۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

تدوین استراتژی تبلیغات همسان؛ 8 روش برای افزایش اثربخشی

تبلیغات همسان

تا به حال از خودتان  پرسیده‌اید که چرا به یک استراتژی تبلیغات همسان نیاز داریم؟ پاسخ این سوال در اثربخشی تبلیغات همسان پنهان شده است. این تبلیغات با جلب کردن توجه مخاطبان و ایجاد ارتباط با آن‌ها نتیجه‌بخشی خود را ثابت کرده است.

طبق تعریف، این نوع تبلیغات به محتوایی اشاره می‌کنند که شبیه محتوای اصلی یک سایت هستند. با این تفاوت که هزینه‌ی آن توسط تبلیغ‌کننده پرداخت شده است.  

هدف استفاده از یک استراتژی تبلیغات همسان، تبلیغ محصول یا خدمت تبلیغ‌کننده است. اما نه به صراحت تبلیغات بنری که برای آن محصول یا خدمت طراحی شده‌اند. راز موفقیت تبلیغات همسان این است که محتوای خود را به طور یکپارچه در محیطی که در آن قرار می‌گیرد بدون ایجاد اخلال یا وقفه در تجربه کاربر ارائه می‌کنند. 

به نظر می‌رسد کسب موفقیت با تبلیغات همسان بسیار آسان است اما چگونه می‌توانیم آن را محقق کنیم؟ در این یادداشت به بررسی ۸ روش برای ایجاد و اجرای کمپین‌های تبلیغات همسان موفق می‌پردازیم. در ادامه با ادتواپ همراه باشید. 

تبلیغات همسان چیست 

اجازه دهید قبل از پرداختن به نحوه افزایش تاثیر استراتژی تبلیغات همسان به تعریف درستی از تبلیغ همسان برسیم. همانطور که در ابتدای یادداشت اشاره شد تبلیغات همسان به محتوای ارائه شده توسط تبلیغ کننده گفته می‌شود که در یک نشریه آنلاین نمایش داده می‌شود و از نظر ظاهری کاملا شبیه محتوای آن نشریه است. 

بنابراین به جای خرید تبلیغات بنری برای هدف قرار دادن مخاطب خاصی که ممکن است به محصول یا خدمت شما علاقه‌مند باشد تبلیغات در قالب دیگری یعنی همان محتوا ارائه می‌شوند.  

تبلیغات همسان با ظاهر نشریه‌ای که در آن نشان داده می‌شوند مطابقت دارند. از این رو آن‌ها به عنوان یکی از مقاله‌های همان کانال به نظر می‌رسند. هدف این مدل تبلیغات، سوق دادن کاربر به سمت محتوایی قوی است که توجه او را به خود جلب کند. به همین دلیل می‌توان گفت تبلیغ همسان برای مشتری‌یابی و تبلیغ محتوا مفید است. 

بیشتر بخوانید: 

انواع تبلیغات همسان 

می‌توان گفت به اندازه انواع محتوا ما تبلیغات همسان داریم. برخی از انواع آن که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید یا بخواهید آن‌ها را به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغات همسان خود در نظر بگیرید را در ادامه بررسی می‌کنیم. 

درون محتوایی 

تبلیغات همسان درون محتوایی در کنار محتوای معمول در فید ناشر نمایش داده می‌شود. این تبلیغات با ظاهر، لحن و سایر ویژگی‌های محتوای معمولی فید مطابقت دارد. آن‌ها می‌توانند به صورت مقاله، فیلم، اینفوگرافیک یا هر نوع محتوای دیگری که به طور معمول ناشر تولید می‌کند باشند. 

این محتوا ممکن است با همکاری ناشر تولید شود یا تبلیغ‌کننده به تنهایی آن را آماده کند. همچنین ممکن است کاربران به طور مستقیم در وب‌سایت ناشر با آن مواجه شوند یا می‌توانند به وب‌سایت تبلیغ‌کننده مراجعه کنند. 

برای مثال اگر نگاهی به محتواهای سایت فوربز بیندازید متوجه خواهید شد که برخی از آن‌ها با برچسب Sponsored Content (محتوای اسپانسر شده) منتشر شده‌اند. علاوه بر این به احتمال زیاد این روزها هنگامیکه مشغول اینستاگرام‌گردی هستید با پست‌ها و استوری‌های تبلیغاتی زیادی بین پست‌ها و استوری‌های دوستان و اطرافیانتان مواجه شده‌اید. آن‌ها هم مثال دیگری از این نوع تبلیغات همسان به حساب می‌آیند. 

