۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

بازاریابی ویدئویی و نکات مهم در ساخت آن

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی

تعریف بازاریابی ویدئویی: استفاده از ویدئو برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات شماست.

مثل بستر یوتیوب

نکات کلیدی:

  • بازاریابی ویدئویی روشی جذاب از نظر احساسی برای برندها، ارتباط با مشتریان و جلب‌توجه آن‌ها در دنیای پربار دیجیتالی است.
  • بازاریابی ویدئویی استراتژیک اهداف و معیارهای برند شما و همچنین موقعیت مشتریان شما را در قیف فروش در نظر می‌گیرد. برای هدف‌گیری مؤثر مخاطب، تعیین اینکه ویدئوها در کجا قرار می‌گیرند و در چه زمینه‌ای ظاهر می‌شوند ضروری است.
  • پیشرفت درساخت ویدیو و مشارکت مستقیم بین برندها، شخصی‌سازی ویدیو، هدف‌گیری مخاطب، و تجربیات کاربر را بهبود می‌بخشد .

رایان فیش (رئیس بازاریابی محصول برای پلتفرم Adobe Audience Manager) که 15 سال تجربه در مشاوره راه‌حل و بازاریابی محتوا را دارد – باعث شده تا تفاوت‌های ظریف فناوری تبلیغات و تصویر بزرگ روندهای این صنعت را درک کند و نکاتی را در این زمینه به اشتراک بگذارد.

بازاریابی ویدئویی تعریف گسترده‌ای است که انواع مختلفی از برندهای ویدئویی را برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود مورداستفاده قرار می‌دهد. در اینجا چند نمونه هستند:

تبلیغات بنری ویدئویی به‌عنوان تبلیغات در لندینگ‌پیج یا وب‌سایت ظاهر می‌شوند.

تبلیغات ویدئویی قبل، اواسط یا پس از پخش، قبل، حین، یا بعد از یک ویدئوی آنلاین یا یک ویدئوی پست شده در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

این نوع تبلیغات تلویزیونی به‌عنوان تبلیغات سنتی در خروجی‌های تلویزیونی خطی یا سرویس‌های پخش، اجرا می‌شود.

ویدئوی زنده شامل پخش بی‌درنگ رویداد، مکالمه یا راه‌اندازی و کاربری محصول است.

قراردادن محصول با حمایت مالی یک‌ شکل منعطف از بازاریابی ویدئویی است که برند یا محصول یک شرکت را در نوع دیگری از ویدئو قرار می‌دهد.

بازاریابی ویدئویی و لیدسازی

چرا بازاریابی ویدئویی مهم است؟

بازاریابی ویدئویی یک تجربه هیجان‌انگیز است. مدت زمانی که یک نفر در رسانه‌های اجتماعی به تماشای یک پست می‌گذراند، همان مدت زمانی است که برای لایک گرفتن فرصت دارید. حرکت در ویدئو به طور طبیعی توجه کاربران را به خود جلب می‌کند و افراد را وادار به مکث می‌کند. آن‌ها محتوایی را که تماشا می‌کنند بیشتر به یاد می‌آورند تا محتوایی که فقط می‌خوانند یا می‌شنوند .

چگونه یک استراتژی برای بازاریابی ویدئویی ایجاد کنم؟

 اولین قدم برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویدئویی، تصمیم‌گیری برای اهدافتان است. وقتی مردم ویدئوی شرکت شما را تماشا می‌کنند، می‌خواهید چه احساسی داشته باشند و چه کاری انجام دهند؟ در کنار اهداف خود، معیارهای خود را نیز مشخص کنید. چگونه اثربخشی ویدئوی خود را اندازه‌گیری می‌کنید؟ نرخ تبدیل، نرخ کلیک، بازدید ویدئو، یا درصد بینندگانی که دعوت به اقدام را انجام می‌دهند؟ این دو انتخاب تعیین می‌کنند که پیام شما چه باشد و چه نوع محتوای ویدئویی تولید کنید.

اینکه مخاطب هدف شما در کدام قسمت از قیف فروش قرار می‌گیرد، بر استراتژی بازاریابی دیجیتال شما نیز تأثیر می‌گذارد. اگر آن‌ها در بالای قیف هستند، بنابراین تازه رابطه خود را با نام تجاری شما شروع می‌کنند، اگر در انتهای قیف باشند به‌عنوان یک مشتری وفادار هستند.

