۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

چگونه به کمک تبلیغات درون برنامه ای کسب درآمد کنیم

چگونه به کمک تبلیغات درون برنامه ای کسب درآمد کنیم

طبق آمار استاتیستا تا سال 2025 حدودا 600 میلیارد دلار از تبلیغات درون برنامه‌ای تولید می‌شود. با توجه به اینکه امروزه مردم زمان بیشتری را در برنامه های موبایل سپری می کنند، تبلیغات درون برنامه ای یک استراتژی بُرد-بَرد هم برای بازاریابان و هم برای صاحبان اپلیکیشن محسوب می شود. از این رو آگاهی از روش های کسب درآمد به کمک تبلیغات درون برنامه ای یک امر ضروری است.

چرا تبلیغات درون برنامه ای؟

به عنوان توسعه دهنده یک اپلیکیشن موبایل یا صاحب یک برنامه موبایلی، شاید از خودتان بپرسید که چگونه می توانید با درآمد زایی از اپلیکیشن، یک برنامه سودآور داشته باشد. چندین استراتژی برای انجام این کار وجود داد. استراتژی هایی نظیر:

  • پولی کردن برنامه

  • افزودن امکان خرید درون برنامه ای

  • درخواست کمک مالی از کاربران

  • استفاده از تبلیغات درون برنامه ای

نمی توان گفت کدامیک از این روش ها بهترین روش برای کسب درآمد از اپلیکیشن است. چرا که هر برنامه با برنامه دیگر متفاوت است. با این حال، تبلیغات جهانی ترین و محبوب ترین روش برای کسب درآمد از اپلیکیشن است. پس بیایید روی گزینه آخر یا همان تبلیغات درون برنامه ای تمرکز کنیم. زیرا این روش یکی از بهترین روش ها برای بازگرداندن سرمایه شما بوده و با هر نوع برنامه ای متناسب است.

بیش از 50% کاربران موبایل بیان کرده  اند که اولین چیزی که صبح ها پس از بیدار شدن با آن تعامل دارند؛ حتی پیش از آنکه رختخواب را ترک کنند، اپلیکیشن های موبایل است. افراد در طول روز زمان زیادی را در گوشی موبایل خود سپری می کنند و این زمان همچنان در حال افزایش است.

پس تعجبی ندارد که موضوع کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای برای صاحبان کسب و کارهایی که میخواهند محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند، جذاب باشد.

قرار دادن تبلیغات در برنامه موبایلی همچنین می تواند به عنوان راهی برای کسب درآمد از برنامه ارزشمند باشد.

بر اساس تحقیقات حجم تبلیغات درون اپلیکیشن ها روز به روز در حال افزایش است. و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

بنابراین چنانچه به فکر راهی برای کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل خود هستید، تبلیغات درون برنامه ای را مد نظر داشته باشید.

اگر رویکرد درستی را انتخاب کنید، قرار دادن تبلیغات در برنامه موبایل هم کار راحتی است و هم رایگان است.

برنامه های موبایلی چگونه از تبلیغات کسب درآمد می کنند

صنعت تبلیغات درون برنامه ای مبتنی بر عرضه و تقاضاست. ناشران و پلتفرم های سمت عرضه (SSP ها)، عرضه را نشان داده و پلتفرم های سمت تقاضا (DSP ها) نمایانگر تقاضا هستند. تعامل بین این دو منجر به این خواهد شد که تبلیغ کنندگان تبلیغات خود را در این پلتفرم ها قرار دهند.

شبکه های تبلیغات درون برنامه ای این عرضه و تقاضا ها را در یک جای مشخص جمع می کنند. آنها به عنوان یک واسطه ما بین دارندگان برنامه های موبایلی و ارائه دهندگان خدمت عمل خواهند کرد.

