۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پوش نوتیفیکیشن یا اعلان بخشی مهم و حیاتی در تبلیغات موبایلی به حساب می آید و می تواند انگیجمنت و تعامل با کاربر را تا 88 درصد افزایش دهد. 42 درصد از افراد نوتیفیکیشن موبایل خود را فعال می کنند. بنابراین با توجه به تعداد زیاد برنامه های موبایل، تعداد کسانی که پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی دریافت می کنند، قابل توجه است.در این مطلب به نکاتی اشاره می کنیم که منجر به تدوین یک استراتژی موفق و به حداکثر رسیدن بازدهی تبلیغات شما از این طریق خواهد شد.

اگر یک اپلیکیشن یا برنامه موبایلی دارید باید بدانید که پوش نوتیفیکیشن چیست و چگونه می توانید از آن برای ارتباط بهتر با مخاطبین خود استفاده کنید. پوش نوتیفیکیشن نه تنها یک روش بازاریابی بسیار خوب است بلکه یکی از مهم ترین و موثر ترین کانال های ارتباطی برای دارندگان اپلیکیشن است.

تقریباً همه برنامه های موبایلی موفق نه تنها برای تراکنش ها بلکه برای تعامل مجدد با کاربران از نوتیفیکیشن استفاده می کنند. مزیت رقابتی پوش نوتیفیکیشن نسبت به بازاریابی ایمیلی این است که مانند ایمیل، اسپم شناخته نشده و بلاک نمی شوند. اگر از ابزار پوش نوتیفیکیشن به درستی استفاده شود، می توان از آن برای بالا بردن نرخ کلیک و نرخ تبدیل استفاده کرد.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن پیامی است که به صورت مستقیم برای کاربر ارسال می شود. این پیام در لاک اسکرین یا صفحه قفل شده موبایل نمایش داده می شود و به اعلان ها یا نوتیفیکیشن های موبایل اضافه می شود. توسعه دهنده برنامه موبایل می تواند برای کاربرانی که اپلیکیشن او را نصب کرده و دریافت پوش نوتیفیکیشن را فعال کرده باشند نوتیفیکیشن ارسال کند. مهم ترین مزیت این تکنیک بازاریابی این است که برای ارسال پیام به کاربران نیازی به اطلاعات تماس آنها ندارید. با این وجود توسعه دندگان می بایست از قبل اجازه ارسال نوتیفیکیشن را از کاربر دریافت کنند.

هر سیستم عامل موبایلی سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن مخصوص به خود را دارد. با گذشت زمان، سرویس های پوش نوتیفیکیشن امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. پوش نوتیفیکیشن می تواند شامل یک پیام کوتاه، یک تصویر، یک اعلان شماره گذاری شده روی آیکن اپلیکیشن و یا حتی یک صدا باشد. کاربران همچنین می توانند بدون اینکه اپ را باز کنند، کاری را انجام بدهند. نوتیفیکیشن کاربران را درگیر می کند و می تواند کاربرانی را که برنامه ای نصب کرده اند اما مدتی غیرفعال هستند را نیز دوباره درگیر کند. پوش نوتیفیکیشن یکی از بهترین راه ها برای افزایش نرخ تبدیل در برنامه است.

چه کسانی از پوش نوتیفیکیشن استفاده می کنند و چرا؟

پوش نوتیفیکیشن می تواند توسط هر کسب و کاری مورد استفاده قرار بگیرد. مثلاً خبرگزاری ها، وبلاگ نویسان، خرده فروش های آنلاین، ارائه دهندگان خدمات و غیره. البته بیشتر توسط بازاریابان و ناشران دیجیتال، ویراستاران و مدیران محصول مورد استفاده قرار می گیرد. ناشران برای ایجاد تعامل بیشتر و حفظ مخاطبان خود به شدت از آن استفاده می کنند.