جست‌وجو 

این نوع از تبلیغات همسان به طور معمول در بالای صفحه‌های نتایج موتورهای جست‌وجو ظاهر می‌شود. 

برای در نظر گرفتن آن‌ها در استراتژی تبلیغات همسان خود بد نیست بدانید که آن‌ها با یک برچسب از سایر نتایج متمایز می‌شوند تا کاربر بداند به واسطه‌ی پرداخت پول آن‌ها در این مکان قرار گرفته‌اند. 

به طور معمول آن‌ها حاوی مقدار کمی متن و لینک هستند. ممکن است شامل تصویر هم باشند. آن‌ها مانند سایر نتایج جست‌وجو عمل می‌کنند و کاربران را به یک صفحه‌ی خاص هدایت می‌کنند تا او را به آنچه که می‌خواهد برسانند. 

توصیه‌ها 

توصیه‌ها محتواهایی مانند مقاله‌ها و ویدیوها هستند که در کنار یا زیر محتوای اصلی ناشر نشان داده می‌شوند. به طور معمول آن‌ها با عنوان‌هایی مانند «ممکن است به این مطالب هم علاقه‌مند باشید» نمایش داده می‌شوند. آن‌ها تا حدودی شبیه محتوای اصلی ناشر هستند اما در مقایسه با تبلیغات همسان درون محتوایی تفاوت‌های بیشتری با محتوای اصلی دارند. 

ممکن است آن‌ها از نظر سبک، قالب یا موضوع متفاوت باشند و در صورت کلیک، کاربر را از سایت خارج کنند. به دلیل همین ویژگی‌ها تشخیص آن‌ها به عنوان تبلیغات همسان آسان‌تر است. 

لیست‌ها 

آیا تا به حال با لیستی از محصولات مختلف و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر مواجه شده‌اید؟ این لیست‌های تبلیغاتی یکی از انواع تبلیغات همسان به شمار می‌آیند. در بیشتر موارد هدف از ارائه‌ی لیست، مقایسه محصول مورد نظر با سایر محصولات به منظور هدایت مخاطب به صفحه‌ی خود است. از این نوع تبلیغ همسان بیشتر در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک استفاده می‌شود.  

علاوه بر این آیا تا به حال هنگام بررسی محصول مورد نظر خود با لیستی از محصولات مشابه روبرو نشده‌اید؟ این همان چیزی است که به آن لیست تبلیغاتی گفته می‌شود. هر وب‌سایتی که شرایط خرید را برای کاربر فراهم می‌کند می‌تواند از لیست‌ها در استراتژی تبلیغات همسان خود بهره ببرد. 

تبلیغات درون برنامه‌ای 

تبلیغات درون برنامه‌ای یکی از انواع تبلیغات همسان به شمار می‌آیند که مانند یک تبلیغ عادی به نظر می‌رسد. با این حالت این نوع تبلیغات با محتوای صفحه‌ مطابقت دارد و حتی ممکن است حاوی سایر ویژگی‌های صفحه هم باشد. برای مثال یک برند غذایی ممکن است تبلیغی را در یک اپلیکیشن آموزش آشپزی قرار دهد که کاربر را به سمت دستور پخت‌هایی که برای تولید محصول‌های خود استفاده می‌کند هدایت کند.  

با در نظر گرفتن افزایش چشمگیر تعداد اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه نادیده گرفتن تبلیغات درون برنامه‌ای در استراتژی تبلیغات همسان منطقی به نظر نمی‌رسد. به خاطر داشته باشید که کاربران زمان بیشتری را صرف مشاهده‌ی تبلیغات درون برنامه‌ای می‌کنند. از آن گذشته این نوع تبلیغات می‌توانند به خوبی در افزایش نرخ تعامل و نرخ تبدیل به شما کمک کنند. 

حال که با تبلیغات همسان و انواع آن آشنا شدید وقت آن شده است که ۸ روش برای افزایش اثربخشی استراتژی تبلیغات همسان را با یکدیگر مرور کنیم.  

