۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد چیست؟

چگونه می‌توانید خریدارانی را که بدون خرید از سایت شما خارج می‌شوند جذب کنید و محصولتان را به فروش برسانید؟ ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد، محصول یا خدمات شما را برای کاربری که قصد ترک سایت شما را دارد، یادآوری می‌کند، آن‌ها را بازمی‌گرداند و وادار به خرید می‌کند.

هدف‌گذاری مجدد نوعی از تبلیغات PPC است که از کوکی‌های مبتنی بر مرورگر برای نشان‌دادن تبلیغات به کاربران بر اساس وب‌سایت‌هایی که درگذشته بازدید کرده‌اند استفاده می‌کند. مخاطبانی که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، ممکن است محصول یا خدمات شما را با یک آگهی ریتارگتینگ یادآوری کنند و آن‌ها را تشویق کند که به وب‌سایت شما بازگردند و خرید خود را نهایی کنند یا از طریق فرمی با شما ارتباط برقرار کنند.

ریتارگتینگ راهی هوشمند برای یافتن مخاطبان

هدف‌گذاری مجدد نقاط تماسی را در پیامک، ایمیل و … ایجاد می‌کند تا به مشتریانی که محصول یا خدمات موجود در سایتتان را دوست داشتند، اما بدون خرید از سایت خارج  شدند، یادآوری کند. مانند SMSهایی که دیجی‌کالا برای تکمیل سفارش خرید ارسال می‌کند. هنگامی که مشتریان در حال مرور در وب هستند، هدف‌گیری مجدد از کوکی‌ها برای نشان‌دادن تبلیغات مرتبط به بازدیدکنندگان شما استفاده می‌کند تا محصول یا خدمات مورد علاقه‌شان را از فروشگاه شما به آن‌ها یادآوری کند یا برای آن‌ها ایمیل‌ یادآوری برای محصولاتی که نخریده‌اند، ارسال می‌کند.

ریتارگتینگ باعث می‌شود مشتریانتان محصولات شما را در ادامه مرور اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، در سایت‌های خبری و در حال تحقیق در مورد رقبای شما، به‌خاطر بیاورند. امروزه بازاریابان از ریتارگتینگ به‌عنوان ابزاری حیاتی برای ارتباط با مشتریان و افزایش فروش خود استفاده می‌کنند.

ریتارگتینگ چطور عمل می‌کند؟

هدف‌گیری مجدد با استفاده ازکوکی‌ها کار می‌کند و مسیر حرکت و اقدامات مشتریانتان را بررسی می‌کند، بخش‌های کوچکی از داده‌های ذخیره شده کاربرانی که از آگهی یا صفحه وب شما بازدید کرده‌اند را تجزیه و تحلیل می‌کند و تبلیغات مرتبط را به آن‌ها نشان می‌دهد.

بازاریابی مجدد و هدف‌گذاری مجدد

اصطلاحات “بازاریابی مجدد” و “هدف‌گذاری مجدد” اغلب به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما کاملاً یکسان نیستند.

بازاریابی مجدد : اصطلاح ” بازاریابی مجدد ” اغلب هنگام جمع‌آوری اطلاعات تماس از مشتریان فعلی، مشتریان گذشته، کاربران سایت به‌منظور ارائه کمپین‌های ایمیل استفاده می‌شود.

هدف‌گذاری مجدد : اصطلاح “هدف‌گذاری مجدد یا ریتارگتینگ”  اعمال کاربران در سایت شما توسط کوکی‌ها زیر نظر گرفته می‌شود و با انواع تبلیغات آنلاین، آن‌ها را بر اساس علایقشان هدف قرار می‌دهد. این اصطلاح اغلب برای نمایش تبلیغات بالقوه در سایت‌های دیگر در یک شبکه تبلیغاتی پس از خروج از سایت شما استفاده می‌شود. هدف‌گیری مجدد معمولاً شامل «کوکی‌ها» است.

ریتارگتینگ و ریمارکتینگ

تبلیغ‌کنندگان با شناسایی رفتار کاربران، مخاطبان هدف خود را بر اساس رفتار مصرف‌کننده تقسیم می‌کنند. ریتارگتینگ یک‌شکل معمولی از هدف‌گیری رفتاری است زیرا افرادی را که از یک صفحه وب بازدید کرده‌اند هدف قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، پس از بازدید شخصی از یک صفحه محصول خاص، بعداً یک تبلیغ نمایشی برای همان محصول در سایت دیگری به آن شخص ارائه می‌شود.

تبلیغ‌کنندگان با هدف‌یابی متنی، مخاطبان هدف خود را بر اساس ارتباط محتوای سایت‌های دیگر تعریف می‌کنند. درحالی‌که هدف‌گیری متنی را می‌توان برای ریتارگتینگ اعمال کرد، تبلیغ‌کنندگان اغلب از آن برای دستیابی به مشتریان احتمالی جدید که از سایت‌هایی با محتوای مرتبط بازدید می‌کنند نیز استفاده می‌کنند.

