۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

ایده‌ها و مزایای گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ

گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ

گیمیفیکیشن: بسیاری از وب‌سایت‌های تجاری کسل‌کننده هستند و تنها برای تبلیغات و افزایش فروششان اقداماتی انجام می‌دهند، اما هیچ کاری برای افزایش تعامل برندشان نمی‌کنند. اما، وب‌سایت شما نباید به این شکل باشد. راهکارهایی برای ایجاد کمی سرگرمی در وب‌سایت شما وجود دارد که آن را برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر و به‌یادماندنی‌تر می‌کند. راه‌حل، گیمیفیکیشن (بازی‌سازی) است.

گیمیفیکیشن به شما کمک می‌کند تا تعامل، تولید سرنخ و میانگین سفارش‌ها را افزایش دهید. همچنین به شما کمک می‌کند تا از بینش و بازخورد بازدیدکنندگان نسبت به وب‌سایتتان مطلع شوید که برای فروش محصولات بیشتر، مفید خواهد بود.

بنابراین، اگر به دنبال ایده‌ای برای تقویت وب‌سایت و افزایش وفاداری مشتری هستید، به خواندن ادامه دهید تا بدانید بازاریابی گیمیفیکیشن چگونه به شما کمک می‌کند.

گیمیفیکیشن در بازاریابی چیست؟

گیمیفیکیشن یک استراتژی بازاریابی تعاملی است که در آن از عناصر بازی به‌عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ استفاده می‌شود. به بیان ساده، استفاده از بازی‌ در وب‌سایت یا فروشگاه فیزیکی شما می‌تواند برای تشویق به خرید و تعامل با محصول و خدمات به شما کمک کند. مثلاً تصور کنید که یک وب‌سایت برای فروش محصولات مرتبط با قهوه و دانه قهوه داشته باشید و مسیری در وب‌سایتتان طراحی کنید تا خود مشتری‌ها ترکیب قهوه‌ای که می‌خواهند را در موکا پات بریزند یا مثلا از ایده چرخونه جوایز و یا تخفیف استفاده کنید.

هدف ترغیب‌کننده در هر بازی برنده‌شدن است، بنابراین باید مطمئن شوید که در پایان تعامل گیمیفیکیشنی که طراحی می‌کنید، یک پیشنهاد ارزشمند یا حداقل یک تجربه سرگرم‌کننده که به‌اندازه کافی جذاب باشد برای کلیک کردن و بازی بازدیدکنندگان وب‌سایت دارید. شما می‌توانید بازی‌هایی برای تعطیلات، راه‌اندازی محصولات، پیشنهادها تخفیف یا حتی فقط برای تبلیغ برند ایجاد کنید.

راستی، آیا بازی‌های موردعلاقه خود را که در وب‌سایت‌های دیگر بازی کرده‌اید، به یاد دارید؟

مزایای گیمیفیکیشن در بازاریابی چیست؟

علاوه بر سرگرمی اضافی برای بازدیدکنندگان وب‌سایت، گیمیفیکیشن مزایای قابل‌اندازه‌گیری دیگری را نیز برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد.

1- گیمیفیکیشن باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود:

تعامل کاربر شاخص خوبی است که نشان می‌دهد آیا مشتریان هدف شما واقعاً به پیشنهادهای شما علاقه‌مند هستند یا خیر. گیمیفیکیشن افزایش تعامل کاربر و همچنین پیگیری آن را آسان‌تر می‌کند. اگر مشتری مایل باشد در گیمیفیکیشن وب‌سایت شما شرکت کند، نشان می‌دهد که بازی، محصول یا پیشنهاد شما به‌اندازه کافی جذاب بوده که توجه او را جلب کند.

تعامل کاربر

2- گیمیفیکیشن باعث افزایش آگاهی مخاطبین از برندتان می‌شود:

آیا شرکت شما می‌تواند به‌خاطر بازی‌های جدید غافلگیرکننده‌ای که به طور منظم در تعطیلات ظاهر می‌شوند، شناخته شود؟
آیا شرکت شما می‌تواند بازی‌های جالبی داشته باشد که جذابیت و تعامل برندتان را افزایش دهد؟ قطعاً! چراکه نه

نکته جالب‌توجه اینکه شرکت‌کنندگان با استفاده از به اشتراک گذاشتن نتایج بازی با دوستانشان باعث افزایش آگاهی از برند شما می‌شوند.

3- گیمیفیکیشن نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد:

یک آگهی که در قسمت خاصی از صفحه شما ثابت است کاملاً نادیده گرفته می‌شود. اما یک تبلیغ گیمیفی شده (تبلیغ در قالب بازی) توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. هنگامی که یک مشتری با یک تبلیغ گیمی شده درگیر می‌شود، به‌احتمال زیاد از ” جایزه برنده شده” در خرید خود استفاده می‌کند مثل گرفتن تخفیف از گردونه شانس که مشتری را ترغیب به خرید می‌کند به دلیل اینکه مشتری احساس می‌کند تخفیف خود را به دست آورده‌ است.