امروزه تعداد زیادی شبکه تبلیغات درون برنامه ای یا همان تبلیغات موبایلی وجود دارد. وظیفه اصلی شما به عنوان مالک یک اپلیکیشن انتخاب مناسب ترین شبکه برای برنامه تان است. تمامی این شبکه ها از نظر قوانین کمپین ها، فرمت تبلیغات، سیستم عامل ها، انواع هدفگذاری و بازارهای کلیدی که از آن پشتیبانی می کنند با هم تفاوت دارند.

مدل های کمپین های تبلیغاتی

پرداخت به ازای نمایش (CPM) : در این روش تبلیغ دهنده به تعداد دفعاتی که تبلیغ او نمایش داده می شود هزینه پرداخت می کند. به عنوان ناشر یا دارنده اپلیکیشن این روش تبلیغاتی بهترین روش برای شماست چرا که به ازای هر بار نمایش تبلیغ هزینه دریافت می کنید.

در این حالت چه کمپین تبلیغاتی موفق باشد چه موفق نباشد در هر حال شما درآمد خود را خواهید داشت و میزان این درآمد به راحتی قابل پیش بینی است.

پرداخت به ازی کلیک (CPC): این مدل تبلیغات درون برنامه ای برای تبلیغ دهندگان بهتر است چون فقط زمانی هزینه پرداخت می کنند که کاربر واقعاً جذب تبلیغات شده و روی آن کلیک کند. در این روش اگر کمپین تبلیغاتی موفقیت آمیز باشد به سود ناشر نیز خواهد بود ولی در کل ریسک این روش برای شما ( دارنده اپلیکیشن) بالاست. چنانچه افراد کمی روی تبلیغ کلیک کنند، گویی شما تبلیغات را به صورت رایگان نمایش داده اید!

پرداخت به ازای نصب (CPI) : به این معنی است که شما فقط به ازای هر کاربری که اپلیکیشن تبلیغ شده را نصب می کند، هزینه دریافت می کنید. این مدل تبلیغات درون برنامه ای هم برای تبلیغ دهنگان مناسب است چرا که از این طریق می توانند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خود را با توجه به هزینه ای که برای جذب هر مشتری صرف می کنند حساب کنند.

پرداخت به ازای فعالیت (CPA) : این روش تبلیغات درون برنامه ای مشابه با مدل CPI کار میکند البته با اندکی جزییات. در این مدل تبلیغ دهنده به ازای انجام فعالیت خاصی توسط کاربر هزینه پرداخت می کند. به عنوان مثال تکمیل خرید و پرداخت، خرید اشتراک و یا فقط عضویت در اپلیکیشن. این روش منصفانه ترین روش هم برای ناشر و هم برای تبلیغ دهنده است. هم به شما کمک می کند که از اپلیکیشن خود کسب درآمد داشته باشید و هم باعث رشد کسب و کار تبلیغ کننده می شود.

پرداخت به ازای بازدید (CPV) :  این مدل از تبلیغات درون برنامه ای بیشتر در مورد تبلیغات ویدیویی به کار گرفته می شود. از آنجا که محتوای ویدیویی یکی از به یاد ماندنی ترین مدل های محتوا محسوب می شود، تبلیغات ویدیویی به صورت روز افزون در حال افزایش است. در نتیجه مدل تبلیغاتی پرداخت به ازای فعالیت به طور گسترده توسط تبلیغ دهندگان و دارندگان اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه از اپلیکیشن موبایل کسب درآمد کنیم: انواع مدل های تبلیغات درون برنامه ای

به طور کلی شبکه های تبلیغات موبایلی از شش مدل تبلیغات درون برنامه ای پشتیبانی می کنند:

1- تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یکی از متداول ترین روش های کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ای هستند که همگان با آنها آشنایی دارند. این بنر ها هم می توانند ثابت (استاتیک) باشند و هم می توانند شامل انیمیشن های یکپارچه با UI اپلیکیشن باشند.

2- تبلیغات همسان

تبلیغات همسان نسخه پیشرفته تری از تبلیغات بنری یا ویدیویی است. این مدل تبلیغات با UI اپ بیشتر سازگار بوده و این موضوع باعث می شود که برای کاربر ایجاد مزاحمت نکنند.