بیشتر بخوانید: 

آیا بدون درک مخاطبان می‌توانید کاری از پیش ببرید؟ بدون شک خیر! 

افزایش اثربخشی تبلیغات همسان

افزایش اثربخشی استراتژی تبلیغات همسان 

بدیهی است با توجه به رقابت شدیدی که برای پیش افتادن از رقبای قدرتمند وجود دارد، به یک استراتژی نیاز دارید. با این حال چگونه از تبلیغات همسان خود می توان حداکثر استفاده را برد؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه به بررسی ۸ روش مختلف برای به حداکثر رساندن سودمندی استراتژی تبلیغات همسان می‌پردازیم.  

۱. مخاطبان خود را درک کنید 

آیا بدون درک مخاطبان می‌توانید کاری از پیش ببرید؟ بدون شک خیر! مانند سایر کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ درک مخاطب اولین قدم برای افزایش اثربخشی استراتژی تبلیغات همسان به حساب می‌آید. 

برای به دست آوردن چه کسی تلاش می‌کنید؟ او چه مشکلی دارد یا به دنبال چه چیزی است؟ آشنایی بیشتر با علایق و نیازهای مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که محتوایی مناسب و مفید برای آن‌ها تولید کنید. بدون شک شما هم دوست ندارید محتوایی غیرضروری، که هیچ ارتباطی با نیاز و خواسته‌ی شما ندارد را مشاهده کنید. از این رو نمی‌توانید از مخاطب خود نیز چنین انتظاری داشته باشید. 

۲. محتوای هدفمند 

اگر تبلیغات شما در جلوی چشم مناسب قرار نگیرد دیگر مهم نیست محتوای شما چقدر جذاب و گیرا است زیرا هیچ تاثیری نخواهد داشت. حتی می‌توان گفت به دلیل ویژگی‌های تبلیغات همسان تولید محتوای هدفمند به مراتب مهم‌تر از هدف قرار دادن مخاطبان است.  شما برای افزایش اثربخشی استراتژی تبلیغات همسان خود باید مطمئن شوید که محتوای شما با نوع محتویات موجود در محیط مطابقت دارد.  

اگر محتوای گیرا و جذاب شما با محتواهای با کیفیتی احاطه شده باشند به احتمال زیاد با استقبال بهتری مواجه می‌شوند. از سوی دیگر اگر تبلیغ شما در کنار محتواهای زرد که حاوی هیچ ارزشی نیستند قرار گیرد اعتبار برند شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت. 

۳. در نظر گرفتن قصد کاربر 

قصد کاربر یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی است که هنگام تدوین استراتژی تبلیغات همسان باید به آن توجه کرد. برای اینکه تبلیغات بومی صادقانه باشند تبلیغ شما باید با این هدف تطابق داشته باشد و هیچ خللی در فعالیت کاربر به وجود نیاورد. 

به عنوان مثال کاربری که برای دیدن ویدیوهای خنده‌دار به سراغ یک کانال یوتیوب می‌رود، قصد او سرگرم شدن و خندیدن است. این چیزی است که ویدیوهای یک کانال به او ارائه می‌کنند. آگهی شما هم باید به همین صورت عمل کند.  

اگر شخصی «خرید آنلاین کفش» را در گوگل جست‌وجو می‌کند به احتمال زیاد قصد خرید کفش دارد. در نتیجه تبلیغ شما نباید درباره‌ی تاریخچه کفش باشد بلکه باید اطلاعات لازم برای خرید آنلاین کفش را برای او به نمایش بگذارد. در غیر این صورت کاربر روی تبلیغ شما کلیک نخواهد کرد. 

اگر به دنبال فروش زیاد با چرب زبانی هستید تبلیغات همسان به کار شما نمی‌آید

۴. خلق ارزش 

اگر به دنبال فروش زیاد با چرب زبانی هستید تبلیغات همسان به کار شما نمی‌آید. در عوض این تبلیغات می‌توانند برای ایجاد ارزش به شما کمک کنند. در حقیقت شما می‌توانید با تولید محتوای آموزنده و ارزشمند اثربخشی استراتژی تبلیغات همسان خود را افزایش دهید. راهنماها، نکات و ترفندهای ارزشمند را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، با تبلیغات همسان داستان‌سرایی کنید و آگاهی ببخشید. با خلق ارزش برای مخاطبان خود اعتبار برندتان را در دراز مدت افزایش دهید

۵. خلاقیت و جذابیت 

هنگام طراحی تبلیغات همسان خلاقیت به خرج دهید. با این حال به خاطر داشته باشید که طرح شما برای افزایش اثرگذاری استراتژی تبلیغات همسان باید جذاب و گیرا باشد. همچنین تبلیغات شما باید با فرم و شکل محتوای پیرامون خود مطابقت داشته باشند. در این بخش بهترین روش‌ها برای ایجاد تبلیغات همسان در بسترهای مختلف آورده شده است. 

