۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

کامنت اینستاگرام؛ 13 ترفند برای افزایش تعداد نظرات در اینستاگرام

کامنت اینستاگرام

کامنت اینستاگرام به معنی نظر دادن در این شبکه‌ی اجتماعی است که نقش بسیار مهمی در دیده شدن برند ایفا می‌کند. شاید اگر شما هم مثل من دچار اعتیاد به اینستاگرام نیستید پس از مراجعه به این شبکه‌ی اجتماعی با دیدن پست‌هایی که چند روز از عمر آن‌ها می‌گذرد غافلگیر شوید. شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که چرا دیگر فید اینستاگرام بر اساس زمان انتشار پست مرتب نمی‌شود.

پاسخ این سوال به تغییرات الگوریتم اینستاگرام برمی‌گردد که مانند هر شبکه‌ی اجتماعی دیگر به طور مداوم به روز می‌شود. 

در این یادداشت ابتدا به طور خلاصه به بررسی تغییرات الگوریتم اینستاگرام می‌پردازیم. پس از آن نکاتی درباره‌ی چگونگی تولید محتوای جذاب به منظور دریافت بیشترین کامنت اینستاگرام ارائه خواهیم کرد تا به کمک آن‌ها بتوانید علاوه بر قرار گرفتن در بالاترین نقطه‌ی فید اینستاگرام بتوانید توسط کاربران جدید کشف شوید. در ادامه با ادتواپ همراه باشید. 

الگوریتم اینستاگرام 

در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد که الگوریتم خود را تغییر می‌دهد تا کاربران محتوای مورد علاقه‌ی خود را بدون در نظر گرفتن زمان انتشار آن‌ها در ابتدای فید مشاهده کنند. این تغییر افزایش بازدید ارگانیک پست‌ها را برای بازاریابان دیجیتال دشوار کرد زیرا آمارها نشان می‌دهند که پس از ظهور این الگوریتم بیش از ۷۰ درصد از کاربران محتوای فید خود را از دست می‌دهند.  

پست‌های برندهای فعال در اینستاگرام با نرخ تعامل واقعی می‌توانند این الگوریتم را شکست دهند. چند پارامتر وجود دارد که در رتبه‌بندی پست در فید اینستاگرام تاثیرگذار است کامنت اینستاگرام در کنار تعداد لایک‌های پست یکی از مهم‌ترین پارامترها به شمار می‌آید. آنچه که هنگام رتبه‌بندی برای اینستاگرام اهمیت دارد عبارت است از: 

  • تعداد لایک و کامنت هر پست 
  • تعامل کاربر با محتوای شما در گذشته 
  • زمان انتشار آن 

همانطور که مشاهده می‌کنید الگوریتم جدید اینستاگرام به تعامل کاربر بستگی دارد. در حقیقت اگر محتوای شما بتواند کاربران را به سمت تعامل بیشتر بکشاند شما وارد یک حلقه بازخوردی مثبت می‌شوید. هر چه افراد پست بیشتری از شما را دوست داشته باشند و نظر دهند احتمال قرار گرفتن پست‌های شما در اکسپلور اینستاگرام بیشتر خواهد شد. از این رو کاربرانی که شما را دنبال نمی‌کنند محتوایتان را در مطالب پیشنهادی و مورد علاقه‌ی خود مشاهده می‌کنند. با این ترتیب علاوه بر قرار گرفتن در بالای فید فالوورهای خود شما می‌توانید با افزایش کامنت اینستاگرام کاربران جدید را هم جذب کنید. 

قبل از اینکه به بررسی استراتژی‌های افزایش کامنت اینستاگرام بپردازیم باید چند کار را انجام دهید. 

حساب کاربری اینستاگرام خود را عمومی کنید 

قبل از هر چیزی مطمئن شوید که کاربران جدید با باز کردن حساب کاربری شما می‌توانند محتوایتان را مشاهده کنند. در حقیقت حساب کاربری شما باید یک حساب کاربری عمومی باشد. 

پروفایل خود را باز کنید و روی نماد سه خط در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید و گزینه‌ی «Private Account» را غیرفعال کنید. 

پوش نوتیفیکیشن را فعال کنید 

پوش نوتیفیکیشن را فعال کنید تا به سرعت پس از ثبت کامنت اینستاگرام توسط فالوورهای خود به آن‌ها پاسخ دهید یا آن‌ها را لایک کنید. به خاطر داشته باشید هر چه کاربران با حساب کاربری شما تعامل بیشتری داشته باشند محتوای شما در فیدهای آن‌ها بیشتر قرار می‌گیرد. 

