۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

آموزش رپرتاژ آگهی؛ چگونه یک رپرتاژ خوب بنویسیم؟

آموزش رپرتاژآگهی

رپرتاژ آگهی، مقاله‌ای است که از سمت سایت شما در سایت دیگر که به آن ناشر می‌گوییم نوشته می‌شود و در متن آن به سایت خودمان بک‌لینک می‌دهیم. آگهی‌ها به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کمک می‌کنند تا از تبلیغات سنتی «کم‌بازده» اجتناب کنند و در عوض از یک «داستان» شخصی‌تر و عاطفی‌تر استفاده کنند تا خوانندگان را متقاعد کنند که محصول یا خدمات را بخرند یا امتحان کنند. بهترین آگهی‌های تبلیغاتی در مجلات آن‌هایی هستند که خوانندگان آن‌ها را با مقالات واقعی اشتباه می‌گیرند تا زمانی که در پایان دکمه «کال تو اکشن» را ببینند یا متوجه سلب مسئولیت کوچکی شوند که می‌گوید مقاله در واقع یک تبلیغ است.

چه یک کپی‌رایتر، یک مقاله‌نویس یا یک روزنامه‌نگار باشید، می‌توانید به‌راحتی مکانیزم نوشتن تبلیغات برای مشتریان را درک کنید. بدون اینکه متوجه باشید، ممکن است تبلیغاتی را به‌صورت ناخودآگاه برای مشتریان نوشته باشید. در اینجا چند نکته کاربردی برای درک اجزای یک آگهی تبلیغاتی و نحوه نوشتن آن وجود دارد.

نوشتن آگهی تبلیغاتی

در مقایسه با تبلیغات سنتی، آگهی‌ها انعطاف‌پذیرتر هستند و راه خود را به صفحات اصلی و وبلاگ‌ها پیدا می‌کنند و به گونه طبیعی جز مقالات همان سایت محسوب می‌شوند.

بعلاوه، از آنجایی که تبلیغات غیرمستقیم است، یک آگهی تبلیغاتی بهتر از یک تبلیغ ساده می‌تواند (خرید ابزار X به هدف خود برسید) خوانندگان را به سمت محتوا بکشاند و توجه آنها را جلب کند.

رپرتاژ و تبلیغات سنتی

1- با محصول یا خدمات مشتری آشنا شوید

از خود بپرسید :

آیا تجربه شخصی در مورد آنچه می‌خواهید بفروشید دارید؟

آیا قبلاً با این شرکت یا مشتری کار کرده‌اید؟

چقدر تحقیق برای نوشتن رپرتاژ موردنیاز است تا مقاله شما به‌عنوان یک مرجع در صنعت موردنظر به ثبت برسد؟

2- برای رپرتاژ آگهی یک تیتر هوشمندانه و به سبک مقالات سایت ناشر بسازید.

تبلیغ خود را مانند یک مقاله، با عنوان شروع کنید. عنوان باید به این نکته اشاره کند که تبلیغ درباره چه موضوعی و مزایای خواندن آن چیست. تبلیغی که محصول قهوه را می‌فروشد ممکن است عنوان داشته باشد، «با خرید قهوه 48 ساعت در روز وقت داشته باشید». یا عنوان تبلیغی که برای بخاری کم‌مصرف می‌توان انتخاب کرد : «مردم برای دستگاه جدید کم‌هزینه‌ای که قبض‌های گرما را کاهش می‌دهد صف می‌کشند». این امر توجه خوانندگان را جلب خواهد کرد.

3- یک طرح داستانی برای رپرتاژ خود ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید: تبلیغ یک داستان است؛ بنابراین، باید ابتدا، میانه و پایان داشته باشد، جایی که به مشکل و نیاز اشاره می‌شود و سپس مستقیماً با استفاده از محصول یا خدمات حل می‌شود. ازآنجایی‌که بیشتر آگهی‌ها دارای مقالات کامل (از 600 تا 800 کلمه) هستند، باید خوانندگان را درگیر و سرگرم کنید تا آن‌ها متقاعد شوند که محصول یا خدمات مشتری شما چگونه به افراد دیگر کمک کرده است.

آگهی‌دهنده، به‌عنوان یک داستان، باید :

توجه خوانندگان را در 1-3 جمله اول جلب کنید و تصویرسازی خوبی درباره مشکل و حس خوب رفع آن ایجاد کنید

شخصیت(ها) را معرفی کنید – فرد یا افرادی که از محصول یا خدمات استفاده می‌کنند.

