۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی چگونه کار میکند؟

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی چگونه کار میکند؟

پوش نوتیفیکیشن یا اعلان بخشی مهم و حیاتی در تبلیغات موبایلی به حساب می آید. پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی انگیجمنت و تعامل با کاربر را تا 88 درصد افزایش می دهد. 42 درصد از افراد پوش نوتیفیکیشن موبایل خود را فعال می کنند. بنابر این با توجه به تعداد زیاد برنامه های موبایل، تعداد کسانی که پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی دریافت می کنند، قابل توجه است.در این مطلب به نکاتی اشاره می کنیم که منجر به تدوین یک استراتژی موفق و به حداکثر رسیدن بازدهی تبلیغات شما از طریق پوش نوتیفیکیشن خواهد شد.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، پیامی است که به صورت مستقیم برای کاربر ارسال می شود. این پیام در لاک اسکرین یا صفحه قفل شده موبایل نمایش داده می شود و به اعلان ها یا نوتیفیکیشن های موبایل اضافه می شود. توسعه دهنده برنامه موبایل می تواند برای کاربرانی که اپلیکیشن او را نصب کرده و دریافت پوش نوتیفیکیشن را فعال کرده باشند پوش نوتیفیکیشن ارسال کند. مهم ترین مزیت این تکنیک بازاریابی این است که برای ارسال پیام به کاربران نیازی به اطلاعات تماس آنها ندارید. با این وجود توسعه دهندگان می بایست از قبل اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن را از کاربر دریافت کنند.

هر سیستم عامل موبایلی سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی مخصوص به خود را دارد. با گذشت زمان، سرویس های پوش نوتیفیکیشن امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. پوش نوتیفیکیشن می تواند شامل یک پیام کوتاه، یک تصویر، یک اعلان شماره گذاری شده روی آیکن اپلیکیشن و یا حتی یک صدا باشد. کاربران همچنین می توانند بدون اینکه اپ را باز کنند، کاری را انجام بدهند. پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، کاربران را درگیر می کند و می تواند کاربرانی را که برنامه ای نصب کرده اند اما مدتی غیرفعال هستند را نیز دوباره درگیر کند. پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکی از بهترین راه ها برای افزایش نرخ تبدیل در برنامه است.

بازاریابی پوش نوتیفیکیشن: افزایش انگیجمنت و رشد

طبق تحقیقات صورت گرفته، چنانچه پوش نوتیفیکیشنی ارسال کنید که مرتبط با جامعه هدف شما باشد، موفقیت شما در این مدل تبلیغاتی تضمین شده است. برای به حداکثر رساندن میزان مرتبط بودن پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و کاربران باید تست انجام دهید. تبلیغات پوش نوتیفیکیشنی که تنها یک تعداد خاص از کاربران را هدف قرار می دهند، معمولاً موفقیت آمیز نیستند.

افزایش انگیجمنت و رشد

آگاهی از تفاوت بین پوش نوتیفیکیشن و امکان ارسال پیام درون اپلیکیشنی به کاربر ضروری است. همانطور که از اسمش پیداست، اگر بخواهید به یک کاربر، پاپ آپ درون برنامه ای یا یک پیام درون اپلیکیشنی ارسال کنید، ضروری است که آن برنامه در گوشی موبایل کاربر باز باشد و او درون آن مشغول باشد. بدین صورت او  می تواند پیام شما را دریافت کند. اما در پوش نوتیفیکیشن اینطور نیست. حتی اگر اپلیکیشن روی موبایل کاربر باز نباشد، کاربر می تواند پیام شما را دریافت کند. تنها کافیست که اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب داشته باشد.

11 روش برای بهینه سازی پوش نوتیفیکیشن

1- از درخواست مجوز های پیش فرض اجتناب کنید

هرچقدرهم پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی شما خلاقانه و جالب باشد، اگر کاربر اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن را به شما نداده باشد، بی ارزش است. باید به کاربران خود این حق انتخاب را بدهید که برای او پوش ارسال بشود یا نشود. بهتر است به جای ارسال یک پیام درخواست مجوز پیش فرض به یک کاربر جدید، با او ارتباط بسازید.

