌گذاری جغرافیایی 

بدون شک افراد هنگام سفر به شهر یا کشور دیگر تلفن‌های همراه خود را در خانه جا نمی‌گذارند. از این رو بازاریاب‌ها و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از دانش خود برای ارائه تبلیغات مبتنی بر مکان و با هدف‌گذاری جغرافیایی استفاده کنند.  

تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان راهی عالی برای تجزیه و تحلیل عادت‌ها و خواسته‌های مصرف‌کننده مانند موارد موردعلاقه برای خرید و مکان‌های پربازدید به شمار می‌آید. 

برای مثال هنگامی که یک خریدار از شهر الف بازدید می‌کند و آگهی تبلیغاتی حراج فروشگاه‌های آنجا را دریافت می‌کند شانس بازدید از فروشگاه افزایش می‌یابد. 

درک عادت‌های مصرف‌کننده 

هر دستگاه تلفن هوشمند دارای شناسه منحصر به فرد است. با استفاده از شناسه به راحتی می‌توانید عادت‌های آنلاین مصرف‌کننده‌های هدف خود را مطالعه کنید. این مطالعه به نوبه خود به طراحی یک کمپین بازاریابی اثربخش کمک می‌کند. 

مقرون به صرفه 

تبلیغات موبایلی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای دستیابی به مشتریان هدف به حساب می‌آید. در حقیقت هزینه کلی طراحی یک کمپین تبلیغاتی موبایلی کمتر از تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی هزینه می‌برد. 

سازگار بودن این نوع تبلیغ با هر بودجه‌ای باعث می‌شود که بازاریاب‌ها بتوانند از پس هزینه‌های ارسال متعدد پیام و یا حتی هدف قرار دادن مکرر مشتریان جدید برآیند. 

ازدیاد گزینه‌های خلاقانه 

از آنجایی که تبلیغات موبایلی به خوبی با کانال‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ادغام می‌شود می‌توان سطح نوآوری و خلاقیت را افزایش داد. تبلیغات موبایلی با جذابیت بصری قوی از شانس ایمپریشن بیشتری برخوردارند. 

مقاوم در مقابل تقلب 

در مقایسه با سایر تبلیغات تشخیص تقلب در دستگاه‌های تلفن همراه آسان‌تر است. 

نتایج فوری 

کاربران تلفن همراه هر کجا که بروند دستگاه‌هایشان را هم با خود می‌برند. شانس دیده شدن یک آگهی در تلفن همراه در مقایسه با سایر روش‌های سنتی تبلیغات بسیار بیشتر است. علاوه بر این رهگیری فوری نتایج و پاسخ‌ها هم بسیار راحت و آسان است. 

نرخ تبدیل بالا 

هنگام مقایسه تبلیغات مبتنی بر تلفن‌های هوشمند با سایر تبلیغات متوجه خواهید شد که در گزارش‌های این نوع تبلیغ نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالاتری یافت می‌شود. 

تعامل 

اغلب افراد دوست دارند که در تبلیغاتی شرکت کنند که همراه با مسابقه و بازی باشد. استفاده از گیمیفیکیشن باعث تعامل بیشتر  مخاطب با تبلیغات موبایل می‌شود. 

تفاوت بازاریابی موبایلی و تبلیغات موبایلی 

اگر چه بازاریابی موبایلی و تبلیغات موبایلی از نظر ظاهری تفاوت آنچنانی ندارند اما از نظر کاربرد تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد. بازاریابی موبایلی یک اصطلاح جامع‌الشمول که شامل تبلیغات موبایلی هم می‌شود. 

بازاریابی موبایلی از چندین سرویس و داده  مانند خدمات مبتنی بر مکان، پرسونای خریدار و عادت‌های مخاطب استفاده می‌کند. 

در نقطه مقابل تبلیغات مبتنی بر تلفن‌های هوشمند زمانی به کاربر نشان داده می‌شوند که او وارد مکان هدف‌گذاری شده شود. 

