۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

چگونگی افزایش فالوور اینستاگرام به‌صورت رایگان (راهنمای کامل 2023)

چگونگی افزایش فالوور اینستاگرام به‌صورت رایگان

آغاز فعالیت به عنوان یک برند در اینستاگرام می‌تواند مشکل باشد. افزایش فالوور اینستاگرام اولین کاری است که باید هر برندی برای هموار کردن مسیر موفقیت خود انجام بدهد. جذب مخاطبان جدید علاوه بر افزایش آگاهی از برند یکی از راه‌های عالی برای کسب درآمد از اینستاگرام به شمار می‌آید.  

بدیهی است که برای افزایش بازدهی اینستاگرام مارکتینگ بدون شک شما باید به دنبال جذب فالوور بیشتر از راه‌ درست باشید. در حقیقت روش‌های میانبر مانند خرید فالوور یا استفاده از ربات‌ها نمی‌تواند مخاطب مورد نیاز شما را هدف قرار دهند. این ترفندها ممکن است تعداد دنبال‌کنندگان شما را در مدت بسیار کوتاهی افزایش دهند اما در طولانی‌مدت هیچ مزیت خاصی برای شما ندارند. 

اگر چه تعداد بالای دنبال‌کنندگان ممکن است باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود اما به استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما هیچ کمکی نخواهند کرد. شما در واقع به دنبال دنبال‌کننده‌ای هستید که به برند شما اهمیت دهد و با آن تعامل داشته باشد. 

با توجه به نیاز برند به مخاطب هدف تازه نفس در ادامه به روش‌های رایگان و موثر افزایش فالوور اینستاگرام پرداخته خواهد شد. در ادامه با ادتواپ همراه باشید. 

برای افزایش فالوور اینستاگرام به یک استراتژی دقیق نیاز دارید 

افزایش فالوور اینستاگرام برای شروع فعالیت در این شبکه‌ اجتماعی یک هدف عالی به شمار می‌آید. با این حال به خاطر داشته باشید تعداد بالای دنبال‌کننده به تنهایی نمی‌تواند به شما کمک کند. به دست آوردن فالوور باید بخشی از یک برنامه بزرگتر باشد. در حقیقت افزایش فالوور اینستاگرام و جذب مخاطب هدف بیشتر باید در راستای استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باشد. 

قبل از هر چیزی باید به این موضوع که چرا می‌خواهید دنبال‌کنندگان بیشتری در اینستاگرام داشته باشید فکر کنید. در واقع شما امید دارید که به چه چیزی برسید؟ شاید شما به دنبال:

  • افزایش آگاهی از برند خود هستید. 
  • تقویت فروش محصولات خود هستید. 
  • هدایت ترافیک به وب‌سایت خود هستید. 

تمرکز بر روی این اهداف مرتبط با استراتژی بازاریابی خود می‌تواند به حفظ ثبات حساب کاربری شما در اینستاگرام و ایجاد و حفظ یک دنبال‌کننده وفادار کمک کند. 

مخاطبان هدف خود را تعریف کنید 

برای تعریف مخاطبان هدف خود بهتر است ابتدا به سوال‌های زیر پاسخ دهید 

  • چند ساله هستند؟ 
  • کجا زندگی می‌کنند؟ 
  • شغل آن‌ها چیست؟ 
  • چه زمانی و چگونه از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟ 
  • خواسته‌ها و مشکلات مخاطبان آن‌ها چیست؟ 

پاسخ به این سوال‌ها به شما کمک می‌کند که نوع درستی از محتوای اینستاگرام را تولید کنید تا به دست افرادی در اینستاگرام برسد که به احتمال زیاد شما را دنبال خواهند کرد. 

علاوه بر این پاسخ این سوال‌ها باعث می‌شود شما بر روی نیازهای مخاطبان هدف خود تمرکز کنید. از این رو شما می‌توانید به طور مداوم نوعی از محتوا را تولید کنید که باعث شود در طولانی مدت مخاطب هدفتان شما را دنبال کند. 

برای افزایش فالوور اینستاگرام یک داستان جذاب و سازگار با برند خود تعریف کنید 

برای افزایش فالوور اینستاگرام یک داستان جذاب و سازگار با برند خود تعریف کنید

شاید شما بخواهید با نشان دادن چگونگی ساخت محصول خود کنجکاوی مخاطب هدف خود را بر طرف کنید. شما همچنین می‌توانید دیدگاه یکی از کارمندان خود را به اشتراک بگذارید. برای تحریک مخاطب و ایجاد هوس در او می‌توانید سبک زندگی یا دستاوردهای مشتریان خود را به نمایش بگذارید.   

