۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

تولید محتوا / بخش دوم

تولید محتوا

نقش‌ها و مسئولیت‌های تولید محتوا

مراحل تولید محتوا، متناسب با طرح و ایده پشت آن متفاوت هستند اما به طور کلی ایده خوبی است که این نقش‌های تیمی را ثبت کنید، بنابراین هر یک از اعضای تیم محتوای شما می دانند که از آنها چه انتظاری دارید و چه وظیفه ای برعهده دارند. شما می توانید این وظایف را به نوشتن، طراحی و تولید و ویرایش تقسیم کنید.

نقش نوشتن در تولید محتوا

نقش طراحی و تولید

 

نقش طراحی و تولید

تمام محتواها، از وبلاگ گرفته تا فیلم یا کتاب بلند، مراحل تولید را طی می کند. در صورت ارائه به صورت آنلاین، توسط طراح UX/ UI ارائه می‌شود. در صورتی که محتوای چاپی باشد، توسط یک طراح گرافیک ارائه می‌شود. اگر ویدیویی است، کسی باید از آن فیلم بگیرد و صدا را ضبط کند. طراحی محتوا اغلب برای مخاطبان نامرئی است، اما این بدان معنا نیست که وجود ندارد. در حالی که یک طراح UX کار بسیار متفاوتی با مثلا فیلمبردار انجام می‌دهد. یک ویژگی مشترک بین همه‌ی بخش‌ها وجود دارد، هم این است که همه‌ی آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای نمایش بصری یک ایده هستند.

نقش ویرایش در تولید محتوا

معمولاً مردم فکر می کنند، “من یک نرم افزار املاء در رایانه ام دارم و نیازی به ویرایشگر ندارم”. این درست است که برخی از ابزارهای دیجیتالی وجود دارند که بررسی نوشته های شما را کمی ساده تر می کند، اما برخی از این ابزارها کاملاً پیچیده هستند و هیچ یک از آنها نمی توانند بررسی کنند که آیا نوشته شما منطقی است یا خیر و یا ایده و مفهومی که در ذهنتان هست را کاملا میتواند به مخاطب انتقال بدهد یا خیر. ویرایشگر تنها شخصی است که می تواند به شما در غلبه بر این مشکل کمک کند.

تولید محتوا برای انتشارات دیجیتال

فراتر از اصول اساسی نگارش، طراحی یا تولید و ویرایش، نگرانی های تولیدی خاصی برای پلتفرم های آنلاین وجود دارد. اگر قرار است محتوای مارک دار شما در یک وب سایت ظاهر شود، باید برای موتورهای جستجو که محتوای آن صفحه را آنالیز می‌کنند بهینه شوند. سالها پیش، باورها بر این اساس بود که با وارد کردن کلمات کلیدی به تعداد زیاد در طول متن به نتیجه خواهید رسید. این عمل که “پر کردن کلمات کلیدی” نامیده می شود، در حال حاضر ممکن نیست.

در واقع ، می تواند نتیجه منفی هم به همراه داشته باشد. حال شیوه ی کار موتورهای جستجو تغییر کرده. آنها معتقدند که اگر افراد زیادی مطالب شما را دوست داشته باشند و زمان زیادی را در صفحه شما صرف خواندن مطلب کرده باشند، پس مطلب متناسبی خواهد بود و رتبه های بهتری را به آن اختصاص خواهند داد. اما همچنان باید به استفاده از کلمات کلیدی در چند نقطه در مقالات خود توجه کنید.

استفاده از کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای شما درباره چیست. این به نوبه خود به آنها کمک می کند تا به افرادی که در حال جستجو این کلمات هستند خدمت کنند. کلمه کلیدی مورد نظر شما در هر قسمت از محتوا بستگی به نوع محتوا دارد. اگر محتوای ویروسی خود را تولید می کنید، از بهترین کلمه کلیدی یا عبارت کوتاهتری استفاده کنید (برای مثال “کفش قرمز”). اگر مطلب ورودی وبلاگ است، ممکن است عبارت کلیدی طولانی تر و مشخص تری را مورد هدف قرار دهید (مانند “کفش دویدن قرمز برای مردان” یا فیلم ترسناک کره ای کفش قرمز”).

