۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

بازاریابی توییتر یا توییتر مارکتینگ چیست؟ همراه با مثال کاربردی

بازاریابی توییتر

هرکجا که می‌توانید برای کسب‌و‌کار خود بازاریابی کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای جلب‌توجه مصرف‌کنندگان، بازاریابی در توییتر و شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکدین و اینستاگرام می‌توانند به شما امکان دسترسی به پایگاه عظیمی از مخاطبان را بدهند و به شما کمک کنند تا کاربران علاقه‌مند به صنعت خود را پیدا کنید.
توییتر یکی دیگر از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا دیدگاه‌ها، تبلیغات و برندهای خود را در محدوده ۲۸۰ کاراکتر با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

بازاریابی توییتر چیست؟

بازاریابی توییتر روشی است که کسب‌وکارها برای برند خود از توییتر برای تولید و پخش محتوا بین مخاطبان هدف و ایجاد علاقه بین مردم استفاده می‌کنند. احتمالاً در اینستاگرام یا توییتر تبلیغاتی را دیده‌اید که در ابتدا افراد مشغول دیالوگ هستند و هرچه پیش می‌رویم متوجه می‌شویم قسمتی از سناریو تبلیغاتی بوده است. توییتر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با مجموعه وسیعی از مشتریان بالقوه از سراسر جهان در تماس باشند. در واقع، بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه در توییتر هستند.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی هدفمند و مؤثر توییتر یک فرایند چندمرحله‌ای است. اولین قدم شامل ایجاد پرسونای خریدار برای مشتریان ایدئال شما است. پس از آن، ایده خوبی است که در توییتر تحقیق کنید تا بدانید مخاطبان هدف شما در این پلتفرم چگونه عمل می‌کنند و به چه چیزی علاقه دارند.

وقتی ایده‌ای در مورد خواسته‌های مخاطبان موردنظر خود دارید، زمان آن فرارسیده که شروع به تولید محتوا برای آن‌ها کنید. بااین‌حال باید نحوه پاسخ کاربران به توییت‌های خود را پیگیری کنید. نظارت بر عملکرد توییت‌های شما کمک می کند تا استراتژی خود را تنظیم و بهبود ببخشید و صدای برند خود را پیدا کنید.

جزئیات کوچکی وجود دارند که می‌تواند به موفقیت یا شکست استراتژی توییتر شما کمک کند. به‌ عنوان‌ مثال، زمان توییت کردن به اندازه محتوای آن مهم است. باید زمانی محتوا را پست کنید که مخاطب هدف شما آن پیام را ببیند.

مزایای توییتر

مزایای اصلی بازاریابی توییتر

چندین مزیت برای بازاریابی با توییتر وجود دارد. توییتر این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا آگاهی خود را در مورد برند خود افزایش دهید، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها درگیر شوید و با روندها و تحولات مهم در صنعت خود همراه باشید. در زیر لیستی از برخی مزایای برتر استفاده از توییتر برای بازاریابی آورده شده است:

آگاهی از برند: توییتر به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا از وجود شرکت شما مطلع شوند و اطلاعاتی در مورد تجارت و محصولات شما به آن‌ها ارائه می‌دهد.
تعامل با مشتری: توییتر به مشتریان راهی سریع و آسان برای ارتباط با شما می‌دهد. این به کسب‌وکار شما در ایجاد روابط کمک می‌کند.
افزایش ترافیک وب‌سایت: توییتر ابزاری عالی برای راهنمایی کاربران به وب‌سایت تجاری شما است.
رهبری فکر: توییتر به شما امکان می‌دهد با مخاطبان خود گفتگو کنید و نظرات و دیدگاه‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.
تحقیقات مشتری: توییتر چندین ابزار دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد نحوه عملکرد مشتریان هدف خود در پلتفرم تحقیق کنید و ببینید آن‌ها به چه چیزی پاسخ می‌دهند.
فروش تجاری: توییتر مارکتینگ برای تبلیغات محصولات شما عالی است و می‌تواند به فروش برای کسب‌وکار شما کمک کند.
توسعه مخاطبین: توییتر به شما کمک می‌کند تا جامعه‌ای از طرف‌داران و حامیان کسب‌وکار خود را تشکیل دهید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی توییتر ایجاد کنیم:

برای اینکه استراتژی بازاریابی توییتر کسب‌وکار شما تاحدامکان مؤثر باشد، مهم است که روی آن تمرکز کنید. ایجاد یک کمپین موفق توییتر یک فرایند چندمرحله‌ای است که به تحقیق، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی محتوای شرکت شما نیاز دارد.

 

مراحل ایجاد یک استراتژی موفق برای بازاریابی توییتر عبارت‌اند از:

1. درباره مخاطبان و رفتار آن‌ها در توییتر تحقیق کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، ببینید که چگونه در توییتر کار می‌کنند، چه زمانی فعال هستند و چه حساب‌هایی در بین آن‌ها محبوبیت دارند. تحقیق در مورد نحوه عملکرد مخاطبانتان در توییتر می‌تواند به شما کمک کند تا یک طرح کلی منسجم برای استراتژی بازاریابی خود ایجاد کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تصمیم‌گیری کنید، مانند اینکه چه زمانی پست بارگذاری کنید و کدام توییت‌ها را مدل‌سازی کنید.

Twitter Analytics می‌تواند به شما کمک کند صفحات دیگری را که دنبال‌کنندگان شما دوست دارند را ببینید. همچنین می‌تواند مواردی را به شما نشان دهد، مانند گروه‌های سنی که دنبال‌کنندگان شما در آن قرار دارند و چه مطالبی برایشان جذاب است. ابزارهایی مانند Twitonomy می‌توانند به شما کمک کنند تا آمار تعامل را نسبت به رقبای خود مشاهده کنید.