مهم نیست شما می‌خواهید به چه چیزی برسید بلکه ثابت قدم بودن ظاهر و هویت برند مهم است. 

پست‌های شما باید با یک نگاه به راحتی قابل تشخیص باشند. همیشه می‌توانید از قابلیت استوری اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوایی متناسب با ظاهر پست‌های خود استفاده کنید. 

حتی اگر محصولات شما با یکدیگر متفاوت هستند برای افزایش فالوور اینستاگرام تلاش کنید که از یک سبک ثابت استفاده کنید تا ظاهر و احساسی پایدار به برند خود ببخشید. 

برای ظاهر شدن در جست‌وجوها از کلمات کلیدی استفاده کنید 

طبیعی است که قبل از اینکه مخاطب تصمیم بگیرد شما را در اینستاگرام دنبال کند باید شما را پیدا کند. همانطور که می‌دانید چیز زیادی در اینستاگرام قابل جست‌وجو نیست. در واقع تنها دو قسمت نام و نام کاربری در اینستاگرام در نتایج جست‌وجو نقش دارند. 

نام کاربری اینستاگرام ابزار کار شما به شمار می‌آید زیرا به کمک آن افراد جدید شما را پیدا می‌کنند. از نامی استفاده کنید که به احتمال خیلی زیاد مخاطبان هدف شما برای جست‌وجوی برند شما از آن استفاده می‌کنند. 

نام شما می‌تواند هر چیزی که دوست دارید باشد اما به خاطر داشته باشید که اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد حداکثر از ۳۰ کاراکتر استفاده کنید. لازم به ذکر است که بمباران کلمات کلیدی نمی‌تواند به شما کمک کند. در حقیقت شما برای افزایش شانس کشف شدن می‌توانید از یک کلمه کلیدی مناسب و مرتبط در نام خود استفاده کنید. 

شما به کمک این کلمه‌ کلیدی توسط افرادی که به دنبال محتوای خاص مرتبط با آن هستند کشف خواهید شد. برای افزایش فالوور اینستاگرام خود بهتر است از کلمه‌های کلیدی استفاده کنید که فعالیت و کسب و کار شما را توصیف کنند. علاوه بر این بهتر است که کلمه‌‌های کلیدی انتخاب کنید که رقابت کمتری بر سر آن باشد تا شانس بیشتری برای ظاهر شدن در جست‌وجوها داشته باشید. 

برای رسیدن به کاربران جدید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید 

همانطور که گفتیم متن پست‌های شما در اینستاگرام قابل جست‌وجو نیست. با این حال هشتگ‌ها در جست‌وجوی اینستاگرام نمایش داده می‌شوند. این بدان معنی است که استفاده از هشتگ به‌صورت هوشمندانه می‌تواند روش بسیار موثری برای افزایش فالوور اینستاگرام به‌صورت رایگان باشد. 

درج هشتگ‌های مرتبط می‌تواند این فرصت را فراهم کند که محتوای شما هنگام جست‌وجو یا پس از کلیک کردن مخاطب بر روی همان هشتگ در محتوای دیگر دیده شود. کاربران اینستاگرام می‌توانند همچنین هشتگ‌ها را دنبال کنند. بنابراین با استفاده از هشتگ محتوای شما به کاربرانی که هنوز حساب کاربری شما را دنبال نمی‌کنند نشان داده می‌شود. 

اگر چه شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ در هر پست خود قرار دهید اما به خاطر داشته باشید که اغلب کیفیت به مراتب از کمیت مهم‌تر و موثرتر است. برای پیدا کردن هشتگ‌های مناسب و خاص می‌توانید به سراغ آزمایش و خطا بروید.  

از هشتگ‌هایی مانند likeforlike# و tagsforlikes# و followme# دوری کنید. استفاده از این هشتگ‌ها اگر چه ممکن است در کوتاه مدت باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما شود اما این دنبال‌کنندگان به احتمال زیاد یا ربات هستند یا از آن دسته افرادی هستند که تنها به دنبال فالو شدن یا به اصطلاح همان فالوبک هستند. این دنبال‌کنندگان نمی‌توانند به شما در ایجاد یک حساب کاربری موفق و افزایش نرخ تعامل کمک کنند. 

به جای استفاده از این هشتگ‌ها برای افزایش فالوور اینستاگرام خود بر استفاده از هشتگ‌های هدفمند مخصوص عکس، محصوص یا کسب و کار خود تمرکز کنید. 