4- گیمیفیکیشن به مشتریان در مورد محصولات یا خدمات آموزش می‌دهد:

گیمیفیکیشن راهی را برای شما فراهم می‌کند تا مشتریان را به روشی جذاب آموزش دهید.

به‌عنوان‌مثال اگر یک مسابقه شخصیت شناسی ایجاد کنید که به مشتریان کمک کند بهترین محصولات را انتخاب کنند، در عین حال نیازهای مشتری را می‌شنوید و اطلاعاتی مرتبط با آنچه ثبت کرده‌اند را به آن‌ها پیشنهاد دهید.

5-گیمیفیکیشن به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مشتریانتان را به روشی غیرمستقیم جمع‌آوری کنید:

جمع‌آوری اطلاعات مشتریان که مشتریان به طور عمدی و فعالانه به شما می‌دهند، برای پیشنهادها و پیام‌هایی که در آینده به آن‌ها می‌دهید مهم است .

گیمیفیکیشن به شما کمک می‌کند تا آدرس‌های ایمیل و رسانه‌های اجتماعی مشتریان را جمع‌آوری کنید. اما داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید به همین‌جا ختم نمی‌شود.

هنگامی که بتوانید اطلاعات مشتری را در رابطه با ویژگی‌های موردعلاقه‌شان شناسایی کنید، می‌توانید رفتارها، تعاملات، ترجیحات و سلایق آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید به‌عنوان‌مثال، یک فروشگاه کفش یک گیمیفیکیشن طراحی کند که در آن شرکت‌کنندگان نوع و طرح کفش، رنگ کفش، طرح و رنگ بند کفش را به‌دلخواه انتخاب کنند و در پایان منطبق‌ترین مورد به آن‌ها پیشنهاد شود. این یک راه عالی برای دانستن اولویت‌های مشتریان در انتخاب محصولات است.

تعیین هدف:

قبل از طراحی انواع خاصی از گیمیفیکیشن، مهم است که ارزیابی کنید هدف نهایی شما از استراتژی گیمیفیکیشن چیست. مطمئناً، شما می‌توانید برای وب‌سایت خود گیمیفیکیشن طراحی کنید اما باید نتیجه نهایی مطلوب را در نظر داشته باشید.
گیمیفیکیشن یک استراتژی بسیار قدرتمند برای دستیابی به انواع KPI(شاخص عملکرد کلیدی) برای سنجش عملکرد کسب‌وکار شما است که بیشتر آن‌ها با مزایای گیمیفیکیشن که در بالا ذکر شد مرتبط هستند.

هدف شما از گیمیفیکیشن می‌تواند موارد زیر باشد:

1. زمان ماندن بازدیدکنندگان در صفحه وب‌سایتتان را افزایش دهید.

2. با ارائه تخفیف ارزش سفارش را افزایش دهید.

3. با پاداش دادن وفاداری به برند را ایجاد کنید.

4. نام تجاری خود را با بازی‌های مکرر جدید به‌عنوان برند «سرگرم‌کننده و پاداش دهنده» قرار دهید.

5. به مشتریان درباره برند و پیشنهادهای خودآموزش دهید.

6. اطلاعات بیشتر درباره مشتریانتان را جمع‌آوری کنید.

هنگامی که هدف خود را شناختید، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که چه نوع گیمیفیکیشنی به شما کمک می‌کند تا به معیارهای خود برسید.

3 ایده بازاریابی گیمیفیکیشن که باید امتحان کنید:

انواع مختلفی از تبلیغات گیمی شده وجود دارد که می‌توانید به وب‌سایت خود اضافه کنید:

  1. بازی‌های Catch-me (Peek-a-boo) در وب‌سایت شما

بازی catch-me-if-you-can (اگه می‌تونی منو بگیر) یک راه ساده برای جلب‌توجه بازدیدکنندگان وب‌سایت به اتفاقاتی است که در وب‌سایت شما می‌گذرد.

  1. بازی‌های پاداش وفاداری در وب‌سایت شما

وفاداری چیزی است که شما از مشتریان خود می‌خواهید و مشتریان نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. علاوه بر این، ما می‌دانیم که هزینه حفظ یک مشتری 5 برابر کمتر از به‌دست‌آوردن مشتری جدید است. مانند اینکه در قبال خرید مشتریان به آن‌ها امتیاز دهید.
یک بازی پاداش به وفاداری راهی عالی برای برجسته‌کردن هر دوی این جنبه‌ها است.

  1. بازی‌های چرخشی در وب‌سایت شما

بازی‌های چرخونه کالا یا تخفیف نمونه‌های عالی بازاریابی گیمیفیکیشن هستند که مبتنی بر شانس هستند.

گردونه شانس

برای ساخت استراتژی تبلیغاتی مبتنی بر گیمیفیکیشن با ما در ارتباط باشید.

هم‌اکنون کلیک کنید