از طرف دیگر قرار دادن یک تبلیغ موبایلی از طریق سیستم مزایده آنلاین آنی برای درج آگهی در تلفن همراه به تبلیغ‌کنندگان واگذر می‌شود. 

پلت‌فرم سمت تبلیغ‌کننده این امکان را فراهم می‌کند که تبلیغ‌کنندگان عملکرد خود را اندازه بگیرند و بتوانند عملکرد خود را با استفاده از شاخص‌های عملکرد مانند CPC و CPA بهینه‌ کنند. 

انواع مختلف تبلیغات موبایلی 

تبلیغات موبایلی می‌توانند در اشکال و پلت‌فرم‌های مختلف اجرا شوند. اگر چه بازاریاب‌ها از هر یک از انواع تبلیغاتی که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد استفاده می‌کنند اما مناسب بودن آن برای کمپین با توجه به استراتژی پایه منجر به انتخاب نهایی می‌شود. 

آنچه در ادامه آورده خواهد شد بررسی انواع مختلف تبلیغات موبایلی موجود و اهدافی که تامین می‌کند است. همچنین با یکدیگر به بررسی و مرور رایج‌ترین قالب‌های تبلیغات موبایلی خواهیم پرداخت. 

تبلیغات موبایلی بنری 

تبلیغات بنری قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین تبلیغ موبایلی است که می‌توان منشا پیدایش آن را در بازاریابی وب یافت. با این حال در جهان مصرفی که عاشق تبلیغات رسانه‌ غنی تعاملی است تبلیغات بنری به خوبی توانستن زنده و محبوب بمانند. 

تبلیغات بنری اغلب در یک صفحه میزبان یا یک اپلیکیشن قرار می‌گیرند. در اغلب اوقات این تصاویر برای جلب توجه مصرف‌کننده به کمک متن یا تصویرهای گرافیکی طراحی می‌شوند.  

ایده‌ی پشت تبلیغات بنری چیزی به غیر از کشاندن مشتری از صفحه میزبان به صفحه تبلیغ‌کننده نیست تا بتوانند در نهایت مخاطب را به یک خریدار تبدیل کنند. 

با استفاده از رنگ‌های جیغ، گرافیک باکیفیت و دکمه‌های فراخوان عمل می‌توان تبلیغات بنری را بسیار جذاب و محبوب کرد. هر چه جذابیت بصری بنر بهتر باشد بدون شک شانس واکنش مشتری بیشتر خواهد شد. 

اگر چه تبلیغات بنری بسیار مقرون به صرفه هستند و هنوز هم به طور گسترده از آن‌ها استفاده می‌شود اما جهان تبلیغات به سرعت به سمت گزینه‌های تازه‌تر مانند تبلیغات ویدیویی و گیمیفیکیشن می‌رود.  

با تمام این اوصاف هنوز هم می‌توان گفت تبلیغات بنری سرزنده و پرتقاضا هستند. 

تبلیغات ویدیویی 

تبلیغات موبایلی

گزارش‌های تحلیلی بسیار در سال‌های گذشته منتشر شده که نشان می‌دهند هزینه برای تبلیغات ویدیویی به شدت در حال افزایش است. در یکی از این گزارش‌ها که توسط بیزنس اینسایدر منتشر شده گفته شده که انتظار آن می‌رود که هزینه برای تبلیغات موبایلی ویدیویی در سال ۲۰۱۷ تا بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند و به بیش از ۴ میلیارد دلار برسد. پشت تمام این ارقام و نتایج حرف‌های زیادی نهفته شده است.

تبلیغات ویدیویی ابزار ارتباطی بسیار قدرتمند برای به دست آوردن نرخ تبدیل مورد نظر شرکت به شمار می‌آید. 

ویدیوهای محصول هنگام تصمیم‌گیری مشتری بسیار عالی عمل می‌کنند. فیلم‌ها می‌توانند به طور موثر یک تجربه بصری کامل از محصول ارائه دهند که کاربر به کمک آن بتواند به خوبی محصول مورد نظر خود را درک و تصور کند. 