کاربر باید به شما اعتماد کند و مطمئن باشد که شما از گرفتن دسترسی ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی بهره ای نمی برید. برای جلوگیری از غیر فعال شدن اعلان توسط کاربر، بهتر است درخواست اجازه ارسال را در یک زمان درست انجام دهید. این زمان کاملاً به نوع اپلیکیشن بستگی دارد. مثلا در برنامه های فروشگاهی، بهتر است درخواست فعال کردن پوش نوتیفیکیشن، بعد از خرید به کاربر ارسال شود. از این فرصت برای نشان دادن ارزشمندی اعلان ها استفاده کنید. این ارزشمندی می تواند شامل اعلان هایی که حاوی اطلاعات تحویل مرسوله هستند باشد.

2- برای پوش نوتیفیکیشن کال تو اکشن ایجاد کنید

باید هدف شما از ارسال یک پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی خاص، کاملاً مشخص باشد. اگر پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی که به کاربر ارسال می کنید، حاوی ارزش نباشد، نتیجه مثبتی در افزایش انگیجمنت و نرخ ماندگاری و همچنین بهبود تجربه کاربری نخواهد داشت. هنگام ارسال اعلان تبلیغاتی دقیقاً به کاربر بگویید که چه کاری را باید انجام دهد. CTA یا کال تو اکشنی که ایجاد می کنید در انجام این کار موثر است. مثلاً در یک اپلیکیشن خرید بلیط یا گردشگری، بهتر است از کاربر بخواهید که کارت پرواز خود را برای آگاهی از تاخیر در پرواز ها تکمیل کند. این مثال هم ضرورت و اهمیت فعال بودن نوتیفیکیشن را مشخص کرده و هم به کاربر دقیقاً میگوید که باید چه کاری را انجام دهد.

3- پوش نوتیفیکیشن را شخصی سازی کنید

ارزش آفرینی پوش نوتیفیکیشن باید به طور خاص برای هر کاربر مشخص شود. شخصی سازی پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی این امکان را به شما می دهد که کاربران مناسب را در زمان مناسب و با خلاقیت مطلوب هدف قرار دهید.

شخصی سازی پوش نوتیفیکیشن شامل مواردی مثل خلاقیت، تعداد دفعات ارسال، زمان ارسال، موقعیت جغرافیایی و نوع محتوا می باشد. این یعنی شما باید مخاطبان خود را به گروه های کاربری تقسیم کنید. در صورت امکان بهتر است کاربر خود را با نام خطاب کنید و اطلاعات کال تو اکشنی که مد نظر دارید را در متن پوش نوتیفیکیشن بگنجانید. به عنوان مثال، هنگامی که می خواهید یک تاخیر در پرواز را گزارش دهید، بهتر است شماره پرواز در متن پوش نوتیفیکیشن وجود داشته باشد.

شخصی سازی پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی همچنین می بایست مطابق با چرخه عمر کاربر صورت بگیرد. یعنی به منظور انجام یک فعالیت مطلوب، کاربران چه زمانی بیشتر به دریافت پوش نوتیفیکیشن نیاز دارند. اگر هدف شما افزایش انگیجمنت و نرخ ماندگاری کاربر است، شخصی سازی پوش نوتیفیکیشن و ایجاد تعامل با کاربر در زمان مناسب، یک امر حیاتی است.

مقاله پیشنهادی:نکات مهم برای ساخت دعوت به اقدام عالی در وب سایت شما

4- کال تو اکشن (CTA) و فراخوانی به ارزش را امتحان کنید

کال تو اکشن

کال تو اکشن، کاربران را از چگونگی انجام یک فعالیت خاص آگاه می کند. ولی فراخوانی به ارزش نشان می دهد که کاربر با انجام آن کار دقیقاً چه چیزی به دست می آورد. به عنوان مثال فراخوانی به انجام کار(کال تو اکشن) شما برای یک اپ گردشگری میتواند دکمه “وارد شوید” یا “اضافه به لیست علاقمندی ها” برای یک اپ سرگرمی باشد ولی فراخوانی به ارزش می تواند دکمه “دریافت 20درصد تخفیف” باشد.

البته بسیار مهم است که بدانید چه پیامی برای هر کاربر و هر گروه کاربری مناسب است. نتیجه ای که میگیرید به هدف شما از ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی بستگی دارد. مثلاً وقتی دارید به کاربر اعلان تاخیر پروازش را ارسال می کنید، فراخوانی به ارزش عملاً بی فایده است.