بیشتر بخوانید: 

بیو و پروفایل خود را بهینه کنید 

دو سوم بازدید از پروفایل‌ کسب و کارهای فعال در اینستاگرام مربوط به افرادی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند. این بازدیدکنندگان همه دنبال‌کنندگان بالقوه رایگان اینستاگرام به شمار می‌آیند. بیو و پروفایل شما باید به شکلی باشد که از این ظرفیت استفاده کنید. در حقیقت بیو و پروفایل شما باید آن‌ها را متقاعد کند که روی دکمه « Follow» کلیک کنند. اگر پروفایل شما ناقص باشد یا جذاب نباشد نمی‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. 

پروفایل شما علاوه بر نام و نام کاربری باید شامل وب‌سایت (لینک قابل کلیک) و بیو باشد. برای انتقال هویت برند خود از ۱۵۰ کاراکتر بیو نهایت استفاده را ببرید. به بازدیدکنندگان نشان دهید که چرا باید شما را دنبال کنند. به آن‌ها بگویید چه نوع محتوایی در انتظارشان است. 

اگر شما یک حساب کاربری تجاری یا یک حساب کاربری کریتور  دارید می‌توانید جزئیات دیگری مانند اطلاعات تماس، نوع کسب و کار خود و موقعیت مکانی آن را هم در پروفایل خود درج کنید. از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنید تا بتوانید تمام اطلاعاتی را که بازدیدکنندگان برای تصمیم‌گیری درباره‌ی دنبال کردن شما نیاز دارند ارائه دهید. 

برای افزایش فالوور اینستاگرام پروفایل خود را جذاب کنید 

طراحی جذاب پروفایل می‌تواند در افزایش فالوور اینستاگرام به شما کمک کند. هر پست شما باید از کیفیت بالا برخوردار باشد و از نظر بصری چشم‌گیر باشد. 

وقتی کاربر جدیدی از پروفایل شما بازدید می‌کند محتوا باید به شکلی باشد که باعث شود آن‌ها بخواهند پست‌های بیشتری از شما را مشاهده کنند. در حقیقت محتوا باید به شکلی عمل کند که بازدیدکننده‌ی جدید را به سمت کلیک کردن بر روی دکمه‌ی « Follow» بکشاند. 

کپشن‌های بلند و گیرا بنویسید 

اگر چه اینستاگرام یک پلتفرم بصری است اما نوشتن کپشن‌ نقش بسیار مهمی در بالا بردن ریچ و افزایش نرخ تعامل دارد. افزایش فالوور اینستاگرام به‌صورت رایگان به ریچ و نرخ تعامل بستگی دارد. 

برای نوشتن یک کپشن گیرا به نکات زیر توجه کنید: 

  • مهم‌ترین بخش محتوا و حرف خود را در ابتدای کپشن بگذارید. اگر کپشن شما بیش از ۱۲۵ کاراکتر باشد کاربران برای دیدن تمام محتوای شما باید روی «more» کلیک کنند. برای متقعاعد کردن کاربران بهتر است از کاراکترهای ابتدایی خود نهایت استفاده را ببرید. 
  • یک سوال بپرسید. پرسیدن یک سوال باعث می‌شود که نوشتن نظر برای مخاطب شما ساده‌تر شود. تعامل کاربر باعث می‌شود حساب کاربری شما برای افراد بیشتری قابل مشاهده باشد. 
  • از ایموجی‌ها استفاده کنید. ایموجی می‌تواند به شما در جلب توجه بازدیدکنندگان کمک کند. اغلب حساب‌های کاربری فعال در این شبکه‌ اجتماعی بصری می‌توانند از ایموجی بهره ببرند.  

کپشن‌های طولانی 

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که حداکثر از ۲۲۰۰ کاراکتر در کپشن خود استفاده کنید. در صورت وجود منابع و ظرفیت کافی می‌توانید به سراغ داستان‌سرایی بروید. اگر چه کپشن‌های فوق کوتاه می‌توانند بسیار موثر عمل کنند اما آمارها نشان می‌دهند که کپشن‌های طولانی منجر به بهبود نرخ تعامل می‌شوند. 

بهترین نظرات را پین کنید 

یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته‌شده‌ی اینستاگرام امکان پین کردن سه نظر هر پست است. چند روش برای استفاده از این ویژگی جدید وجود دارد که می‌توانید آن‌ها به عنوان بخشی از برنامه‌ی خود برای افزایش فالوور اینستاگرام در نظر بگیرید. 