آمار نشان داده است که درصد زیادی از مصرف‌کنندگان با تلفن‌های همراه خود فیلم تماشا می‌کنند. در حقیقت تماشای ویدیو از طریق تلفن در مقایسه با تماشای ویدیو در تلویزیون تاثیر بیشتری دارد و نرخ تبدیل آن هم بالاتر است. 

طراحان تبلیغ و بازاریاب‌ها از تکنیک‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات ویدیویی در یک دستگاه تلفن همراه استفاده می‌کنند. از محبوب‌ترین گزینه‌ها می‌توان به تبلیغ در یوتیوب و تبلیغات خرید که در ابتدای محتوای ویدیویی ارائه می‌شود اشاره کرد. 

تکنیک‌ها و روش‌های بسیاری برای افزایش اثربخشی تبلیغات ویدیویی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است: 

  • ساده و به دور از پیچیدگی طراحی کنید. 
  • از خلاقیت خود استفاده کنید. 
  • ویدیویی کوتاه ارائه کنید و از بلند شدن پرهیز کنید. 
  • از صداهای خیلی بلند استفاده نکنید. 
  • یک دکمه فراخوان عمل را نمایش دهید.

 تبلیغات بینابینی 

تبلیغات بینابینی فیلم‌ها یا تصاویر گرافیکی تمام صفحه‌ای هستند که به طور معمول در نقاط انتقال برنامه قرار می‌گیرند. برای درک بهتر نقاط انتقال در نظر بگیرید که یک مرحله از بازی خود را به پایان رساندید و قرار است که به مرحله دوم منتقل شوید. قبل از انتقال به مرحله دوم یک تبلیغ به شما نمایش داده می‌شود. از دیگر نقاط انتقال می‌توان به لحظه ورود یا خروج به اپلیکیشن اشاره کرد. 

تبلیغات بینابینی در مقایسه با تبلیغات بنری نرخ کلیک بالاتری از خود به جای گذاشته‌اند. با این حال قانونی که درباره‌ی اجرا و قرار دادن این تبلیغات وجود دارد این است که آن‌ها را باید تنها در نقاط انتقال نمایش دهید.  

دلیل نمایش دادن این تبلیغات در این نقاط جلوگیری از ایجاد وقفه در جریان فعالیت کاربر است.  

این تبلیغات می‌توانند در انواع مختلفی مانند متنی، گرافیکی یا ویدیویی به نمایش گذاشته شوند. بعد از به پایان رسیدن تبلیغ کاربران می‌توانند با کلیک کردن روی دکمه X که به طور معمول در بالا و سمت راست تبلیغ ظاهر می‌شوند تبلیغ را ببندند و به ادامه‌ی فعالیت خود بپردازند. 

از آنجایی که این تبلیغات تمام صفحه را اشغال می‌کنند به خوبی می‌توانند توجه مصرف‌کننده را جلب کنند. 

تبلیغات همسان 

تبلیغات همسان مشابه بنرها هستند با این تفاوت که به طور مستقیم هدف تبلیغ‌کننده را منتقل نمی‌کنند. از این رو از آن‌ها بیشتر به عنوان محتوای تبلیغاتی یاد می‌شود. 

تبلیغات موبایلی همسان در محیط اپلیکیشن تلفن همراه میزبان مطابق با تمام عناصر ظاهری آن به نمایش گذاشته می‌شود. 

 از آنجایی که این نوع تبلیغ به عنوان بخشی از محیط اپلیکیشن میزبان تعبیه شده‌اند نمی‌توان آن‌ها را مسدود کرد. بنابراین بدون ایجاد وقفه‌های اجباری شما می‌توانید به راحتی تبلیغات خود را در اختیار کاربران هدفتان قرار دهید. فراموش نکنید که ظاهر، دکمه‌ها و سایر جزییات تبلیغ شما باید با تمام عناصر اپلیکیشن مطابقت داشته باشد. 

