۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

همه مواردی که برای سئو ویدئو باید بدانید

سئو ویدئو

سئو ویدئو: معمولا ویدئو برای توضیح یک موضوع در چند دقیقه یا برای آشنایی مخاطب با محصولی که قصد خرید ایجاد کند، عالی است. همچنین می‌توانید از ویدئو برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه یا نظر خود با مخاطبان استفاده کنید. اما برای اینکه ویدئوهای خود را از بقیه متمایز کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ و سئو ویدئو چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله، مفهوم سئوی ویدئو را توضیح می‌دهیم و به شما یک نمای کلی از کارهایی که می‌توانید برای بهبود رتبه‌بندی ویدئوهای خود انجام دهید، ارائه می‌دهیم.

سئو ویدئو چیست؟

اول‌ از همه، سئو ویدئو چیست؟ سئو ویدئو ایجاد تغییرات فنی و خلاقانه در نمایش محتوای ویدئوی شما برای افزایش ترافیک و توجه به محتوای ویدئوی شما است. به نوعی ترافیک از موتورهای جستجو مانند گوگل.

برخلاف تصاویر که فهرست‌بندی و رتبه‌بندی می‌شوند، موتورهای جستجو ویدئوها را به‌عنوان یک عنصر رسانه‌ای می‌بینند که بخشی از یک صفحه وب هستند. هنگامی که موتورهای جستجو یک ویدئو را فهرست می‌کنند، صفحه‌ای که ویدئو در آن منتشر شده را معیار قرارمی‌دهند و طبقه‌بندی می‌کنند.

سئوی ویدئو در 3 مرحله

سه مرحله اساسی در سئو ویدئو وجود دارد:

  1. ویدئوهای خود را ایندکس کنید
  2. رتبه‌بندی ویدئوهای خود را بهبود بخشید
  3. ترافیک ویدئوهای خود را از طریق جستجو اندازه‌گیری کنید

مرحله 1: ویدئوهای خود را ایندکس کنید

متأسفانه، موتورهای جستجوی اصلی نمی‌توانند ویدئوی موجود در یک وب‌سایت را  بررسی کنند و بلافاصله تمام اطلاعات مربوط به ویدئو را پیدا کنند؛ بنابراین برای کمک به موتورهای جستجو برای فهرست کردن ویدئوها، بازاریابان محتوا باید کار بیشتری برای سئو ویدئو انجام دهند.

به طور خاص، شما باید ابر داده‌های ویدئوهای خود را در اختیار خزنده‌های موتور جستجو قرار دهید. برای ایندکس کردن ویدئوهای شما، موتورهای جستجو باید بتوانند موارد زیر را کشف کنند:

  1. عنوان ویدئو
  2. توضیحاتی در مورد ویدئو
  3. طول ویدئو
  4. تاریخ آپلود ویدئو
  5. محل پخش فایل ویدئویی

برای این کار می‌توانید افزونه Yoast Video SEO را نصب کنید و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

یوست سئو ویدئو

بررسی ایندکس شدن ویدئو:

آیا می خواهید بررسی کنید که ویدئوهای شما ایندکس شده‌اند یا خیر؟ ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که به  google.com/video بروید و URL صفحه‌ای که ویدئوی شما در آن منتشر شده است  را در کادر جستجو وارد کنید.

اگر صفحه همراه با یک قسمت از ویدئو ظاهر شود، موتورهای جستجو با موفقیت ویدئوی شما را خزیده و نمایه خواهند کرد. در غیر این صورت، می‌توانید از  Google Rich Results Tester برای شناسایی مشکلی که مانع ایندکس شدن ویدئوتان می‌شود استفاده کنید. این ابزار به شما می‌گوید که آیا صفحه شما برای نتایج ویدئویی واجد شرایط است یا خیر و ابر داده‌های مربوط به ویدئوی شما را که Google توانسته است تجزیه کند نشان می‌دهد.

مرحله 2: رتبه‌بندی ویدئوهای خود را بهبود بخشید

هنگامی که موتورهای جستجو ویدئوی شما را ایندکس کردند، گام بعدی در سئو ویدئو این است که به آن کمک کنید تا برای جستجوهای مرتبط رتبه بهتری داشته باشد. ابزارهای کمی برای انجام این کار وجود دارد که بسیاری از آن‌ها برای کسانی که سئو را به صورت تخصصی انجام می‌دهند آشنا است.

مطالعه بیشتر : ۱۱ افزونه سئو وردپرس؛ بهینه‌سازی آسان وب‌سایت با بهترین‌ها

عنوان ویدئو

محتوایی که کلیک‌های بیشتری از جستجو به طور مستقیم یا غیرمستقیم دریافت می‌کند احتمالاً رتبه خود را برای عبارات مرتبط موردنظر بهبود می‌بخشد بنابراین، یکی از مهم‌ترین کارهای بهینه‌سازی ویدئو، بهبود عناوین ویدئو برای افزایش نرخ کلیک است.