ناشران برای بروز رسانی کاربران خود در مورد اخبار و اتفاقات جدید، یادآوری تمدید اشتراک، شروع یک دوره، هشدار های تراکنشی، هدف گیری مجدد کاربران برای خرید و موارد دیگر به شدت به پوش نوتیفیکیشن وابسته هستند. پوش نوتیفیکیشن ها قابلیت شخصی سازی دارند. به این صورت که به دسته بندی های مختلف از مخاطبان از لحاظ جمعیت شناختی، نوع دستگاه، علایق، رفتار و موقعیت جغرافیایی پیام مرتبط و سفارشی برای آن دسته بندی ارسل شود. نوتیفیکیشن می تواند زمانبندی شده و برای آن کمپین های دوره ی بازاریابی تعیین کرد. بدیت ترتیب درست هنگام یک کمپین بازاریابی کاربران مطلع خواهند شد.

انواع پوش نوتیفیکیشن

انواع پوش نوتیفیکیشن شامل دو نوع از نوتیفیکیشن ها می باشد. پوش نوتیفیکیشن وب و پوش نوتیفیکیشن موبایل. پوش نوتیفیکیشن های وب از سمت یک وبسایت ارسال می شوند. ممکن است آنها حتی وقتی که آن وبسایت مورد نظر باز نیست را روی صفحه دسکتاپ یا روی صفحه موبایل خود مشاهده کنید.

پوش نوتیفیکیشن های وب با مرورگرهای سافاری و کروم سازگاری دشاته و برای شرکت هایی که هنوز اپلیکیشن موبایل ندارند گزینه بسیار مناسبی هستند. پوش نوتیفیکیشن های موبایلی از طریق اپلیکیشن های موبایل ارسال می شوند. بدین منظور کاربر می بایست اول اپلیکیشن موبایل را دانلود و نصب کند تا بازاریاب ها بتوانند برای او پوش نوتیفیکیشن ارسال کنند.

انواع پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟

پوش نوتیفیکیشن برای اهداف مختلفی شامل موارد زیر استفاده می شود:

ایجاد تعامل (انگیجمنت) با مشتریان: یک کاربر معمولی موبایل روزانه حداقل از 9 اپلیکیشن در گوشی موبایل خود استفاده می کند. اکثر برنامه ها بر خلاف برنامه هایی مثل تاکسی آنلاین و یا فروشگاه آنلاین زیاد استفاده نمی شوند. برای اینکه مشتریان اپلیکیشن موبایل شما را فراموش نکنند و یا آن را از گوشی خود پاک نکنند باید به طور مداوم با آنها تعامل داشته باشید. اینجاست که اهمیت پوش نوتیفیکیشن مشخص می شود. از طریق پیشنهادات شخصی سازی شده، یادآور ها و نوتیفیکیشن های مرتبط می توانید توجه مشتریان خود را از طریق پلتفرم اپلیکیشن جلب نمایید.

هدایت مشتری به پرداخت درون فروشگاهی: با استفاده از پوش نوتیفیکیشن می توانید فاصله میان کانال های  آنلاین و آفلاین را از میان برداشته و برای مشتریان یه تجربه یکپارچه و یکدست ایجاد کنید. بر اساس گزارش های گوگل، 82% از کاربران گوشی های هوشمند پرداخت درون فروشگاهی را از طریق موبایل انجام می دهند. به واسطه موقعیتی که پوش نوتیفیکیشن برای شما ایجاد می کند می تواند با ارسال نوتیفیکیشن شخصی سازی شده مشتریان را به خرید درون فروشگاهی هدایت کنید.

ماندگاری مشتریان: نگهداری مشتریان از بدست آوردن آن ها سخت تر است. پوش نوتیفیکیشن ها به نگهداری مشتریان کمک بسیاری می کنند. گزارش ها نشان می دهد که ارسال یک نوتیفیکیشن  در هفته اولی که کاربر اپلیکشن را نصب می کند احتمال ترک اپلیکیشن (Retention) توسط او را تا 71% کاهش می دهد.