پروفایل خود را باز کنید و روی نماد سه خط کلیک کنید. سپس روی «Push Notification Settings» کلیک کنید و پس از آن در بخش «comments» گزینه‌ی «from Everyone» را انتخاب کنید. 

جمع‌آوری و تولید محتوای جذاب 

بدون شک پست‌های خسته‌کننده نمی‌توانند کامنت اینستاگرام زیادی را جذب کنند. یک نفر را به مدیریت حساب کاربری خود و انتشار پست‌ها بر اساس جدول زمانی و همچنین ویرایش پست در صورت نیاز اختصاص دهید. 

با این حال یک تیم بزرگ متشکل از چند نفر را برای جمع‌آوری عکس‌ها، فیلم‌ها و ایده‌های مختلف در نظر بگیرید تا محتوای شما همیشه تازه و جذاب بماند. شما به دنبال محتوایی هستید که کاربر را به اظهار نظر وا دارد. 

تنظیم تقویم محتوایی برای اینستاگرام 

یک انتشار در هر روز کفایت می‌کند. از آنجایی که زمان‌بندی یکی از ۳ عامل مهم الگوریتم جدید اینستاگرام است شما نباید باعث گم شدن پست‌های منتشر شده در اوایل روز شوید. بنابراین توصیه می‌کنیم که با انتشار یک پست در هر روز پیش روید. 

بیشتر بخوانید:

 

استراتژی‌های افزایش تعداد کامنت اینستاگرام

حال که اطلاعات مورد نیاز را کسب کردید وقت آن شده است که به استراتژی‌های کسب کامنت اینستاگرام بپردازیم. لازم به ذکر است که الگوریتم اینستاگرام به طور مداوم برای شناسایی تعامل جعلی به روز می‌شود. از این رو برای دستیابی به اهدافتان باید از راه‌های میانبر مانند خرید کامنت و لایک پرهیز کنید. 

۱. مسئولیت حساب کاربری خود را به دیگری بسپارید 

این ترفند یک روش سرگرم‌کننده برای تولید محتوای تازه و جذاب در فید اینستاگرام و همچنین همکاری با اینفلوئنسر و سایر همکاران به شمار می‌آید. این روش همچنین یک ترفند هوشمندانه برای ایجاد تعامل بیشتر در اینستاگرام به حساب می‌آید. 

سپردن مسئولیت حساب کاربری اینستاگرام بدان معنی است که شخص دیگری مدیریت حساب کاربری شما را برای یک روز در اختیار می‌گیرد و از دیدگاه خود پست و نظر می‌گذارد. شما می‌توانید با یکی از اشخاص زیر در این زمینه همکاری کنید: 

  • همکاران خود 
  • از اینفلوئنسرها 
  • یکی از سازمان‌های فعال در حوزه‌ی خود 

سپردن مسئولیت حساب کاربری خود به دیگری منجر به افزایش کامنت اینستاگرام شما خواهد شد. به خاطر داشته باشید مهم نیست که دیگری حساب کاربری شما را به دست گرفته است یا شما برای یک روز حساب شخص دیگری را تصرف کرده‌اید زیرا در هر دو حالت این ترفند نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند. 

۲. اجرای مسابقه برای افزایش کامنت اینستاگرام  

اجرای مسابقه به منظور افزایش کامنت اینستاگرام یکی از راه‌های آسان و سرگرم‌کننده به شمار می‌آید. شما ابتدا برای تبلیغ مسابقه‌ی خود یک پست منتشر کنید. سپس از کاربران بخواهید برای شرکت در این مسابقه برای آن پست کامنت بگذارند.  

می‌توانید طی یک کمپین یک هفته‌ای کامنت‌های زیادی را کسب کنید. حتی می‌توانید محتوای تولید شده توسط کاربر را هم در مسابقه‌ی خود بگنجانید. از این رو از کاربران بخواهید که شما را در پست‌های خود تگ کنند. 