تولید محتوا برای فیلم و صدا

تولید محتوا برای فیلم و صدا

مزیت محتوای ویدئویی و صوتی این است که می‌تواند توجه مخاطب را به طرق مختلف جلب کند ولی محتوای نوشته شده نمی‌تواند. صداها یا تصاویر آرامش‌بخش و ناگهانی و غیرمنتظره می‌توانند در لحظه باعث کنجکاوی مخاطب و پیگیری آن‌ها شود به طوری که کلمه نوشته شده نمی‌تواند.

عیب تولید محتوا برای ویدئو و صدا این است که به تجهیزات خاصی مانند دوربین، میکروفن و نرم‌افزار ویرایش ویدئو یا صدا نیاز دارد. هزینه‌های این تجهیزات و تخصص مورد نیاز برای استفاده صحیح از آن ممکن است برای برخی از مشاغل محدودکننده باشد. خرید تجهیزات باکیفیت خوب می‌تواند گران باشد و تصور اینکه با استفاده از تلفن هوشمند خود بتوانید این کار را انجام دهید و نتیجه‌ی مطلوب را بگیرید کمی دور از انتظار است.

میکروفون موجود در تلفن هوشمند شما کیفیت صوتی مناسبی ندارد تا محتوای شما حرفه‌ای به نظر برسد. همین مورد می‌تواند تمام تلاش‌های شما را برای توسعه اسکریپ‌ها و مفاهیمی که انجام داده‌اید بی|‌فایده کند. زمان اضافی، هزینه و تخصص مورد نیاز برای تولید ویدئو و صدا نیز می ‌تواند یک مزیت باشد. آوردن افراد و ایده‌های اضافی به فرایند تولیدتان می‌تواند مطالب شما را جذاب‌تر از آنچه بود، کند. محتوای جذاب‌تر، مخاطبان بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند.

ایجاد یک برنامه تولید محتوا

یک برنامه تولید محتوا به شما می گوید که چه چیزی را منتشر کنید. این متفاوت از استراتژی محتوا است و سندی است که در آن شخصیت های بازاریابی، اهداف و تاکتیک های مورد انتظار برای دستیابی به این اهداف مشخص شده است.
این کار به پرسونای از پیش تعیین شده ای نیاز دارد، همراه با ایده ای برای این که محصولات یا خدمات شما چه مشکلاتی را می توانند برای مخاطبانتان حل کنند؛ و ایده ای که چگونه می توانید از انتظارات آنها فراتر بروید. سپس طبق این برنامه هر کدام از مراحل ترسیم میشوند و نشان می دهد که چه نوع محتواهاییازچه طریقی میتواند به مشتری کمک می کند.

ایجاد جدول برنامه تولید محتوا

یک برنامه تولید محتوا به شما می گوید که هر قسمت از محتوای تولید شده خود را چگونه و در چه زمانی منتشر کنید. گاهاُ برنامه تولید محتوا را تقویم سرمقاله نیز می نامند. هم برای مشتریان و هم برای تیم شما مفید است، زیرا هر قطعه محتوایی را که تولید می کنید در یک جدول زمانی تنظیم می کند. یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی محتوا، انتشار منظم است. اگر در یک برنامه منظم محتوای خود را منتشر کنید، برای مخاطبان شما آسان تر است که به شما اعتماد کنند.

به همین دلیل است که مجلات هر ماه در یک زمان واحد منتشر می شوند و برنامه های تلویزیونی و رادیویی هر هفته به طور منظم پخش می شوند. برنامه تولید محتوا همچنین به شما کمک می کند تا با تلاش های بازاریابی خود هماهنگی داشته باشید. پس از تهیه برنامه تولید محتوا، باید تعیین کنید که چه زمانی می خواهید هر قطعه از محتوا را منتشر کنید. همچنین باید برآورد کنید که تولید هر قطعه چگونه به شما نیاز دارد. برنامه شما همچنین می تواند نشان دهد که در کجا و چه زمانی می خواهید هر قسمت از محتوا را تبلیغ کنید.

به عنوان مثال، ممکن است برنامه داشته باشید که هر هفته دو قطعه اینفوگرافیک منتشر کنید. برنامه شما می تواند اطمینان حاصل کند که یکی از آن بخش ها محتوای آگاهی است، در حالی که قسمت دیگر ممکن است محتوای مورد توجه یا در حال تبدیل باشد. می توانید ببینید آیا بیش از حد از یک نوع محتوا منتشر می کنید یا خیر و ببینید چه زمانی باید تولید بیشتری را شروع کنید تا ثبات خود را حفظ کنید.


برای تقویم محتوا در حوزه کاری خود می‌توانید با تیم ادتواپ در تماس باشید