۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

گوگل ادموب چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟!

چگونه از گوگل ادموب کسب درامد کنیم

اگر در ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی، دستی داشته باشید، حتما به روش‌های مختلف کسب درآمد از آن فکر کرده‌اید. یکی از بهترین انتخاب‌ها کسب درآمد از پخش تبلیغات است. سرویس‌های مختلف ایرانی‌ای وجود دارند که چنین امکانی را در اختیار شما می‌گذارند، اما اگر به دنبال درآمد دلاری هستید، بهنرین راه برای شما کسب درآمد از  گوگل ادموب (Google Admob) است.

گوگل ادموب چیست؟

تبلیغ‌کنندگان با پرداخت هزینه، محصولات خود را در اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه که یکی از بهترین شبکه‌ها برای معرفی، رشد و توسعه برندها  است، تبلیغ می‌کنند و گوگل نیز در ازای پخش تبلیغات، مبلغی به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌هایی که تبلیغات را منتشر می‌کنند، پرداخت می‌کند.

سرویس ادموب در واقع پلتفرمی برای تبلیغات در برنامه‌های موبایلی است و در دو طرف این پلتفرم، کسب‌ و کارها قرار دارند. از یک طرف کسب ‌و کارهایی که قصد تبلیغ دارند، از طرفی هم توسعه‌دهندگانی که تبلیغات را درون برنامه‌ی خود قرار می‌دهند. گوگل به نوعی از گروه اول برای انتشار تبلیغات، کسب درآمد می‌کند و بخشی از این درآمد را در ازای پخش تبلیغات با گروه دوم سهیم می‌شود.

با توجه به گستردگی بسیار زیاد اپلیکیشن‌ها و محبوبیت بالای آن‌ها بین کاربران، گوگل ادموب تبدیل به یکی از ارزشمندترین پلتفرم‌های تبلیغاتی جهان شده است.

گوگل ادموب از سیستم عامل‌های اندروید و iOS و همچنین موتورهای بازی‌سازی Unity و Cocos پشتیبانی می‌کند و با در نظر گرفتن تقاضای زیاد برای تبلیغات، فرمت‌های مناسبی برای تبلیغات و کسب درآمد  برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید برای بررسی و آنالیز رفتار مخاطبان هنگام تماشای تبلیغ، از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کرد.

طبق ادعای گوگل، ماهانه بیش از ۴۰ میلیارد تبلیغات با استفاده از این سرویس صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

انواع تبلیغات گوگل ادموب

گوگل ادموب با تحت پوشش دادن قالب‌های مختلف تبلیغات، به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند به روش‌های متنوع تبلیغات خود را در میان اپلیکیش‌های مختلف منتشر کنند و با بازدهی بالاتری کاربران خود را افزایش دهند. از طرف دیگر، این تنوع به پخش‌کنندگان تبلیغات نیز کمک می‌کند تا تجربه‌‌‌ی کاربری بهتری دراختیار مخاطبان‌شان قرار دهند.

تبلیغات پاداش‌دار یا Rewarded :حتما در بازی‌ها و دیگر اپلیکیشن‌ها دیده‌اید که به شما پیشنهاد می‌دهد در ازای تماشای یک ویدئو، پاداشی دریافت کنید. این دسته از تبلیغات، چون به خواست خود کاربر پخش می‌شود، ارزش و اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

تبلیغات بنری: این تبلیغات را بارها و بارها در اپلیکیشن‌های مختلف دیده‌اید که به صورت مستطیل شکل در گوشه‌های مختلف قابل مشاهده هستند.

 تبلیغات بینابینی یا Interstitial: این دسته تبلیغات گاهی به صورت ویدئویی و گاهی به صورت استاتیک و عکس هستند و معمولاً زمانی که بین صفحات جا‌به‌جا می‌شویم، به صورت تمام صفحه به نمایش در می‌آیند.

همسان یا Native: این نوع تبلیغات به صورت سفارشی طراحی می‌شوند و به شکلی روی اپلیکیشن قرار می‌گیرند که انگار به طور طبیعی، بخشی از اپلیکیشن شما هستند.

مزایای گوگل ادموب

مزایای گوگل ادموب فقط به ارائه‌ی تبلیغات و کسب درآمد محدود نمی‌شود. این پلتفرم مزایا و قابلیت‌های زیادی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد.