۳. از کاربران بخواهید برای پست‌ شما کامنت بگذارند 

یکی دیگر از راه‌های ساده‌ی کسب کامنت اینستاگرام درخواست مستقیم از کاربران است. در حقیقت شما پس از انتشار پست در کپشن از آن‌ها می‌خواهید که به سوالی پاسخ دهند یا دوستان و همکاران خود را در بخش نظرات تگ کنند. این روش ساده می‌تواند به راحتی نرخ تعامل را افزایش دهد و همچنین باعث شود تا تعداد کامنت‌های شما افزایش پیدا کند. 

به دنبال پرسیدن سوال‌های سخت و پیچیده نباشید. با سوال‌های ساده‌ای مانند «با این موضوع موافقید یا مخالف؟» و «نظر شما چیست؟» کاربر را ترغیب کنید.طبیعی است که کاربران به سوالاتی با پاسخ ساده زودتر واکنش نشان دهند. 

۴. کسب کامنت اینستاگرام با مطالب خنده‌دار یا تحریک‌کننده 

کسب کامنت اینستاگرام با مطالب خنده‌دار یا تحریک‌کننده

در مطالعه‌ای که به بررسی درباره‌ی چگونگی وایرال شدن پست‌ها در فضای مجازی پرداخته بود مشخص گردید که بیشتر پست‌های وایرال باعث برانگیخته شدن احساسات  کاربران می‌شوند. از متداول‌ترین پست‌هایی که وایرال شده‌اند می‌توان به پست‌های زیر اشاره کرد: 

  • پست‌هایی که احساس اضطرار را القا می‌کنند. 
  • باعث تعجب و حیرت کاربر شده‌اند. 
  • حس کنجکاوی کاربر را برانیگخته‌اند. 
  • احساس شادی را القا می‌کنند. 

بنابراین برای کسب کامنت اینستاگرام محتوایی را به اشتراک بگذارید که احساسات مردم را هدف قرار دهد. در حقیقت محتوای شما به شکلی باشد که کاربر احساس کند که باید درباره‌ی آن اظهار نظر کند. 

۵. انتشار ویدیو 

آمارها نشان می‌دهد زمان صرف تماشای ویدیوها در اینستاگرام افزایش یافته است. این محتوای بصری جذاب می‌توانند باعث جلب توجه کاربران و جلوگیری از رد شدن از محتوای شما شود.  

کاربران اینستاگرام بیش از هر چیزی به محتوای ویدیویی علاقه دارند. بنابراین اگر چیز جذابی را به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید که درباره‌ی آن نظر دهند به احتمال زیاد آن‌ها این کار را انجام خواهند دارد. بنابراین برای افزایش کسب کامنت اینستاگرام به فکر تهیه یک محتوای ویدیویی گیرا و هیجان‌انگیز باشید. همانطور که در بخش قبل گفته شد برای وایرال شدن ویدیوی خود احساسات مخاطب را هدف قرار دهید. 

۶. کسب کامنت اینستاگرام با استفاده از هشتگ‌های مرتبط 

وقتی مطالب خود را با هشتگ‌های مرتبط و محبوب اینستاگرام منتشر کنید آن‌ها در صفحه‌ی آن هشتگ و اکسپلور اینستاگرام در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند. با توجه به آمارها نرخ تعامل پست‌هایی که دارای حداقل یک هشتگ هستند ۱۲ درصد نسبت به سایر پست‌ها بیشتر است. 

اینفلوئنسرها و کاربران عادی اینستاگرام با هشتگ محتواهای مورد علاقه‌ی خود را دنبال می‌کنند. از این رو ممکن است از طریق هشتگ مرتبط با محتوای شما مواجه شوند و درباره‌ی آن اظهار نظر کنند. در حقیقت به راحتی به کمک یک هشتگ می‌توانید به صورت ارگانیک کامنت اینستاگرام کسب کنید.  

یکی از خاصیت‌های هشتگ، سازگار بودن با سایر استراتژی‌های کسب کامنت اینستاگرام است. در حقیقت شما می‌توانید به راحتی این ترفند را با سایر استراتژی‌ها ترکیب کنید تا نرخ تعامل خود را بیش از پیش افزایش دهید. برای مثال شما می‌توانید به کمک یک هشتگ محبوب سوالی در کپشن اینستاگرام خود مطرح کنید (استراتژی شماره‌ی ۳). شما می‌توانید با هشتگ #خوشمزه درباره‌ی خوشمزه‌ترین غذای ایرانی نظر فالوورهای خود را جویا شوید. لازم به ذکر است از هشتگ‌های مرتبط با محتوا استفاده کنید. علاوه بر هشتگ‌های عامه‌پسند می‌توانید از هشتگ‌های معروف در حوزه‌ی کسب و کار خود هم کمک بگیرید. 