ارائه آپدیت لحظه ای: اهمیتی ندارد که موضوعی که می خواهید اطلاع دهید وضعیت آب و هوا باشد و یا بازدید از یکی از پکیج های شما، پوش نوتیفیکیشن می تواند به صورت لحظه ای مشتریان شما را در جریان چیزی که میخواهید به آنها بگویید قرار دهد.

انواع پیام های پوش نوتیفیکیشن که برند ها در کمپین های خود ارسال می کنند

پوش نوتیفیکیشن را می توان بر اساس هر یک ز مراحل چرخه عمر مشتری و اهداف کمپین سفارشی نمود. در اینجا به برخی از پیام های پوش نوتیفیکیشنی که می توانید برای مشتریانتان ارسال کنید اشاره می کنیم:

پوش نوتیفیکیشن تراکنشی: زمانی که بخواهید کاربر را در جریان مراحل تراکنش وی قرار بدهید می توایند از پوش نوتیفیکیشن های تراکنشی استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگامی که از طریق یک اپلیکیشن پرداخت، قبض خود را پرداخت می کنید، یک نوتیفیکیشن تراکنشی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد که پرداختتان موفقیت آمیز بوده است.

پوش نوتیفیکیشن آموزشی: شما میتوانید از پوش نوتیفیکیشن های آموزشی به منظور آگاه سازی کاربر از دوره های جدید آموزشی و یا یادآوری برای شرکت در امتحان استفاده کنید.

پوش نوتیفیکیشن های تبلیغاتی: می توان از پوش نوتیفیکیشن های تبلیغاتی برای آگاهی دادن به کاربران در مورد روش های جدید خرید، پیشنهادات انحصاری و فروش فوق العاده استفاده کرد.

چرخه عمر مشتری: شخصی سازی به نوعی یک فوت کوزه گری است که باعث می شود مشتری در تمام مراحل چرخه عمر خود با شما تعامل داشته باشد. بسته به اینکه مشتری در کدامیک از مراحل چرخه عمر خود قرار داد می توانید برای او پوش نوتیفیکیشن شخصی سازی شده ارسال کنید.

به عنوان مثال می توانید برای یک مشتری که تازه اپلیکیشن شما را نصب کرده است یک پیام خوش آمد گویی گرم ارسال کرده و از او بخواهید که برنامه را باز کند. در عین حال می توانید به منظور تعامل مجدد با مشتری که اپلیکیشن شما را از قبل نصب کرده ولی مدت زیادی است که خریدی از طریق آن انجام نداده است یک نوتیفیکیشن حاوی پیشنهادات ویژه تبلیغاتی ارسال کنید.

امتیاز دهی یا بازخورد مشتریان:  ممکن است بخواهید نظرات مشتریان خود را در مورد یک محصول یا خدمت جدید در اپ استور بدانید. بدین منظور می توانید برای او یک نوتیفیکیشن ارسال کنید و از طریق آن از وی درخواست کنید که به اپلیکیشن شما امتیاز داده و بازخورد خود را ثبت کنند.

نرخ کلیک پوش نوتیفیکیشن

طبق تحقیقات صورت گرفته از کمپین های تبلیغاتی که در بیش از 35 کشور صورت گرفته است می توان گفت که نرخ کلیک پوش نوتیفیکیشن بیش از 45 درصد می باشد.

بازاریابی پوش نوتیفیکیشن: افزایش انگیجمنت و رشد

طبق تحقیقات صورت گرفته، چنانچه نوتیفیکیشنی ارسال کنید که مرتبط با جامعه هدف شما باشد، موفقیت شما در این مدل تبلیغاتی تضمین شده است. برای به حداکثر رساندن میزان مرتبط بودن پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و کاربران باید تست انجام دهید. تبلیغات پوش نوتیفیکیشنی که تنها یک تعداد خاص از کاربران را هدف قرار می دهند، معمولاً موفقیت آمیز نیستند. در مقایسه با کانال های تبلیغاتی دیگر مانند ایمیل و  SMS نرخ کلیک پوش نوتیفیکیشن 7 برابر و نرخ باز شدن آن 50% بیشتر از ایمیل است.