درآمدزایی

برای بسیاری از استارت‌آپ‌ها، درآمدزایی در آغاز راه مشکل است. گوگل ادموب به کمک روش‌های درآمدزایی تبلیغاتی مانند میانجی‌گری و یا مزایده که در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد، به آن‌ها کمک می‌کند که درآمدی شاید نه چندان زیاد (چون درآمد بستگی به تعداد کاربران فعال آنان دارد)، اما به صورت ثابت و پایدار داشته باشند.

بسیاری از استارت‌آپ‌ها به کمک همین درآمد پایدار، بخشی از هزینه‌های خود را پوشش می‌دهند و گاهی همین درآمد را صرف تبلیغات در گوگل ادموب می‌کنند تا تعداد کاربران خود را افزایش دهند.

درآمدزایی در ادموب به 2 صورت انجام می‌شود:

1) شبکه تبلیغات گوگل: ادموب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغات جهانی، میلیون‌ها تبلیغ‌کننده را در کنار خود دارد که برای فضای تبلیغات در برنامه شما رقابت می‌کنند. از بزرگ‌ترین برندهای جهانی گرفته تا نوپاترین استارت‌آپ‌های جدید کار می‌کنند. این به معنای تقاضای بیشتر، تبلیغات مرتبط‌تر برای کاربران شما و درآمد بیشتر برای شما است.

2) میانجی‌گری تبلیغات: گوگل ادموب با دیگر شبکه‌های تبلیغاتی نیز همکاری می‌کند. این ویژگی نیز کمک زیادی به کسب درآمد توسعه‌دهندگان خواهد کرد. این بستر، این قابلیت را به فرد توسعه دهنده برنامه می‌دهد تا به طور همزمان چند شبکه تبلیغاتی موبایل را تنظیم، مدیریت و بهینه‌سازی کند.

افزایش تعامل کاربران

تبلیغات پاداش‌دار به شما کمک می‌کنند تا بین درآمدزایی خود از تبلیغات و تجربه‌ی کاربری اپلیکیشن خود تعادل برقرار کنید. به کمک این تبلیغات، آن‌ها از اپلیکیشن شما راحت‌تر استفاده می‌کنند و زمان بیشتری را درون اپلیکیشن شما می‌گذرانند و شما هم درآمد بالاتری خواهید داشت.

تبلیغات امن و مرتبط

تبلیغ یک محصول نامتناسب با اپلیکیشن شما و یا بدتر از آن، انتشار یک تبلیغ غیرمعتبر و ناامن، می‌تواند ضربه سنگینی به برند شما بزند. گوگل ادموب تضمین می‌کند که این اتفاق برای شما نیفتد و با سیاست‌های تبلیغاتی قوی، کنترل ناشران و بررسی‌های جامع آگهی به شما کمک می‌کند، انواع تبلیغاتی را که در برنامه خود نمایش می‌دهید، کنترل کنید.

 ابزار آنالیز قدرتمند ادموب با ارائه گزارش یکپارچه‌ و منسجم، امکان تجزیه و تحلیل دقیق‌تری را ارائه می‌دهد تا بتوانید نحوه رفتار کاربران خود با تبلیغات را بهتر درک کرده و اپلیکیشن خود را برای درآمد بیشتر و تجربه‌ی کاربری بهتر، بهینه سازی کنید.

از گوگل ادموب چقدر می توان درآمد داشت؟

 

همه چیز بستگی به شما و اپلیکیشن‌تان دارد و نمی‌توان پاسخ مشخصی به این سوال داد. عوامل مختلفی در پاسخ به این سوال اثرگذار هستند.

اولین عاملی که باید در نظر بگیرید، مدل درآمدی است که برای برنامه خود برنامه‌ریزی کرده‌اید. آیا کسب درآمد شما، از کاربرانی است که روی تبلیغات کلیک می‌کنند؟ یا تعداد کاربرانی که تبلیغات را تماشا می‌کنند؟ شاید بخواهید از مدل‌های ترکیبی استفاده کنید.

 در مرحله بعد، پیش بینی می‌کنید که برنامه شما چقدر محبوب باشد؟ شما چه تعداد کاربر درحال حاضر دارید و در آینده چه تعدادی خواهید داشت؟ برای جذب کاربر جدید برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

نکته بعدی که باید در نظر بگیرید سطح مشارکت کاربران، در برنامه شما است. بسیار مهم است که کاربران شما در برنامه‌ی شما حضور داشته باشند. زیرا باید تبلیغات را تماشا کنند و یا بر روی آن کلیک کنند.