مقاله‌ها 

هنگام ایجاد مقاله‌های اسپانسر شده برای نتیجه‌بخش بودن استراتژی تبلیغات همسان خود مطمئن شوید که عناصر محتوای شما مانند عنوان آن با سبک و فرم نشریه‌ای که با آن کار می‌کنید مطابقت داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید که آیا ناشر به طور معمول از تصاویر یا سایر عناصر بصری در داستان‌های خود استفاده می‌کند یا خیر. این موضوع باید به خوبی با موضوع‌هایی که نشریه به طور معمول به آن‌ها می‌پردازد ترکیب شود. علاوه بر این خواه محتوای شما طنز باشد، خواه دارای نکات آموزنده باید ارزشی مشابه همان‌ها برای مخاطب ایجاد کند.

ویدیو 

موضوع مقاله‌ها و سبک ویدیو شما باید شبیه ویدیوهایی باشد که ناشر منتشر می‌کند. برای افزایش تاثیر استراتژی تبلیغات همسان در نظر داشته باشید که آیا ویدیوهای آن‌ها در یک ژانر خاص مانند مستند، انیمیشن یا طنز قرار دارند یا خیر. 

اگر آن‌ها سبک خاصی برای تولید ویدیوهای خود دارند سعی کنید از همان پیروی کنید. اطمینان حاصل کنید که کیفیت و ظاهر ویدیوی شما با ویدیوی آن‌ها مطابقت داشته باشد. از نظرها و نصیحت‌های ناشر استفاده کنید. فراموش نکنید که برای عنوان ویدیو خود وقت بگذارید. 

تبلیغ صوتی 

این روزها پادکست‌ها توانسته‌اند جایگاه خوبی را میان کاربران به دست بیاورند. اگر به فکر تبلیغ همسان برای پادکست‌ها، سرویس‌های پخش موسیقی یا سایر پلت‌فرم‌های مشابه هستید باید تلاش کنید بیشتر از یک تبلیغ برای شنونده باشید. در حقیقت شما زمانی می‌توانید به استراتژی تبلیغات همسان خود امید داشته باشید که محتوایی حاوی اطلاعات ارزشمند ارائه کنید.

در اینجا هم تبلیغ باید با سبک و فرم پادکست همخوانی داشته باشد تا استراتژی تبلیغات همسان شما اثربخش باشد. در غیر اینصورت چیزی به غیر از هدر رفتن منابع و زمان برای شما به ارمغان نخواهد آورد. 

به عنوان مثال اگر پادکست مورد نظر شما به مسائل اجتماعی و سیاسی روز می‌پردازد لحن تبلیغ همسان شما باید جدی باشد. اگر لحن برند شما جدی نیست، می‌توانید به سراغ پادکست‌های طنز و شاد بروید. 

جست‌وجو 

هنگام ایجاد تبلیغات برای نمایش در نتایج جست‌وجو، توجه به قصد کاربر ضروری است. برای نتیجه‌بخش بودن استراتژی تبلیغات همسان خود سعی کنید که تبلیغتان به کاربر کمک کند تا با استفاده از موتور جست‌وجو به آن چیزی که می‌خواهد برسد. علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات لازم را ارائه کرده‌اید و خواندن آن برای کاربر آسان است. 

شبکه‌های اجتماعی 

بسته به شبکه اجتماعی استراتژی تبلیغات همسان متفاوت است. تبلیغ شما باید با سبک پست‌های شبکه اجتماعی مورد نظرتان مطابقت داشته باشد. این تبلیغ باید بتواند ارزشی مشابه را برای کاربران ایجاد کند. 