نوتیفیکیشن ها بهتر از سایر کانال های تبلیغاتی عمل می کنند. چرا که بر خلاف ایمیل هایی که برای یک مدت طولانی باز نشده باقی می مانند، روی صفحه گوشی کاربر ظاهر می شوند. همچنین پوش نوتیفیکیشن نسبت به کانال های تبلیغاتی دیگر بیشتر مورد اعتماد کاربران می باشد.

مقایسه پوش نوتیفیکیشن و پیامک

مقایسه پوش نوتیفیکیشن و پیامک

پیامک یا همان SMS یک رویکرد قدیمی دسترسی به مشتریان است. با این وجود یک رسانه موثر برای دسترسی به مشتریانی است که گوشی هوشمند نداشته و نمی توانند برنامه شما را نصب کنند.

پوش نوتیفیکیشن با پیام یا پاپ آپ درون برنامه ای چه تفاوتی دارد؟

آگاهی از تفاوت بین پوش نوتیفیکیشن و امکان ارسال پیام درون اپلیکیشنی به کاربر ضروری است. همانطور که از اسمش پیداست، اگر بخواهید به یک کاربر، پاپ آپ درون برنامه ای یا یک پیام درون اپلیکیشنی ارسال کنید، ضروری است که آن برنامه در گوشی موبایل کاربر باز باشد و او درون آن مشغول باشد. بدین صورت او  می تواند پیام شما را دریافت کند. اما در نوتیفیکیشن اینطور نیست. حتی اگر اپلیکیشن روی موبایل کاربر باز نباشد، کاربر می تواند پیام شما را دریافت کند. تنها کافیست که اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب داشته باشد.

ایراد این روش این است که شما نمی توانید به پیامک تبلیغاتی محتوای رسانه ای (ریچ مدیا)  مانند گیف، انیمیشن و ایموجی اضافه کنید. همچنین در برخی از کشور ها برای تعداد پیامک های که در طول یک روز می توان ارسال کرد محدودیت هایی وجود دارد. نوتیفیکیشن چنین محدودیت هایی ندارد.

تفاوت عمده دیگر امکان لغو بیشتر توسط کاربر در نوتیفیکیشن نسبت به پیامک است. اما با این وجود بسیاری از کاربران ممکن است توسط پیامک های شما آزار ببینند و آنها را نیز هرزنامه یا اسپم تلقی کنند. این موضوع ممکن است باعث شود مشتریان، دیگر نخواهند با شما تعامل داشته باشند. این امر تاثیری به شدت منفی در وفاداری مشتریان خواهد داشت.

چگونه از پوش نوتیفیکیشن به درستی استفاده کنیم؟

بدون شک پوش نوتیفیکیشن یکی از بهترین راه های برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش نرخ تبدیل است. با این حال نوتیفیکیشن های نا مرتبط و اسپم گونه می توانند به اعتبار برند شما لطمه وارد کرده و باعث بی اعتمادی آنها شوند. 85% از کاربران اندروید نمی دانند که چگونه می توان نوتیفیکیشن های اندروید را غیر فعال کرد. این موضوع ممکن است باعث خوشحالی بازاریابان باشد ولی نه برای یک مدت طولانی!

نکات زیر نشان می دهد که چگونه از پوش نوتیفیکیشن به درستی استفاده کنیم؟

بخش بندی: به درد بخور باشید!

پوش نوتیفیکیشن شما باید با نیاز های مشتری مرتبط باشد.

کانال های ارتباطی: مبادی آداب باشید!

کانال ارتباطی مورد علاقه مشتریان خود و زمان مناسب برای ارسال تبلیغات را پیدا کنید. اسپم نباشید.

گام های سریع/ لینک های مناسب: سریع باشید!

تجربه موبایلی که برای کاربر خود ایجاد می کنید می بایست سریع و بدون معطلی باشد.