3- تبلیغات بینابینی

تبلیغات بینابینی اغلب بین صفحات برنامه یا مراحل بازی قرار داده می شوند. آنها کل صفحه و یا کل برنامه را پوشش می دهند.

4- تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی اغلب در اپلیکیشن های رسانه ای مورد استفاده قرار میگیرند و طول آنها بیشتر از 60 ثانیه نیست. این مدل تبلیغات درون برنامه ای به دو بخش تقسیم می شوند: داخلی و خارجی. تبلیغات ویدیویی داخلی کل صفحه را پوشش داده و قبل، بعد، و یا میان سایر محتواهای ویدیویی پخش می شوند. ولی تبلیغات ویدیویی خارجی در یک بخش دیگر از برنامه قرار داده می شوند.

5- تبلیغات پیشنهادی

تبلیغات پیشنهادی بنر های تعاملی هستند که یک اپلیکیشن دیگر را پیشنهاد می دهند.

6- تبلیغات ویدیویی مبتنی بر جایزه (Reward Base)

تبلیغات ویدیویی مبتنی بر جایزه بیشتر در بازی های محبوبیت دارند: کاربران ویدیو را در ازای جایزه ای که بعداً از آن در بازی استفاده خواهند کرد، تماشا می کنند.

هدف گذاری در تبلیغات درون برنامه ای

هدف گذاری در تبلیغات درون برنامه ای یکی از مهمترین نگرانی های تبلیغ دهندگان است. همچنین به عواملی نظیر نوع برنامه، مخاطبان برنامه و محدودیت های سنیِ (مثلاً در برنامه های دوستیابی محدودیت سنی بیشتر از 18 سال است) برنامه بستگی دارد. میزان درآمد از تبلیغات موبایلی به این بستگی دارد که هدف گذاری تا چه حد خوب انجام شده باشد.

اپلیکیشن های موبایل می توانند بر اساس پارامتر های زیر هدف گذاری شوند:

  • موقعیت جغرافیایی
  • نوع گوشی موبایل
  • اپراتور
  • سن
  • علاقمندی ها
  • سیستم عامل
  • نوع اتصال (Wi-Fi یا 3G/LTE)
  • جنسیت

شرکت های مختلفی که تبلیغات درون برنامه ای ارائه می دهند، کمپین های گوناگون و مدل های تبلیغاتی متنوعی را پیشنهاد می دهند. بنابراین پس از انتخاب بهترین مدل تبلیغات موبایلی برای برنامه خود می بایست بهترین پلتفرم برای اجرای آن را انتخاب کنید.

موضوع بعدی که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد مقایسه میان محبوب ترین پلتفرم های تبلیغات درون برنامه ای است که به دارندگان اپلیکیشن کمک می کنند که از تبلیغات موبایلی کسب درآمد کنند.

6 شبکه برتر تبلیغات درون برنامه ای

1- گوگل ادموب

گوگل بهترین شبکه تبلیغات درون برنامه ای برای کسب درآمد از اپلیکیشن است. گوگل اطلاعات زیادی در مورد کاربران دارد. این اطلاعات تبلیغات موبایلی را بسیار شخصی تر می کنند. و همچنین باعث می شوند تبلیغات آزار دهنده نباشند. گوگل این کار را خیلی بهتر از بقیه شبکه های تبلیغات درون برنامه ی انجام میدهد. اگر به تازگی تصمیم به کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه ی از اپلیکیشن خود گرفته اید گوگل برای شما بهترین گزینه است. با این حال بسیاری از افراد از درآمد حاصل از گوگل ادموب ناراضی بوده و معتقدند این درآمد می تواند بالاتر باشد. بدین منظور برای پرداختی بالاتر، بهتر است به سایر شبکه های تبلیغات موبایلی نیم نگاهی داشته باشید.