5- از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی به میزان محدود استفاده کنید

پوش نوتیفیکیشن شما باید حاوی یک مطلب مهم باشد. پوش نوتیفیکیشن مثل این است که به سمت کسی بروید و روی شانه اش بزنید. وقتی این کار را می کنید، باید یک چیز مهم، جذاب و مرتبط برای گفتن داشته باشید. در غیر این صورت رفتار شما آزار دهنده خواهد بود. در مورد پوش نوتیفیکیشن هم اگر این موارد رعایت نشود منجر به غیر فعال شدن اعلان و حتی پاک کردن اپ از گوشی توسط کاربر خواهد شد.

6- از پیشنهاداتی که مدت محدود دارند استفاده کنید

با پیشنهاداتی که مدت محدودی دارند می توانید کاربران را به انجام فعالیت (CTA) مورد نظر خود تشویق کنید. این نوع پیشنهادات ارزش مشخص و روشنی را به کاربران ارائه می دهند و دلیل ارسال پوش در آن مشخص است: فرصت محدود برای کاربران پیش از آنکه دیر شود!  مثلاً یک اپلیکیشن فروشگاهی برای مدت محدود روی یکی از اجناس تخفیف بگذارد.

7- پوش نوتیفیکیشن های مبتنی بر موقعیت مکانی

از موقعیت مکانی کاربر می توان به عنوان یک قلاب برای پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از یک اعلان برای هدایت کاربر به یک فروشگاه نزدیک استفاده کرد. البته اگرچه این روش یکی از موثر ترین متد های بازاریابی است، می بایست مراقب کلاهبرداری ها نیز باشیم.

به روزرسانی برنامه

8- هشدار به روزرسانی های برنامه

با استفاده از پوش نوتیفیکیشن می توانید برای کاربر هشدار به روز رسانی ارسال کنید. برای کاربرانی که آپدیت خودکار را فعال نکرده اند، این روش بسیار مفید است. از این طریق می توانند مجدداً بهترین تجربه کاربری ممکن را از برنامه داشته باشند. هنگامی که اعلان آپدیت را ارسال می کنید، به خاطر داشته باشید که جزییات مزایا و بهبود های آپدیت جدید را با جزییات عنوان کنید. و به کاربر اطلاع دهید که اگر آپدیت جدید را نصب نکند چه امکاناتی را از دست می دهد.

9- از پوش نوتیفیکیشن برای کمک به کاربران در جهت تمرکز بر اهدافشان استفاده کنید

اپلیکیشن های تناسب اندام و سلامت برای یادآوری اهداف کاربران به آنها از پوش نوتیفیکیشن استفاده می کنند. این یک سناریو برد-برد است: کاربر می تواند بدون نیاز به تنظیم دستی برای اقدامات مختلف خود زنگ هشدار روتین تنظیم کند، شما هم از افزایش ماندگاری و استفاده بیشتر از اپ بهره مند می شوید.

10- در متن تبلیغات پوش نوتیفیکیشن از کلمات پر قدرت استفاده کنید

نوتیفیکیشنی که روی صفحه نمایش کاربر نمایش داده می شود، باید خلاقانه و واضح باشد. می توانید برای افزایش خلاقیت از تصاویر نیز استفاده کنید.

11- نتایج را اندازه گیری کنید

کمپین های پوش نوتیفیکیشن هم باید دقیقاً مانند سایر کمپین های بازاریابی دیگر اندازه گیری و بهینه سازی شوند. بهتر است برای کمپین های پوش نوتیفیکیشن شاخص عملکرد کلیدی (KPI) در جهت اهداف شرکت مشخص شود. اندازه گیری کمپین به شما کمک می کند که استراتژی پوش نوتیفیکیشن خود را بهینه کنید.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یک روش بازاریابی موفق است که منجر به 3 الی 10 برابر شدن بازدهی اپ می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن خرید درون برنامه ای را 48 درصد افزایش می دهد. به کمک یک استراتژی قوی و انتخاب مخاطبان خود می توانید از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن به عنوان یک ابزار قدرتمند در رسیدن به اهداف سازمان خود استفاده کنید. این ابزار در طول زمان تغییرات زیادی کرده و می کند. این به این معنی است که موقعیت های بیشتری برای شخصی سازی و تقویت محتوا برای رسیدن به اهداف بهتر وجود خواهد داشت.