14  روش برای بهینه سازی پوش نوتیفیکیشن

1- از درخواست مجوز های پیش فرض اجتناب کنید

هرچقدر هم تبلیغ پوش نوتیفیکیشن شما خلاقانه و جالب باشد، اگر کاربر اجازه ارسال نوتیفیکیشن را به شما نداده باشد، بی ارزش است. باید به کاربران خود این حق انتخاب را بدهید که برای او پوش ارسال بشود یا نشود.

بهتر است به جای ارسال یک پیام درخواست مجوز پیش فرض به یک کاربر جدید، با او ارتباط بسازید. کاربر باید به شما اعتماد کند و مطمئن باشد که شما از گرفتن دسترسی ارسال پوش نوتیفیکیشن بهره ای نمی برید. برای جلوگیری از غیر فعال شدن اعلان توسط کاربر، بهتر است درخواست اجازه ارسال را در یک زمان درست انجام دهید.

این زمان کاملاً به نوع اپلیکیشن بستگی دارد. مثلا در برنامه های فروشگاهی، بهتر است درخواست فعال کردن نوتیفیکیشن، بعد از خرید به کاربر ارسال شود. از این فرصت برای نشان دادن ارزشمندی اعلان ها استفاده کنید. این ارزشمندی می تواند شامل اعلان هایی که حاوی اطلاعات تحویل مرسوله هستند باشد.

2-  کال تو اکشن ایجاد کنید

باید هدف شما از ارسال یک نوتیفیکیشن خاص کاملاً مشخص باشد. اگر پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی که به کاربر ارسال می کنید، حاوی ارزش نباشد، نتیجه مثبتی در افزایش انگیجمنت و نرخ ماندگاری و همچنین بهبود تجربه کاربری نخواهد داشت. هنگام ارسال اعلان تبلیغاتی دقیقاً به کاربر بگویید که چه کاری را باید انجام دهد. CTA یا کال تو اکشنی که ایجاد می کنید در انجام این کار موثر است.

مثلاً در یک اپلیکیشن خرید بلیط یا گردشگری، بهتر است از کاربر بخواهید که کارت پرواز خود را برای آگاهی از تاخیر در پرواز ها تکمیل کند. این مثال هم ضرورت و اهمیت فعال بودن نوتیفیکیشن را مشخص کرده و هم به کاربر دقیقاً میگوید که باید چه کاری را انجام دهد.

3- پوش نوتیفیکیشن را شخصی سازی کنید

ارزش آفرینی پوش نوتیفیکیشن باید به طور خاص برای هر کاربر مشخص شود. شخصی سازی نوتیفیکیشن این امکان را به شما می دهد که کاربران مناسب را در زمان مناسب و با خلاقیت مطلوب هدف قرار دهید.

شخصی سازی نوتیفیکیشن شامل مواردی مثل خلاقیت، تعداد دفعات ارسال، زمان ارسال، موقعیت جغرافیایی و نوع محتوا می باشد. این یعنی شما باید مخاطبان خود را به گروه های کاربری تقسیم کنید. در صورت امکان بهتر است کاربر خود را با نام خطاب کنید و اطلاعات کال تو اکشنی که مد نظر دارید را در متن نوتیفیکیشن بگنجانید. به عنوان مثال، هنگامی که می خواهید یک تاخیر در پرواز را گزارش دهید، بهتر است شماره پرواز در متن پوش نوتیفیکیشن وجود داشته باشد.

شخصی سازی نوتیفیکیشن همچنین می بایست مطابق با چرخه عمر کاربر صورت بگیرد. یعنی به منظور انجام یک فعالیت مطلوب، کاربران چه زمانی بیشتر به دریافت پوش نوتیفیکیشن نیاز دارند. اگر هدف شما افزایش انگیجمنت و نرخ ماندگاری کاربر است، شخصی سازی نوتیفیکیشن و ایجاد تعامل با کاربر در زمان مناسب، یک امر حیاتی است.