  • پلتفرم موبایل: IOS و اندروید
  • مدل تبلیغات: همسان، بینابینی، ویدیو
  •  مدل کمپین ها: CPI، CPC، CPM
  • هدفگذاری: پلتفرم موبایل، نوع اتصال، موقعیت جغرافیایی، سیستم عامل، نوع گوشی، نوع مخاطبان
  • بازار: جهانی

2- ادکولونی

ادکولونی یکی از برترین شبکه های تبلیغات درون برنامه ای با بیش از 1.4 میلیارد یوزر در سراسر جهان است.

ویژگی اصلی این پلتفرم فناوری پخش سریع ویدیو HD و استفاده از ریچ مدیا است که تبلیغات را تعامل بر انگیز تر می سازد.

  • پلتفرم موبایل: IOS و اندروید
  • مدل تبلیغات: ریچ مدیا و ویدیو
  •  مدل کمپین ها: CPM
  • هدفگذاری: جمعیت شناختی
  • بازار: جهانی

3- یونیتی

شبکه تبلیغاتی یونیتی توسعه دهندگان بازی های موبایلی را هدف قرار داده است. این شبکه از ابتدا به منظور کسب درآمد از بازی های موبایلی ساخته شد.

مدل اصلی تبلیغات یونیتی ویدیو است ولی این شبکه سایر انواع تبلیغات را نیز پشتیبانی می کند.

  • پلتفرم موبایل: IOS و اندروید
  • مدل تبلیغات: بینابینی، بنر، ویدیو
  •  مدل کمپین ها:  CPI  و CPM
  • هدفگذاری: موقعیت جغرافیایی، نوع اتصال، سیستم عامل و نوع گوشی
  • بازار: امریکا و جهانی

4- استارتاپ

استارتاپ با امکاناتی که ارائه می دهد همگان را تحت تاثیر قرار داده است. استارتاپ یکی از جهانی ترین شبکه هی تبلیغات درون برنامه ای است که می توانید از آن برای قرار دادن تبلیغات در اپلیکیشن خود استفاده کنید. این شبکه انواع مختلفی از مدل های تبلیغاتی و مدل های کسب درآمد از تبلیغات موبایلی را در اختیار ناشران و تبلیغ دهدگان قرار می دهد. استارتاپ همچنین هدفگذاری گسترده ی دارد.

  • پلتفرم موبایل: IOS و اندروید
  • مدل تبلیغات: بینابینی، بنر، ویدیو، تبلیغات تمام صفحه، آیکن های اپ و تبلیغات همسان
  •  مدل کمپین ها:  CPI, CPM, CPA, CPC
  • هدفگذاری: موقعیت جغرافیایی، نوع اتصال، سیستم عامل، اپراتور، جنسیت و نوع گوشی
  • بازار: جهانی

5- ایپوم

ایپوم یکی از راحت ترین شبکه های تبلیغات درون برنامه ای است که همه چیز به آسانی مدیریت می کند. تنها کاری که می بایست انجام بدهید این است که SDK آن را در اپلیکیشن خود نصب کنید. پس از آن فرایند کسب درآمد از تبلیغات موبایلی توسط خود ایپوم مدیریت خواهد شد. این شبکه تبلیغات موبایلی مخاطبان شما را تجزیه و تحلیل و آنالیز کرده و بهترین روش تبلیغات را که هم برای شما مناسب باشد و هم برای تبلیغ دهنده، پیشنهاد می دهد.

  • پلتفرم موبایل: IOS و اندروید
  • مدل تبلیغات: بینابینی، بنر، ویدیو
  •  مدل کمپین ها:  CPM, CPA, CPC
  • هدفگذاری: کشور، زبان، سیستم عامل، مرورگر، رفتار، جمعیت شناختی
  • بازار: کانادا، اروپا، آلمان، انگلیس، اوکراین، امریکا

چگونه بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران، تبلیغات درون برنامه ای انجام دهیم

1- کاهش نرخ ماندگاری

از آنجا که بیشتر افراد علاقه چندانی به تبلیغات ندارند، کاهش نرخ ماندگاری کاربران یکی از بزرگترین مشکلاتی است که پس از اضافه کردن تبلیغات درون برنامه ای به اپلیکیشن خود با آن مواجه خواهید شد. علاوه بر آن، تبلیغات حجم قابل توجهی از ترافیک اینترنت موبایل را مصرف می کنند.