به عنوان مثال متن‌های کوتاه یا تصاویر جذاب و گیرا برای توییتر مناسب است. برای لینکدین محتوای مرتبط با کسب و کار یا صنعت مفید است. اگر قرار است تبلیغ خود را در اینستاگرام نشان دهید باید تصویری زیبا باشد که بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند. 

بیشتر بخوانید: 

کمپین خود را ارزیابی کنید

هنگامی که کمپین‌های خود را اجرا می‌کنید از چیزی نترسید و روش‌های مختلف را امتحان کنید تا گزینه‌ی مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید. با استفاده از گزارش‌ها و آمار تبلیغات همسان خود نقاط ضعف خود را مشخص کنید تا بتوانید نتایج خود را بهبود ببخشید.  

سعی کنید از تست A/B یا سایر روش‌ها، بهترین را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با تعداد مخاطب زیاد کار خود را شروع کنید و به تدریج آن را محدود کنید. در حقیقت شما با ارزیابی کمپین خود متوجه خواهید شد که چه مخاطبی با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کند. 

شما زمانی می‌توانید به اهداف خود نزدیک شوید که کانال‌های تبلیغات خود از جمله تبلیغات همسان را به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر ببینید. 

۷. از کانال‌های دیگر خود الهام بگیرید 

برای افزایش اثربخشی استراتژی تبلیغات همسان به سایر کانال‌های خود نیز توجه کنید. تبلیغات همسان بخشی از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ جامع به شمار می‌آید. از این رو با خیال راحت از بازخوردها، داده‌ها و محتواهای سایر کانال‌ها برای افزایش بازدهی تبلیغات خود الهام بگیرید. 

شما زمانی می‌توانید به اهداف خود نزدیک شوید که کانال‌های تبلیغات خود از جمله تبلیغات همسان را به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر ببینید. این به شما کمک می‌کند تا به خوبی اولویت استراتژی تبلیغات همسان خود را مشخص کنید. 

۸. ترندهای دیجیتال مارکتینگ  

ترندهای دیجیتال مارکتینگ در اثربخشی استراتژی تبلیغات همسان نقش مهمی دارند. برای تبلیغات همسان اولویت‌های فعلی مخاطبان را در نظر بگیرید. استفاده از تبلیغات همسان برای جذب مخاطبان جدید یکی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ است. علاوه بر این آمارها و شواهد نشان می‌دهد که تولید محتوای ویدیویی این روزها بیش از پیش می‌تواند به شما کمک کند. از این رو شما می‌توانید تبلیغات همسان ویدیویی را در اولویت قرار دهید. 

برای کسب موفقیت باید به نظر و خواسته‌ی مخاطب احترام بگذارید. از این رو بهتر است با اولویت‌ها و تغییر عادت‌های خرید آن‌ها آشنا باشید تا بهترین نتایج را با استراتژی تبلیغات همسان خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: 

سخن آخر 

آمارها و شواهد نشان می‌دهند که اشکال سنتی تبلیغات مانند تبلیغات نمایشی دیگر همانند گذشته موثر نیستند. در حال حاضر اغلب کاربران برای فرار از تبلیغات آزاردهنده‌ از ابزارهای مختلف برای مسدود کردن آن‌ها استفاده می‌کنند.

در حقیقت اگر شما هنوز هم مانند گذشته از چنین تبلیغاتی استفاده می‌کنید به احتمال زیاد نمی‌توانید توجه کاربران را به خوبی جلب کنید. از این رو شما به یک راه و روش جدید برای رسیدن به مخاطب هدف نیاز دارید. گنجاندن یک استراتژی تبلیغات همسان در برنامه‌ی بازاریابی کلی می‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند.

اغلب کاربران تبلیغات همسان را قابل اعتمادتر و جذاب‌تر از تبلیغات سنتی می‌دانند. علاوه بر این آمارها نشان می‌دهند که  با تبلیغات همسان کلیک و فروش بیشتری نسبت به سایر روش‌ها نصیب شما می‌شود. 

به کمک نکته‌هایی که در این مقاله مطرح شد می‌توانید اثربخشی استراتژی تبلیغات همسان خود را دو چندان کنید. توجه به این نکته‌ها به شما کمک می‌کنند تا چند گام جلوتر از رقبای خود قرار بگیرید. 



شما می‌توانید با کارشناسان تیم ادتواپ در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به اهداف و تدوین استراتژی تماس بگیرید.