تنظیم یا سناریو را تعیین کنید.

مشکل یا مشکلات را معرفی کنید.

احساسات خوانندگان را با نشان‌دادن اینکه چگونه مشکل(ها) ممکن است به شیوه‌ای منفی بر سبک زندگی آن‌ها نیز تأثیر بگذارد، تحریک کنید.

محصول یا خدمات خودتان را به‌عنوان راه‌حل معرفی کنید.

نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما همه نکات منفی را به مثبت تبدیل می‌کند.

در پایان “حس خوشحال” را اضافه کنید. با استفاده از محصول یا خدمات نشان دهید که چگونه زندگی فرد برای بهترشدن تغییر کرده است.

یک «تماس برای اقدام یا کال تو اکشن» مانند یک شماره تلفن برای مشاوره رایگان، یک فرم سفارش، یک کوپن برای استفاده و غیره را فراموش نکنید.

فرض کنید مشتری شما می‌خواهد خانه‌اش را تمیز کند. اگر این سؤال را مطرح کرد: از چه چیزی می‌توانم برای تمیز کردن خانه بدون آسیب به کمرم استفاده کنم؟ راه‌حل یک محصول جدید جاروبرقی دسته بلند پارس‌خزر است. نتیجه این است، ” الان کف خانه و فرش‌های من برق می‌زند و پشتم احساس خوبی دارد! مشکل فوری، معرفی محصول به‌عنوان راه‌حل، و سپس نتیجه سودمند، همگی علاقه به محصول را تشویق می‌کنند.

داستان رپرتاژ

4- برچسب قیمت را ذکر نکنید.

اگر درک محصول پیچیده باشد، ممکن است توضیحی را بطلبد، اما فقط درصورتی‌که به داستان شما مرتبط باشد. از کلمات مرتبط با امور مالی مانند «هزینه»، «تعرفه» یا «قیمت» اجتناب کنید. این می‌تواند خوانندگان بالقوه را دور کند. قبل از اینکه خوانندگان حتی «کال تو اکشن» را در پایان ببینند، باید اعتبار شما را ببینند و ارتباط برقرار کنند.

5- از زبان مخاطبان و برای مشکلات آنان بنویسید.

از صحبت‌هایی که نشان می‌دهد صرفاً یک رپرتاژ آگهی بدون روح است دوری کنید. نمونه‌ای از رپرتاژ تبلیغاتی خوب ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

وقتی خانه را در بهار امسال تمیز کردم، متوجه شدم کف زمین کثیف است. ازآنجایی‌که نوه‌های من اغلب به دیدن من می‌آیند و دوست دارند بر روی زمین‌بازی کنند، تصمیم گرفتم برای آن کاری انجام دهم. مشکل این است که کمر من به‌اندازه گذشته صاف و سالم نیست و نمی‌توانستم با دستمال و جاروبرقی معمولی کار نظافت را انجام دهم.

این باعث می‌شود که “شخصیت داستان اصلی” به‌عنوان “یک فرد معمولی و از جنس مردم عادی” شناخته شود. البته قواعد گرامر خوب و سبک نوشتاری و لحن مناسب همچنان مهم هستند.

6- بودجه خود را تعیین کنید

قیمت نوشتن آگهی تبلیغاتی به عوامل زیادی مانند نوع مشتری، صنعتی که مشتری شما در آن خدمات ارائه می‌دهد، طول آگهی و رسانه بستگی دارد. بااین‌حال، بسیاری از کپی‌رایترها نرخ ثابت یا ساعتی را تخمین می‌زنند. جایی که مشتری شما از آگهی استفاده می‌کند نیز در قیمت نقش دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر مشتری، شما را استخدام کند تا یک آگهی تبلیغاتی 700 کلمه‌ای درباره یک محصول بنویسید که در بهترین سایت ایرانی و خارجی رتبه خوبی بگیرد، آنگاه می‌دانید که مهارت‌های نوشتاری شما باید بامهارت‌های نوشتاری بهترین مقاله‌نویسان آنها مطابقت داشته باشد و یا از آن فراتر رود. چنین سطحی از مهارت‌ها نرخی برابر یا بالاتر از هزینه معمول است.

برای مشاوره تخصصی در زمینه نوشتن رپرتاژ آگهی و مواردی که برای نوشتن آگهی تبلیغاتی درباره محصول یا خدمات خود باید به آن توجه کنید:

هم‌اکنون کلیک کنید