تحقیقات نشان می دهند که تبلیغات موبایلی یا همان تبلیغات موبایلی دومین نوع از تبلیغات آزار دهنده برای کاربران هستند. کاری که غالباً کاربران در مواجهه با تبلیغات آزار دهنده انجام می دهند، حذف و پاک کردن برنامه یا نصب مسدود کننده تبلیغات است.

راه حل:

  • از تبلیغات آزار دهنده اجتناب کنید. کاربران شما افراد باهوش و فهمیده ای هستند. تحقیقات نشان داده است که 63% از افراد درک می کنند که یک اپلیکیشن برای کسب درآمد به تبلیغات درون برنامه ای نیاز دارد. بنابر این تبلیغات برای آنها پذیرفته شده است.
  • برای کاربران خود این امکان را فراهم کنید که بتوانند از دیدن تبلیغات خودداری کنند. این کار یکی از بهترین روشهای تبلیغات موبایلی است. عدم نمایش تبلیغات معمولاً از طریق یک پرداخت درون برنامه ای اتفاق می افتد. یعنی کاربران بابت اینکه دیگر به آنها تبلیغ نمایش داده نشود می بایست مبلغی بپردازند. بنابراین شما می توانید ضرر نا توانی در تبلیغ نشان دادن خود را از این راه تا حدی جبران کرده و کسب درآمد کنید.

2- نرخ انگیجمنت پایین در اپلیکیشن

نرخ پایین انگیجمنت یا همان تعامل نگرانی بسیاری از دارندگان اپلیکیشن است. اگر کاربران شما روی تبلیغات کلیک کنند، طبیعی است که دیگر در حال استفاده از برنامه شما نیستند. کاربر پس از واکنش به تبلیغات به وبسایت و یا اپلیکیشن تبلیغ دهنده هدایت می شود. و این به این معنی است که ممکن است حواس کاربر به طور مداوم از برنامه شما پرت شود.

در مورد بازی ها نرخ بازگشت به اپلیکیشن نسبتاً بیشتر است. چراکه کاربر میخواهد مرحله را به اتمام برساند. ولی در مورد برنامه های تجاری نرخ بازگشت کمتر است.

بیشتر بخوانیم:چگونه یک کمپین پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی موفق برگزار کنیم؟

راه حل:

  • از پوش نوتیفیکیشن برای یادآوری اپلیکیشن خود به کاربر استفاده کنید.
  • صفحاتی که تبلیغات را در آنها قرار می دهید به دقت انتخاب کنید. مثلاً قرار دادن تبلیغات در صفحه ثبت نام کار اشتباهی است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین سوالی که ذهن دارندگان اپلیکیشن را به خود مشغول کرده است پاسخ دهیم: چگونه به کمک تبلیغات درون برنامه ای کسب درآمد کنیم. همچنین مقایسه ای میان برترین شبکه های تبلیغات موبایلی انجام دادیم.

در میان تمام روش های ممکن کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل، تبلیغات محبوب ترین است. چنانچه از یک شبکه تبلیغات درون برنامه ای مناسب استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که مدل تبلیغاتی که اجرا می کنید با اپلیکیشن شما سازگار است، تبلیغات نه تنها برای برنامه شما مضر نبوده بلکه حامل منافع زیادی خواهد بود.

اگر به کاربران خود احترام بگذارید آنها به شما وفادارتر خواهند بود و تبلیغاتی که باید تماشا کنند را قبول می کنند.

چقدر می توانید از تبلیغات درون برنامه ای کسب درآمد کنید؟ پاسخ این سوال به نوع اپلیکیشن شما، تعداد کاربران آن و شبکه تبلیغات درون برنامه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد.

در ادتواپ ما به شما کمک خواهیم کرد که از اپلیکیشن موبایل خود کسب درآمد کنید. چنانچه در این زمینه سوالی دارید برای کسب اطلاعات با ما تماس بگیرید.