2. بدانید چه نوع محتوایی برای مشتریان بالقوه جذاب است

با استفاده از حساب توییتر تجاری خود، چند کلمه کلیدی مرتبط با صنعت خود را تایپ کنید. به نوع محتوایی که برندهایی مانند شما پست می‌کنند نگاهی بیندازید و ببینید کدام یک از پست‌های آن‌ها بیشترین تعامل را دارد.

دقت کنید که چه چیزی باعث ایجاد تعامل در زمینه فعالیت شما می‌شود. آیا توییت‌های محبوب طنز و کنایه هستند؟ آیا آن‌ها برای سرگرمی کاربر است؟ یا آن‌ها اطلاعاتی در خود دارند؟ انواع توییت‌هایی که موردتوجه قرار می‌گیرند بسته به صنعت شما متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال، اگر یک فروشگاه پوشاک تجارت الکترونیک دارید، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از توییت‌های محبوب برای کلمه کلیدی «مد» حاوی تصاویر مدل‌ها یا تبلیغات فروش هستند.

3. توییت‌ها مناسب با موضوعات روز ارسال کنید

تعطیلات، رویدادهای ورزشی و رویدادهای جاری همگی فرصت‌هایی عالی در بازاریابی توییتر هستند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و به آن‌ها پیام دهید. حتی می‌توانید توییت‌هایی را برنامه‌ریزی کنید که شامل تخفیفات یا تبلیغات ویژه‌ای باشد که برای تعطیلات انجام می‌دهید.

فرض کنید شما یک رستوران دارید. در روز جانباز، توییتی می گذارید شبیه به اینکه روز جانباز مبارک باد. برای نشان‌دادن قدردانی خود، ما به هر عضو ایثارگر 50 درصد از صورت‌حساب خود را تخفیف می‌دهیم.

توییت‌هایی با مضامین بالا می‌تواند کسب‌وکار شما را برای مخاطبانتان محبوب کرده و به ایجاد شهرت مثبت برای شرکت شما کمک کنند و همچنین میزان آگاهی از برند را افزایش دهند.

 

4. KPIها و نتایج خاص را هدف قرار دهید

شما نمی‌توانید موفقیت خود را ردیابی کنید مگر اینکه آن را اندازه‌گیری کنید. برخی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را دنبال کنید تا ببینید پست‌های شما چقدر خوب عمل می‌کنند. برای مشاهده برخی از نتایج توییت‌های خود می‌توانید از Twitter Analytics استفاده کنید.

انتخاب کنید کدام KPI برای کسب‌وکار شما مهم است و سعی کنید روی آن|‌ها تمرکز کنید. شاید هدف از صفحه توییتر شما فقط ارتقاء آگاهی از برند باشد. بااین‌حال، ممکن است بخواهید محصولات خود را با آن مستقیماً به فروش برسانید. در اینجا چند KPI وجود دارد که برای بازاریابی توییتر باید آن‌ها را پیگیری کنید:

تعامل: به‌طورکلی چند نفر با توییت شما تعامل دارند؟
بازنشر: آیا مردم توییت شما را در صفحات توییتر خود به اشتراک می‌گذارند؟
فالوورها: کدام یک از توییت‌های شما بیشترین فالوور را برای شما به ارمغان می‌آورد؟
ترافیک وب‌سایت: شما باید وب‌سایت کسب‌وکار خود را در توییت وارد کنید. کدام لینک‌ها ترافیک بیشتری را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند؟
آگاهی از نام تجاری: ببینید چقدر از کسب‌وکار شما توسط کاربران توییتر نام‌برده می‌شود.
فروش: چه مقدار از ترافیک وارد شده به وب‌سایت شما باعث فروش در شرکت شما شده است؟

5. اهداف خود را مرور کنید و نقاط ضعف را بهبود دهید

دائماً باید استراتژی خود را ارزیابی کنید و محتوای خود را به طور مداوم تغییر دهید تا متوجه شوید نقاط قوتتان کجاست و روی آن تمرکز کنید و متوجه نقاط ضعف خود شوید و از آن دوری کنید.
مطمئن شوید که اهداف شما مشخص و قابل‌اندازه‌گیری هستند. برای انجام این کار بهتر است که آنها را به KPI خود متصل کنید. در اینجا چند نمونه از اهداف روشنی که ممکن است برای صفحه توییتر خود داشته باشید آورده شده است:

5000 فالوور جدید بین 25 تا 39 سال اضافه کنید.
تعداد افرادی که از طریق توییت به لندینگ‌پیج شما هدایت می‌شود را 10 درصد افزایش دهید.
2000 ری توییت دریافت کنید.

حتماً اهداف خود را به‌صورت دوره‌ای مرور کنید تا مطمئن شوید که به‌درستی انجام می‌شوند. تعیین اهداف روشن برای استراتژی توییتر می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه و تمرکز داشته باشید و نقشه راهی است که مسیر را اشتباهی طی نکنید.

اگر به سمت اهداف خود در بازاریابی توییتر حرکت نمی‌کنید، زمانی را برای کشف دلیل و تنظیم برنامه‌های خود اختصاص دهید. برای مثال، ممکن است لازم باشد نوع توییت‌هایی را که پست می‌کنید تغییر دهید. توییت‌های حاوی تصاویر و ویدئوها معمولاً نسبت به توییت‌هایی که به‌تنهایی متن دارند، تعامل بیشتری ایجاد می‌کنند.

اگر سؤال یا سفارشی در زمینه بازاریابی توییتر داشتید، تیم ادتواپ در کنار شماست.

هم‌اکنون کلیک کنید