برای ایجاد تبلیغات همسان باکیفیت و اثربخش می‌توانید مواد زیر را به آن اضافه کنید: 

  • عنوان 
  • یک توصیف واضح و شفاف 
  • نام یا لوگو 
  • آدرس اینترنتی 

از نمونه‌های مشهور تبلیغات موبایلی همسان می‌توان به تبلیغات فیس‌بوک اشاره کرد. کاربران حین پیمایش فید خود می‌توانند یک تبلیغ‌ بین دو پست را مشاهده کنند. 

گیمفیکیشن 

گیمفیکیشن یکی از انواع ویدیوهای تعاملی به شمار می‌آید. این نوع از تبلیغات موبایلی گزینه‌ی مورد علاقه بازاریابان زیرک و باهوش است که می‌خواهند کانال‌های تعاملی برای تبلیغات ایجاد کنند. 

بازی‌ها یکی از روش‌های طبیعی و معمول ایجاد علاقه در کاربران به حساب می‌آیند. تبلیغات موبایلی گیمفیکیشن هنگام پیاده‌سازی بازاریابی اپلیکیشن بسیار عالی عمل می‌کنند.  

برای مثال اگر اپلیکیشن شما درباره‌ی حل مساله یا یافتن قطعه گم‌شده‌ی پازل است یک بازی ویدیویی کوتاه و سریع این امکان را فراهم می‌کند که کاربر اپلیکیشن شما را امتحان کند. بدون شک این روش به عنوان یک تبلیغ می‌تواند بسیار عالی عمل کند. 

تبلیغات بازی‌های موبایلی یکی از راه‌های عالی جذب مشتری در سطح ابتدایی است. این نوع تبلیغ نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد زیرا آن‌ها به خوبی می‌توانند توجه هر کاربری را به خود جلب کنند. علاوه بر این یک مصرف‌کننده احتمالی به کمک این تکنیک بیش از ۱۰ ثانیه را صرف تبلیغ شما خواهد کرد. 

IAB در گزارشی به این موضوع اشاره کرده است که درآمد حاصل از تبلیغات ویدیویی در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۵ درصد افزایش را تجربه کرده و به ۷ میلیارد دلار رسیده است. با این حال تبلیغات بنری در این سال تنها ۲۷ درصد رشد را تجربه کرده‌‌اند و درآمد حاصل از آن‌ها حدود ۱۵.۷ میلیارد دلار بوده است. این ارقام حاکی از گرایش دنیای دیجیتال به تبلیغات تازه‌تری مانند گیمفیکیشن است.   

بیشتر بخوانید: 

سخن آخر 

دیگر نمی‌توانید برای جلب مشتریان جدید خود تنها به کیفیت محصولاتتان اکتفا کنید. در حقیقت تجربه مشتری هم حائز اهمیت است که نباید نادیده گرفته شود. با رشد تبلیغات موبایلی صاحبان مشاغل باید از این فرصت و شرایطی که این تبلیغات فراهم می‌کنند به بهترین شکل ممکن بهره ببرند. 

بدون شک تبلیغات موبایلی آینده‌ی صنعت تبلیغات به شمار می‌آید. این نوع از تبلیغات سری‌ترین راه برای دستیابی مخاطب به برند یا محصول شما است. با انتشار اخباری درباره‌ی 5g به زودی سرعت اینترنت افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد. از این رو ارائه تبلیغات ویدیویی و گیمفیکیشن  بسیار راحت‌تر و آسان‌تر خواهد شد. علاوه بر این انتظار می‌رود که واقعیت مجازی نقش بسیار مهمی در آینده دنیای تبلیغات موبایلی ایفا کند. 

شما می‌توانید برای افزایش محبوبیت برند خود و مبارزه با رقبایتان از طریق تماس با کارشناسان ما در اد تو اپ علاوه بر یافتن پاسخ سوال‌های خود از خدمات متنوع ما در زمینه‌ی بازاریابی اپلیکیشن و تبلیغات موبایلی بهره ببرید.