بیشتر بخوانید: 

۷. انتشار پست در زمان مناسب 

درباره‌ی بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی بحث‌های زیادی وجود دارد. زمان مناسب انتشار پست بسته به نوع محتوا، حوزه‌ی فعالیت و همچنین مخاطبان هدف شما متفاوت است. 

برای پیدا کردن زمان مناسب انتشار پست می‌توانید نرخ تعامل ساعت‌های مختلف در طول هفته را تجزیه و تحلیل بکنید و بر اساس نتایج خود در هفته‌های بعدی عمل کنید. 

هدف شما از تجزیه و تحلیل نرخ تعامل پیدا کردن زمانی باشد که دنبال‌کنندگان شما تمایل بیشتری به خواندن محتوای شما دارند تا بتوانید بیشترین لایک و کامنت اینستاگرام را در این ساعت‌ها کسب کنید. 

۸. برای کسب کامنت اینستاگرام از چهره افراد استفاده کنید 

آمارها نشان می‌دهند سلفی‌ها برای کاربران اینستاگرام جذاب هستند و می‌توانند در دستیابی به اهداف اینستاگرام مارکتینگ به شما کمک کنند. 

تجزیه و تحلیل بیش از ۱ میلیون پست اینستاگرامی توسط موسسه فناوری جورجیا نشان می‌دهد که پست‌هایی که دارای چهره‌ی انسان هستند ۳۲ درصد بیشتر از سایر پست‌ها کامنت اینستاگرام دریافت می‌کنند. علاوه بر این این پست‌ها ۳۸ درصد بیشتر از سایر پست‌ها لایک می‌شوند. 

دلیل واضحی برای این موضوع وجود ندارد اما محققان بر این باورند که این مساله ناشی از تاثیرگذاری چهره در ارتباط غیرکلامی است که انسان حتی در دوران نوزادی بیش از هر چیزی به آن واکنش نشان می‌دهند. به عبارتی مردم با چهره راحت‌تر از هر چیزی ارتباط برقرار می‌کنند. 

شما می‌توانید محتوایی حاوی عکس‌های واقعی و سلفی منتشر کنید و بررسی کنید که آیا مخاطبان هدف شما از جنبه انسانی برند شما خوششان می‌آید یا خیر. 

۹. انتشار عکس حیوانات 

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است اما شواهد نشان می‌دهد که حیوانات از قدرت بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی برخوردار هستند. محبوبیت حیوانات به حدی زیادی است که حیوانات اینفلوئنسر می‌توانند به اندازه‌ی انسان‌های مشهور  در اینستاگرام درآمد کسب کنند. 

شما برای سنجیدن تاثیر انتشار عکس حیوان در کسب کامنت اینستاگرام می‌توانید عکسی از حیوان خود یا دوستانتان منتشر کنید تا ببینید آیا مخاطبان شما هم مانند اغلب مخاطبان به نظر دادن درباره‌ی حیوانات علاقه دارند یا خیر. به خاطر داشته باشید که محتوای شما زمانی می‌تواند مخاطب را وادار به نظر دادن کند که جذاب و گیرا باشد. به این ترتیب در کنار انتشار عکس بامزه‌ از حیوان خانگی خود یا دوستان و همکارانتان از نوشتن یک کپشن گیرا غافل نشوید. 

۱۰. پاسخ دادن به نظرات کاربران 

مانند سایر شبکه‌های اجتماعی پاسخ دادن به نظرات کاربران می‌تواند باعث القای حس تعلق و وابستگی شود. در حقیقت شما با پاسخ دادن به کامنت کاربران این پیام را انتقال می‌دهید که به گفته‌های آن‌ها علاقه دارید. به خاطر داشته باشید در بیشتر موارد کاربر در پاسخ به شما گفت‌وگو را ادامه می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی با صرف زمانی اندک کامنت اینستاگرام بیشتری کسب کنید. 

علاوه بر این سایر کاربران پس از مواجه شدن با پاسخ شما ترغیب می‌شوند که درباره‌ی پست هم نظر دهند یا در بحث شما با سایر کاربران شرکت کنند. 