در بالای قیف، مشتریان بالقوه بیشتر از نظر احساسی هدایت می‌شوند. اگر برای اولین‌بار است که نام تجاری خود را معرفی می‌کنید، نمی‌خواهید مشتریان بالقوه خود را با پیام‌های فنی بیش از حد تحت‌فشار قرار دهید. همان‌طور که آن‌ها در قیف تبدیل حرکت می‌کنند، محتوای ویدئوی شما فرصتی برای تغییر طرز فکر آن‌ها است. پیام بازاریابی ویدئویی بعدی می‌تواند پاسخی به سؤالات آن‌ها باشد و اطلاعات بیشتری در اختیارشان قرار دهد. اگر مخاطبان شما در حال بازگشت به مشتریان هستند، پیام شما به‌احتمال زیاد به احساسات بازمی‌گردد تا ارتباط آن‌ها را با برند شما تقویت کند.

قیف محتوا عنصری کلیدی

زمانی که نوع محتوای تولیدی را مشخص کردید، باید به این فکر کنید که آن را کجا قرار دهید. برای آگاهی عمومی، رسانه‌ای مانند تلویزیون، ممکن است کافی باشد. اگر می‌خواهید شخصیت‌های خاصی را برای تبدیل، هدف قرار دهید، باید روی رویکرد خود متمرکز شوید. از خود بپرسید هدف مجدد شما چیست؟ کاربران خاصی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید چه کسانی هستند؟ کجا آن‌ها را پیدا خواهید کرد؟

در نهایت، استراتژی بازاریابی ویدئویی شما بدون درنظرگرفتن زمینه کامل نیست. زمینه در بازاریابی مهم است، اما در ویدئو بسیار مهم‌تر است. زمانی که یک نفر در حال تماشای آن است، وقتی تبلیغ شما قطع می‌شود یا وقتی ویدئوی شما در یک بنر ظاهر می‌شود، چه وب‌سایتی را مرور می‌کند، مهم است نام تجاری خود را باتوجه‌به محتوای ممتاز و مرتبط انتخاب کنید.

بازاریابی ویدئویی و قیف فروش

چگونه از بازاریابی ویدئویی به طور مؤثر استفاده می‌کنید؟

شما باید محتوای کافی برای دستیابی به اهداف کمپین بازاریابی خود تولید کنید. این مقدار بر اساس استراتژی کلی شما متفاوت خواهد بود. می‌توانید با تولید محتوای ویدیویی که نیازی به بازیگران زنده ندارد، حجم و سرعت ایجاد ویدئوی خود را افزایش دهید، مانند ویدئوی متحرک.

از طریق شرکای فناوری خود و یا از طریق روابط مستقیم، شبکه‌ای برای توزیع ایجاد کنید تا بتوانید ویدئوی خود را در مقابل مخاطبان درست قرار دهید.

چه نوع کسب‌وکارهایی باید از بازاریابی ویدئویی استفاده کنند؟

هر کسب‌وکاری برای ویدئو مناسب است. از زمان اختراع تلویزیون، ویدئو به بخشی ارزشمند از جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. پیشرفت در فناوری به سازمان‌ها در هر صنعتی این امکان را می‌دهد که محتوا را برای مخاطبان خود بهینه انتخاب کنند .

چگونه از بازاریابی ویدئویی برای سئو استفاده می‌کنید؟

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) در درجه اول بر روی قسمت نوشتاری تمرکز دارد، اما این بدان معنا نیست که ویدئو برای بهبود رتبه‌بندی سایت شما مفید نیست. ارتباط غیرقابل‌انکاری بین بازدیدهای ویدئویی و جستجوها وجود دارد: فردی که ویدئوی شما را تماشا می‌کند به‌احتمال زیاد برند شما را آنلاین جستجو می‌کند. این یک پیشرفت طبیعی است. یک تبلیغ ویدئویی ویروسی یا وایرال می‌تواند در میزان جستجوی مخاطبینتان جهش‌های عظیمی ایجاد کند که اعتبار شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش حجم جستجو می‌شود.

مزایای بازاریابی ویدئویی چیست؟

برای مصرف‌کنندگان، بازاریابی ویدئویی یک راه هیجان‌انگیز و جذاب برای ارتباط با یک برند است. اگر از شما خواسته شود که در مورد تبلیغ ویدئویی موردعلاقه خود فکر کنید، بلافاصله محتوایی به ذهنتان می‌رسد. اما اگر از شما خواسته شود در مورد جستجوی تبلیغ پولی موردعلاقه خود یا تبلیغات نوشتاری که خوانده‌اید، فکر کنید، احتمالاً واکنش مشابهی نخواهید داشت.

ویدئو به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد تا بین باورهای خود و کسب‌وکار شما توازن ایجاد کنند و خود را با سازمان‌هایی هماهنگ کنند که ارزش‌های آن‌ها را با امتیاز اضافی محصولات و خدمات عالی و تخفیفی مطابقت می‌دهند.