تصویر کوچک ویدئو

شاید مهم‌تر از عنوان ویدئو، تصویر بندانگشتی و کوچکی باشد که در حین جستجو در کنار آن ظاهر می‌شود. این عنصر بصری پتانسیل این را دارد که بسیار چشم‌نواز باشد و به شما کمک کند تا از دیگران متمایز شوید و در سئو ویدئو بدرخشید.

برای هر ویدئو یک تصویر کوچک ترغیب‌کننده و خاص ایجاد کنید و به تصاویر کوچک مانند پوسترهای فیلم فکر کنید. مسلماً آن‌ها مهم‌ترین دارایی تبلیغاتی هستند که ویدئوی شما دارد و به همین دلیل باید زمان و توجه بیشتری به آن‌ها اختصاص داده شود. درحالی‌که اکثر پلتفرم‌های ویدئویی به شما این امکان را می‌دهند که یک تصویر کوچک تولید شده به طور خودکار از خود ویدئو را انتخاب کنید، اما توصیه می‌کنیم خودتان تصویری بسازید که واقعاً محتوای ویدئو را بازگو کند و کاربران را تشویق کند که روی آن کلیک کنند.

از رنگ‌های پررنگ با تضاد واضح و کنتراست بالا استفاده کنید

با یک تصویر کوچک در یک صفحه درهم‌وبرهم، فضای زیادی برای جذابیت ظرافت بصری وجود ندارد. به‌طورکلی، رنگ‌های تند و شفاف به شما کمک می‌کنند تا در میان دیگر تبلیغات متمایز شوید.

در صورت مرتبط بودن با محتوای ویدئو، یک چهره اضافه کنید. انسان‌ها مجذوب چهره‌های دیگر انسان‌ها می‌شوند و چهره‌ای واضح، توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

برای تأثیر بیشتر، یک کاور متنی در نظر بگیرید. تصویر کوچک همچنین فرصتی برای ارائه متن بیشتر برای پشتیبانی از عنوان و توضیحات متا است. برای برخی از ویدئوها، از جمله متن کوتاه در تصویر کوچک می‌تواند اطلاعات بیشتری را ارائه دهد و جذابیت بصری را اضافه کند.

توضیحات ویدئو

توضیحات متا به افزایش کلیک‌ها در گوگل کمک می‌کند، لازم یادآور شویم که توضیحات ویدئو نیز مهم هستند. Google اغلب ترجیح می‌دهد از نتایج ویدئویی با بخشی از توضیحاتی که از محتوای صفحه موردنظر تشکیل شده است، به‌جای توضیحات ویدئویی مشخص شده، استفاده کند. بااین‌حال، این متن باید ازنقطه‌نظر ویراستاری موردتوجه و بهینه‌سازی قرار گیرد. به‌عنوان‌مثال: استفاده از برچسب‌ها یا هشتگ‌های یوتیوب در توضیحات می‌تواند به برتری ویدئوی شما کمک کند.

طول ویدئو

طول بهینه خاصی برای ویدئو در جستجو وجود ندارد، اما طول ویدئو باید باهدف کاربر مطابقت داشته باشد. اگر محتوا یک ویدئوی محصول برای معرفی و یا عنوان ویژگی‌های آن است، در صورت امکان ویدئو را کمتر از دو دقیقه نگه دارید. اگر می‌خواهید ویدئو را برای پاسخ به درخواست مربوط به نظرات ضبط کنید، شاید ۳ تا ۵ دقیقه مناسب‌تر باشد.

ویدئو را مطابق با نوع درخواستی که برای آن در نظر گرفته شده ویرایش کنید، و اگر محتوای ویدئو طولانی شد، آن را دوباره برش دهید. به‌عنوان یک قاعده کلی، ویدئوها نباید بیشتر از حد نیاز باشند و همچنین نباید کوتاه‌تر از چیزی باشند که برای بیان داستان لازم است.

تاریخ آپلود

برای رتبه‌بندی موضوعات خاص، جدید و به‌روز تاثیر زیادی خواهد داشت، مانند سایت‌های خبری. در این موارد، به‌روزرسانی منظم ویدئو، رتبه‌ آن را افزایش می‌دهد.

پیوندها

یکی از مهم‌ترین موضوعات در سئو ویدئو بهینه‌سازی لینک‌های داخلی است.

مرحله 3: ترافیک ویدئوهای خود را از طریق گوگل سرچ کنسول اندازه‌گیری کنید

بخش مهمی از بهینه‌سازی ویدئوها، اندازه‌گیری نتایج برای مشاهده بازدهی کار انجام شده است. بهترین ابزار برای ردیابی نتایج در طول زمان، گوگل سرچ کنسول است که به شما امکان می‌دهد ترافیک را در جستجوی (وب، ویدئو، تصاویر) تقسیم‌بندی کنید و از این طریق ترافیکی را که برای عبارات مختلف در جستجوی ویدئو به دست می‌آورید، مشاهده کنید. در نتیجه، می‌توانید عملکردتان را در طول زمان پیگیری کنید و تأثیر بهینه‌سازی‌های انجام شده را ببینید.

مراحل سئوی ویدئو

اگر در زمینه سئو ویدئو نیاز به مشاوره دارید با ما در ارتباط باشید

هم‌اکنون کلیک کنید