همه عوامل فوق بر میزان درآمد شما از بستر گوگل ادموب تأثیر می‌گذارد.

برای مثال شرکت توسعه برنامه Balloon Island، چندین بازی محبوب رایگان ایجاد کرده است که میلیون‌ها بار دانلود شده است. در سال 2016، این شرکت روزانه 2000 دلار از AdMob درآمد کسب می‌کرد.

اصطلاحات مهم در گوگل ادموب

برای استفاده از گوگل ادموب بهتر است با برخی از اصطلاحات آشنا شوید:

CPC: پولی که به میزان هرکلیک روی تبلیغ پرداخت می‌شود.

CPM: پولی که به ازای هر 1000 بازدید تبلیغ پرداخت می‌شود.

CPE: به ازای هر تعامل در اپلیکیشن مانند اولین خرید در اپلیکیشن

بیشترین میزان کسب درآمد از طریق استراتژی های CPC و CPM صورت می‌گیرد.

Est. earnings: این اصطلاح نشان دهنده‌ی مبلغ پیش بینی شده‌ای برای درآمد ماه جاری شما است. در انتهای هر ماه ممکن است این عدد یا مقداری نزدیک به این عدد برای شما واریز شود. این عدد بر اساس چندین پارامتر مختلف و به صورت آنی محاسبه می‌شود و هر بار که وارد پنل می‌شوید، می‌توانید آخرین وضعیت را بررسی کنید.

Request: بیانگر این است که چه تعداد درخواست از اپلیکیشن شما برای نمایش تبلیغات ارسال شده است. به بیان ساده‌تر، هر بار که کاربر شما اقدام به دیدن یک تبلیغ می‌کند، حتی اگر تبلیغ نمایش داده نشود، مقدار این پارامتر افزایش پیدا خواهد کرد.

Match rate: این اصطلاح نشون می‌دهد که چه تعداد از درخواست‌هایی که از طرف اپلیکیشن شما برای نمایش تبلیغات ارسال شده ، منجر به نمایش تبلیغ شده است.

پیاده سازی ادموب بر روی اپلیکیشن ها

برای پیاده سازی تبلیغات ادموب بر روی اپلیکیشن های اندروید و ios، باید ابتدا فضاهایی برای پخش تبلیغات در اپلیکیشن خود در نظر بگیرید و سپس کافی است sdk ادموب را بر روی اپلیکیشن های خود پیاده کنیم. انجام این کار، بسیار ساده‌ است و با مطالعه داکیومنت‌ها میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

برای پیاده سازی تبلیغات ادموب سه توکن نیاز داریم. همان طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، تبلیغات موبایلی در یکی از سه دسته زیر است:
۱-Banner
۲- Interstitial
۳- Rewarded Ads
هر یک از تبلیغات بالا توکن اختصاصی خود را دارند که در پنل ادموب خود می توانید از آن‌ها استفاده کنید و در اپلیکیشن خود قرار دهید .

فراموش نکنید که برای استفاده از خدمات گوگل ادموب، اپلیکیشن شما حتما باید به روی گوگل پلی و یا پلی استور قرار داشته باشد و یک اکانت گوگل ادموب نیز بسازید و آن را وریفای کنید.

زمان واریز درامد دلاری از ادموب


اگر شما اکانت ادموب دارید و یا میخواهید این اکانت را تهیه کنید، ۲۱ هر ماه میلادی مبلغی که به حساب شما واریز می‌شود مشخص می‌گردد و در اولین روز ماه میلادی این مبلغ برای شما واریز می‌شود .
توجه داشته باشید در تعطیلات رسمی این کار انجام نمی‌شود. برای مثال اگر روز شنبه یا یکشنبه زمان واریز باشد، به دلیل تعطیلات اخر هفته این مبلغ واریز نمی‌شود و در دوشنبه اولین روز کاری واریز خواهد شد.

جمع بندی

اگر شما توسعه دهنده اپلیکیشن هستید، گوگل ادموب یک انتخاب خوب برای افزایش درآمد شماست و اگر به دنبال تبلیغ اپلیکیشن خود و افزایش تعداد کاربران‌تان هستید، بازهم گوگل ادموب انتخاب خوبی برای شماست. شما به کمک کارشناسان ادتواپ می‌توانید تبلیغات با گوگل ادموب خود را آغاز کنید.



اگر به فکر شروع کردن تبلیغات یا درآمدزایی با گوگل ادموب هستید و یا سوالی در این خصوص دارید، همین حالا با تیم ادتواپ تماس بگیرید.