CTA

4- کال تو اکشن (CTA) و فراخوانی به ارزش را امتحان کنید

کال تو اکشن، کاربران را از چگونگی انجام یک فعالیت خاص آگاه می کند. ولی فراخوانی به ارزش نشان می دهد که کاربر با انجام آن کار دقیقاً چه چیزی به دست می آورد. به عنوان مثال فراخوانی به انجام کار(کال تو اکشن) شما برای یک اپ گردشگری میتواند دکمه “وارد شوید” یا “اضافه به لیست علاقمندی ها” برای یک اپ سرگرمی باشد ولی فراخوانی به ارزش می تواند دکمه “دریافت 20درصد تخفیف” باشد.

البته بسیار مهم است که بدانید چه پیامی برای هر کاربر و هر گروه کاربری مناسب است. نتیجه ای که میگیرید به هدف شما از ارسال نوتیفیکیشن بستگی دارد. مثلاً وقتی دارید به کاربر اعلان تاخیر پروازش را ارسال می کنید، فراخوانی به ارزش عملاً بی فایده است.

5- از پوش نوتیفیکیشن به میزان محدود استفاده کنید

نوتیفیکیشن شما باید حاوی یک مطلب مهم باشد. پوش نوتیفیکیشن مثل این است که به سمت کسی بروید و روی شانه اش بزنید. وقتی این کار را می کنید، باید یک چیز مهم، جذاب و مرتبط برای گفتن داشته باشید. در غیر این صورت رفتار شما آزار دهنده خواهد بود. در مورد نوتیفیکیشن هم اگر این موارد رعایت نشود منجر به غیر فعال شدن اعلان و حتی پاک کردن اپ از گوشی توسط کاربر خواهد شد.

6- از پیشنهاداتی که مدت محدود دارند استفاده کنید

با پیشنهاداتی که مدت محدودی دارند می توانید کاربران را به انجام فعالیت ((CTA مورد نظر خود تشویق کنید. این نوع پیشنهادات ارزش مشخص و روشنی را به کاربران ارائه می دهند و دلیل ارسال پوش در آن مشخص است: فرصت محدود برای کاربران پیش از آنکه دیر شود!  مثلاً یک اپلیکیشن فروشگاهی برای مدت محدود روی یکی از اجناس تخفیف بگذارد.

مقاله پیشنهادی: تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان؛ روش‌ها، مزیت‌ها و چگونگی برنامه‌ریزی

7- پوش نوتیفیکیشن های مبتنی بر موقعیت مکانی

از موقعیت مکانی کاربر می توان به عنوان یک قلاب برای نوتیفیکیشن استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از یک اعلان برای هدایت کاربر به یک فروشگاه نزدیک استفاده کرد. البته اگرچه این روش یکی از موثر ترین متد های بازاریابی است، می بایست مراقب کلاهبرداری ها نیز باشیم.

8- هشدار به روزرسانی های برنامه

با استفاده از نوتیفیکیشن می توانید برای کاربر هشدار به روز رسانی ارسال کنید. برای کاربرانی که آپدیت خودکار را فعال نکرده اند، این روش بسیار مفید است. از این طریق می توانند مجدداً بهترین تجربه کاربری ممکن را از برنامه داشته باشند. هنگامی که اعلان آپدیت را ارسال می کنید، به خاطر

داشته باشید که جزییات مزیا و بهبود های آپدیت جدید را با جزییات عنوان کنید. و به کاربر اطلاع دهید که اگر آپدیت جدید را نصب نکند چه امکاناتی را از دست می دهد.

9- از پوش نوتیفیکیشن برای کمک به کاربران در جهت تمرکز بر اهدافشان استفاده کنید

اپلیکیشن های تناسب اندام و سلامت برای یادآوری اهداف کاربران به آنها از پوش نوتیفیکیشن استفاده می کنند. این یک سناریو برد-برد است: کاربر می تواند بدون نیاز به تنظیم دستی برای اقدامات مختلف خود زنگ هشدار روتین تنظیم کند، شما هم از افزایش ماندگاری و استفاده بیشتر از اپ بهره مند می شوید.