بهترین روش‌ها برای به حداکثر رساندن نتایج هدف‌گیری مجدد

بازدیدکنندگان خود را تقسیم‌بندی کنید (به‌عنوان‌مثال، افرادی که بیشتر به کفش‌ها در مقابل شلوار نگاه می‌کنند) و تبلیغات هدف‌گیری مجدد برای هر گروه را تنظیم کنید، ریتارگتینگ بسیار مؤثر است.

خلاقیت، هدف‌گیری مجدد را مؤثرتر خواهد کرد، ریتارگتینگ یک فراخوان برای اقدام است و یک پیشنهاد را تبلیغ می‌کند.

برای محصولات مختلف، باید تقویم زمانی متفاوتی را برای ریتارگتینگ تنظیم کنید. به‌عنوان‌مثال، افرادی که برای سفر خرید می‌کنند باید فوراً هدف‌گذاری شوند. افرادی که برای خرید کالاهای لوکس وارد سایت شما شدند، می‌توانند زمان بیشتری را برای انتخاب محصول مورد نظرشان صرف کنند.

ریتارگتینگ رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سبد خرید رها شده

از آن‌ها با هم برای به حداکثر رساندن اثربخشی استفاده کنید. برای دستیابی به مشتریان آینده در فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک‌تاک و پینترست با تبلیغات رسانه‌های اجتماعی از هدف‌گیری مجدد استفاده کنید. به افرادی دسترسی پیدا کنید که بیشتر وقت خود را در آن جا می گذرانند، سپس با هدف‌گذاری مجدد ایمیلی به سراغ مشتریانتان بروید. احتمال دارد که تبلیغات به اضافه ایمیل، خریداران را به خرید علاقه‌مند کند.

پلتفرم‌های ریتارگتینگ

6 پلتفرم برتر هدف‌گذاری مجدد

پلتفرم‌های هدف‌گیری مجدد، ارائه پیشنهادها و تبلیغات قانع‌کننده را برای مخاطبانی که قبلاً با برندهای مورد علاقه‌شان به‌صورت آنلاین در تعامل بوده‌اند، برای بازاریابان دیجیتال آسان می‌کند.

پلتفرم Google Ads:

یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های هدف‌گیری مجدد را به بازاریابان دیجیتال ارائه می‌کند. بازاریابان می‌توانند از ابزار مدیریت مخاطب برای ایجاد مخاطبین سفارشی در Google Ads استفاده کنند. نسخه ایرانی این پلتفرم را سایت یکتانت ارائه می‌دهد.

پلتفرم AdRoll:

یکی از بهترین پلتفرم‌های بازاریابی یکپارچه برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و سایر مشاغل مبتنی بر وب است که می‌خواهند مخاطبان را در کانال‌های متعدد بازاریابی کرده و مجدداً هدف قرار دهند.

پلتفرم Criteo:

یک پلتفرم تبلیغاتی PPC و ریتارگتینگ است که قول می‌دهد به طور متوسط ​​13 برابر بازدهی هزینه تبلیغات را برای مشتریان به ارمغان آورد. این پلتفرم از هوش مصنوعی قدرتمندی برای بهینه‌سازی تبلیغات خلاقانه استفاده می‌کند و با هدف قراردادن مخاطبان با پیشنهاد مناسب در زمان مناسب باعث ایجاد لید و تبدیل آن‌ها به مشتری می‌شود.

لینکدین: یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در سراسر جهان با 675 میلیون کاربر ماهانه است. درحالی‌که مخاطبان فیس‌بوک به سمت جمعیت‌های مسن‌تر گرایش دارند، کاربران لینکدین عموماً در سنین حرفه‌ای یا کار، بین ۲۵ تا ۵۰ سال هستند. 44 درصد از آمریکایی‌های بین 25 تا 29 سال می‌گویند که از LinkedIn استفاده می‌کنند و 37 درصد از افراد 30 تا ۴۹ساله هستند.

مزیت کلیدی LinkedIn این است که به‌عنوان یک پلتفرم اجتماعی، متخصصان جوانی را هدف قرار داده که به دنبال گسترش شبکه تماس‌های خود و ایجاد مشاغل هستند.

پلتفرم Meteora یک پلتفرم تبلیغاتی با رویکردی منحصربه‌فرد برای هدف‌گیری مجدد است که به‌عنوان تبلیغات جغرافیایی شناخته می‌شود. این نوع هدف‌گیری مجدد به بازاریابان دیجیتال این امکان را می‌دهد تا بر اساس مکان‌های فیزیکی واقعی که قبلاً بازدید کرده‌اند، تبلیغات را به مخاطبان هدف ارائه دهند.

فیس‌بوک:

آمار کاربران فیس‌بوک و سهم کلی از بازار تبلیغات PPC، آن را به یک پلتفرم هدف‌گیری مجدد جذاب برای بازاریابان دیجیتال تبدیل کرده است. این پلتفرم ماهانه نزدیک به 2.5 میلیارد کاربر فعال دارد که آن را به سومین وب‌سایت پربازدید در اینترنت تبدیل می‌کند.

اگر نیاز به ساخت کمپین‌های ریتارگتینگ دارید با ما در ارتباط باشید.

تماس با یک کلیک