۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) نوعی بازاریابی مستقیم و دیجیتال است که می تواند مشتریان موجود در لیست ایمیل شما را از محصولات جدید، تخفیف ها و سایر خدمات آگاه کند. همچنین روش مناسبی برای آگاه کردن مخاطبان در مورد ارزش برندتان است.

ادتواپ می تواند به شما در طراحی، ساخت و بهینه سازی بازاریابی ایمیلی شما کمک کند تا بهترین بازده سرمایه گذاری را در برنامه بازاریابی خود بدست آورید.

مختصری از تاریخچه ایمیل مارکتینگ

اولین ایمیل در سال 1971 توسط یک مهندس کامپیوتر به نام ری تاملینسون ارسال شد. پیامی که او ارسال کرد فقط یک رشته اعداد و حروف بود، اما این آغاز دوره جدیدی از ارتباطات بود. تاملینسون همچنین شخصی بود که استفاده از نماد “@” را در آدرس های ایمیل معرفی کرد.
در سال 1978، یک مدیر بازاریابی در Digital Equipment Corp به نام Gary Thuerk از این روش جدید ارتباط مستقیم برای ارسال اولین ایمیل تجاری برای اطلاع مردم از محصول جدید استفاده کرد. لیست ایمیل های وی تنها 400 آدرس داشت، اما ایمیل هایی که ارسال کرد منجر به فروش حدود 13 میلیون دلار شد.
در دهه 90، اینترنت در دسترس عموم مردم قرار گرفت. نحوه ارتباط مردم با یکدیگر به طرز چشمگیری تغییر کرد و بازاریابان دریافتند که ایمیل می تواند راهی موثر برای تبلیغات باشد.

مزایای ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)

1. یکی از نکات ویژه این شکل از بازاریابی مقرون به صرفه بودن آن است. در حقیقت، یک مطالعه در سال 2015 توسط انجمن بازاریابی مستقیم مستقر در بریتانیا (DMA) نشان داد که به ازای هر 1 دلار خرج شده، ایمیل دارای بازگشت سرمایه متوسط ​​(ROI) 38 دلار را به شما برمیگرداند.

2. بازاریابی ایمیلی می تواند به شما در ایجاد ارتباط با مخاطبان کمک کند و در عین حال باعث افزایش ترافیک در وبلاگ، رسانه های اجتماعی یا هرجای دیگری که دوست دارید مورد بازدید قرار بگیرد، شود. حتی می توانید ایمیل های خود را تقسیم بندی کرده و کاربران را بر اساس جمعیت شناسی مورد هدف قرار دهید، بنابراین فقط پیامها را برای کسانی ارسال می کنید که بیشتر مایل به دیدن آن هستند.

3. شروع به کار آسان است
برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی لزوماً نیازی به تیم بزرگ یا متخصصان فنی نیست. مطمئناً می توان یک کمپین ایمیل را با الگوهای شیک، فیلم ه ، تصاویر و آرم ها اجرا کرد. با این حال، برخی از موفق ترین کمپین ها از ایمیل های ساده ساده استفاده می کنند و نشان می دهند که محتوای یک ایمیل مهمترین چیز است.

4. به اشتراک گذاری آسان
مشترکین می توانند معاملات و پیشنهادات درخشان را با کلیک یک دکمه به دوستان خود ارسال کنند. انواع دیگری از بازاریابی وجود ندارد که به راحتی به اشتراک گذاشته شود. قبل از اینکه بدانید، مشترکین می توانند بشارت دهنده برند شما شوند. تمرکز بر معرفی کسب و کار شما در بازار جدید.

نکاتی برای ایجاد لیست ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) خود

اما چگونه می توانید در ابتدا مخاطبی از افراد برای ارسال ایمیل به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی اینترنتی خود ایجاد کنید؟ چند راه وجود دارد.

. لیست ایمیل نخرید

بسیاری از شرکت های بازاریابی ایمیل در مورد آدرس های ایمیل یک سیاست دقیق و مبتنی بر مجوز دارند، به این معنی که ارسال به لیست های خریداری شده ممنوع است.
شما هیچوقت نمی‌توانید مطمئن باشید که این ایمیل ها واقعی هستند یا خیر. و بسیاری نکات منفی دیگر شامل: در صورت استفاده از این لیست‌ها، خطر اسپم شدن بسیار بالا است. حتی اگر بانک ایمیلی براساس شغل دسته‌بندی شده باشد، احتمال کمی دارد ایمیل ارسالی شما متناسب با نیاز کاربر باشد.

. از مقررات ایمیل ملی (و بین المللی) مطلع باشید.

اطمینان حاصل کنید که هنگام ارسال ایمیل های خودکار به الزامات قانونی و قوانین قابل اجرا در منطقه خود پایبند هستید. مانند قانون CAN-SPAM در ایالات متحده، قانون ضد هرزنامه کانادایی (CASL) یا مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) در اتحادیه اروپا برای حفاظت اطلاعات شخصی کاربران که بر اساس موقعیت مکانی شما و هم برای مشترکین شما است. این وظیفه شماست که بدانید کدام قوانین در مورد شما اعمال می شود. توصیه میشود از فیلترهای هرزنامه ایمیل اجتناب کنید.

. از ایمیل برای مکالمه با مشتریان خود استفاده کنید.

ایمیل یک ابزار بازاریابی عالی است، اما می تواند به طرق دیگر نیز به تجارت شما کمک کند. در نظر بگیرید که گاهی اوقات از محتوای بازاریابی معمولی خود برای ارسال نظرسنجی ها استفاده کنید. نظر مخاطبان خود را در مورد خدمت انجام شده بپرسید و به مشتریان بگویید که پس از خرید از شما، چقدر از آنها قدردانی می‌کنید. نه تنها این فرصت را به مخاطبان شما می دهد که بازخورد ارزشمندی را به شما ارائه دهند، بلکه به آنها اجازه می دهد تا بینش بیشتری از شخص پشت کسب و کار داشته باشند.

. فقط در مواقعی که واقعاً نیاز دارید ایمیل را ارسال کنید.

وقتی مخاطب به شما اعتماد کرده و آدرس ایمیل خود را به شما داده است، از این اعتماد سو استفاده نکنید. سرریز صندوق ورودی مخاطبان با ایمیل های اضافی باعث می شود علاقه آنها از بین برود یا اشتراک با شما را به طور کامل لغو کنند. بر روی موارد جذاب و مرتبط با کارتان که به آنها علاقه دارند تمرکز کنید و ارسال کنید، و آنها تا مدت ها وفادار خواهند ماند.