10- در متن تبلیغات از کلمات پر قدرت استفاده کنید

نوتیفیکیشنی که روی صفحه نمایش کاربر نمایش داده می شود، باید خلاقانه و واضح باشد. می توانید برای افزایش خلاقیت از تصاویر نیز استفاده کنید.

11-  از ایموجی ها استفاده کنید

ایموجی ها قطعاً نوتیفیکیشن را صمیمی تر و از نظر بصری زیباتر می کنند. با این وجود استفاده زیاد و غلط از آنها می تواند باعث شود که مشتری شما نوتیفیکیشن را غیر فعال کند. سعی کنید که ایموجی های شما مرتبط با متن و لحن شما باشند. و فقط در مواقع لزوم از آنها استفاده کنید.

12- از مطالب مختصر استفاده کنید

برای اینکه مشتری خود را از طریق پوش نوتیفیکیشن به انجام کاری هدایت کنید محدودیت کارکتر دارید. اطمینان حاصل کنید که متن نوتیفیکیشن شما مختصر و تاثیر گذار باشد. همچنین به طور واضح و مشخص بیان کنید که چه انتظاری که از کاربر دارید.

 13-  در زمان درست ارسال کنید

یقیناً شما قصد ندارید که با ارسال نوتیفیکیشن در نیمه شب یا صبح زود مزاحم مشتریان خود شوید. بهترین زمان ارسال نوتیفیکیشن برای کاربر را پیدا کنید و برنامه ارسال خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

14- نتایج را اندازه گیری کنید

کمپین های پوش نوتیفیکیشن هم باید دقیقاً مانند سایر کمپین های بازاریابی دیگر اندازه گیری و بهینه سازی شوند. بهتر است برای کمپین های پوش نوتیفیکیشن شاخص عملکرد کلیدی (KPI) در جهت اهداف شرکت مشخص شود. اندازه گیری کمپین به شما کمک می کند که استراتژی پوش نوتیفیکیشن خود را بهینه کنید.

چگونه می توان کاربران را راضی به فعال کردن پوش نوتیفیکیشن کرد؟

راضی کردن کاربران به فعال سازی نوتیفیکیشن کار آسانی نیست. برای اینکه کاربران اجازه دهند که برایشان نوتیفیکیشن ارسال کنید می بایست هر چند مرتبه که ممکن است از طریق پیام های سفارشی درون اپ از آنها درخواست کنید. این کار را باید تا زمانی که آنها قبول کنند ادامه دهید. در بسیاری از موارد کار هوشمندانه این است که بلافاصله بعد از نصب برنامه از آنها تقاضای فعال سازی نکنید.

به خاطر داشته باشید که شما این ارتباط را به سختی به وجود آورده اید پس برای اینکه مشتریان به برندتان اعتماد کنند به آنها زمان کافی بدهید. بهترین زمان برای ارسال نوتیفیکیشن خوشامدگویی در طول هفته اول می باشد.

یک راه دیگر برای آنکه کاربران را راضی به فعال سازی نوتیفیکیشن کنید آن است که این درخواست را پس از آنکه کاربر فعالیتی را به اتمام رساند برای او ارسال کنید. به عنوان مثال پس از تکمیل خرید.

پوش نوتیفیکیشن یک روش بازاریابی موفق است که منجر به 3 الی 10 برابر شدن بازدهی اپ می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته، تبلیغات نوتیفیکیشن خرید درون برنامه ای را 48 درصد افزایش می دهد. به کمک یک استراتژی قوی و انتخاب مخاطبان خود می توانید از این تبلیغات می توانید به عنوان یک ابزار قدرتمند در رسیدن به اهداف سازمان خود استفاده کنید. این ابزار در طول زمان تغییرات زیادی کرده و می کند. این به این معنی است که موقعیت های بیشتری برای شخصی سازی و تقویت محتوا برای رسیدن به اهداف بهتر وجود خواهد داشت.