۱۱. کسب کامنت اینستاگرام با ایموجی‌ها 

به کمک ایموجی‌های مرتبط با محتوا کپشن‌های خود را چشم‌گیر و جذاب کنید. شما به کمک هشتگ‌ها محتوای خود را در معرض دید علاقه‌مندانی قرار می‌دهید که شما را دنبال نمی‌کنند. با کمک ایموجی‌ها می‌توانید چشم آن‌ها را به سمت کپشن‌ هدایت کنید. توجه‌ بیشتر به کپشن‌های شما ممکن است منجر به کسب لایک و کامنت بیشتر شود. 

برای کسب کامنت اینستاگرام بیشتر هنگام استفاده از ایموجی‌ها اطمینان حاصل کنید که آن‌ها با محتوای شما همخوانی داشته باشند. دو تا سه ایموجی می‌تواند محتوای شما را رنگارنگ و جذاب کند. با این حال توصیه می‌کنیم در مصرف ایموجی‌ها صرفه‌جویی کنید! 

۱۲. دریافت کامنت اینستاگرام با انتشار منظم محتوا 

ارسال مکرر پست در اینستاگرام مانند سایر شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که حساب شما فعال و به روز به نظر برسد. اگر هر چند وقت یک بار محتوا منتشر می‌کنید منتظر غرق شدن محتوای خود میان سایر پست‌ها باشید. 

شما با انتشار منظم پست‌ها در ساعت‌های مناسب از روز شانس دیده شدن پست‌های خود را افزایش می‌دهید. دیده شدن بیشتر می‌تواند باعث شود که افراد بیشتری شما را دنبال کنند و در نهایت درباره‌ی محتوای شما نظر دهند. 

بیشتر بخوانید: 

۱۳. پرسش و پاسخ زنده 

در حال حاضر به لطف وجود ویژگی‌هایی مانند استوری اینستاگرام و IGTV می‌توانید جلسه‌ی پرسش و پاسخ برگزار کنید. شما می‌توانید همچنین میزبان ارتباط مستقیم با اینفلوئنسرها باشید.  

قبل از پخش زنده در قالب یک یا دو پست به تبلیغ جلسه‌ی پرسش و پاسخ خود بپردازید. در این پست‌ها به منظور کسب کامنت اینستاگرام از مخاطبان خود بخواهید که نظر و سوال‌های خود را با شما در میان بگذارند. بسته به موضوع مصاحبه ممکن است با سیلی از کامنت‌ها مواجه شوید. 

علاوه بر دریافت کامنت اینستاگرام این استراتژی این حس را به مخاطبان شما القا می‌کند که به طور مستقیم در این رویداد به شما کمک می‌کنند که منجر به برقراری ارتباط بیشتر و همچنین حفظ فالوور می‌شود. 

سخن آخر 

همانطور که اشاره شد در حال حاضر تعامل کاربر عامل اصلی موفقیت در اینستاگرام به شمار می‌آید. لایک‌، بازدید و همچنین کامنت اینستاگرام بسیار ارزشمند هستند زیرا بر مکان قرار گرفتن پست‌های شما در فید کاربران تاثیر مستقیم می‌گذارند.  

علاوه بر این اگر بسیاری از کاربران با پست‌های شما ارتباط برقرار کنند محتوای شما در اکسپلور اینستاگرام بیشتر دیده می‌شود. به این ترتیب علاوه بر افزایش کامنت و لایک این استراتژی‌ها می‌توانند باعث افزایش فالوور هم شوند. 

به جای خریدن کامنت اینستاگرام هدف شما باید افزایش طبیعی و واقعی نرخ تعامل باشد. افزایش نرخ تعامل به تلاش، زمان و برنامه‌ی منظم نیاز دارد. آنچه شما باید به طور کلی انجام دهید به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب و گیرایی است که مخاطب هدف شما به آن علاقه دارد. برای افزایش شانس موفقیت خود باید از محتوای بصری با کیفیت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر چقدر شما برای مخاطبان خود وقت صرف کنید آن‌ها هم به همان اندازه به محتوای شما زمان و انرژی اختصاص می‌دهند. 

شما می‌توانید با برقراری تماس با کارشناسان ما در تیم ادتواپ علاوه بر یافتن پاسخ سوال‌های خود از خدمات متنوعی مانند افزایش فالوور اینستاگرام، مدیریت حساب کاربری اینستاگرام و تولید محتوا و همچنین کسب درآمد از اینستاگرام بهره ببرید.