یکی از روش‌ها این است که با استفاده از قابلیت پین کردن نظرات کپشن خود را گسترش دهید. همانطور که اشاره شد شما اجازه دارید از حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر در کپشن خود استفاده کنید اما با این ترفند می‌توانید ادامه‌ی داستان خود را در بخش نظرات بیان کنید که به شما امکان داستان‌سرایی عمیق‌تر و دقیق‌تر را می‌دهد. 

یکی دیگر از روش‌ها پین کردن نظرات سایر کاربران به خصوص آن‌هایی که بحث بیشتری ایجاد می‌کنند است. 

از هر طریقی از این ویژگی جدید اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید گفت‌وگوهای خود را مدیریت کنید و فرصت‌های بیشتری برای برقراری ارتباط و افزایش تعامل ایجاد کنید. 

برای افزایش فالوور اینستاگرام حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید. 

برای افزایش فالوور اینستاگرام حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید.

مهم‌ترین راه افزایش فالوور اینستاگرام به‌صورت رایگان راحت پیدا کردن حساب کاربری شما است. پروفایل شما باید به راحتی توسط کاربران کشف شود. اگر قبل از ایجاد حساب کاربری اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگری فعالیت کرده‌اید می‌توانید به دنبال‌کنندگان خود شروع فعالیتتان را در اینستاگرام اطلاع دهید. 

لینک پروفایل خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید و به دنبال‌کنندگان خود دلیلی مانند بررسی یک رویداد یا مسابقه ارائه دهید. 

برای مثال اگر به کمک قابلیت پخش زنده‌ی اینستاگرام قرار است محصول جدید خود را معرفی کنید مطمئن شوید که دنبال‌کنندگانتان در سایر شبکه‌های اجتماعی از این موضوع اطلاع داشته باشند. 

لازم به ذکر است که اگر به تازگی حساب کاربری خود را ایجاد کرده‌اید قبل از تبلیغ آن در جای دیگر مطالب خود را پست کنید. توصیه می‌شود که حداقل ۱۲ محتوای مختلف را پیش از تبلیغ حساب کاربری خود منتشر کنید. 

برای اطمینان بیشتر از این مساله که دنبال‌کنندگان شما در توییتر، لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری اینستاگرامتان را پیدا و دنبال می‌کنند می‌توانید بهترین پست‌های اینستاگرامی خود را در سایر کانال‌ها تبلیغ کنید. 

پست‌های اینستاگرامتان را در وبلاگ خود قرار دهید 

پست‌های جاسازی شده در وبلاگ قابل کلیک هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند که به طور مستقیم به پست مربوط یا پروفایل اینستاگرام مراجعه کنند. 

قرار دادن پست‌های اینستاگرام راهی آسان برای نمایش محتوای اینستاگرام و هدایت ترافیک به پروفایل شما به شمار می‌آید. همانطور که اشاره شد هر بازدیدکننده‌ی جدیدی برای پروفایل شما یک دنبال‌کننده‌ی بالقوه به حساب می‌آید. 

به همین منظور شما می‌توانید برای افزایش فالوور اینستاگرام خود به جای محتوای بصری مانند عکس، اینفوگرافیک یا نمودار در پست وبلاگتان یک پست اینستاگرام با همان محتوای بصری قرار دهید.  

بیشتر بخوانید: 

محتوایی تولید کنید که به اشتراک گذاشته شود 

برای افزایش فالوور اینستاگرام باید محتوای شما به شکلی باشد که سایر افراد بخواهند آن را دوباره به اشتراک بگذارند. مردم بیش از هر چیزی به اشتراک گذاشتن اینفوگرافیک‌ها علاقه دارند. از این رو استفاده از اینفوگرافیک می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. 

اگر شخصی پست‌های اینستاگرام شما را در وبلاگ خود قرار دهد باعث می‌شود که محتوای شما در معرض مخاطبان جدیدی قرار گیرد. 

علاوه بر این برای افزایش فالوور اینستاگرام به تولید محتوایی فکر کنید که مردم می‌خواهند در استوری خود به اشتراک بگذارند. اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است که هر کسی بتواند پست‌های اصلی شما را در استوری خود دوباره به اشتراک بگذارد. کاربران می‌توانند روی پست به اشتراک گذاشته شده در استوری کلیک کنند. در حقیقت هر کسی که بخواهد اطلاعات بیشتری کسب کند می‌تواند روی پست اصلی کلیک کند. این یک روش آسان و راحت برای گسترش دستیابی به دنبال‌کنندگان جدید است. 

کاربران را به تگ کردن صفحه کاربری خود تشویق کنید 

برای افزایش فالوور اینستاگرام خود به‌صورت رایگان از سایر کاربران بخواهید شما را تگ کنند. وقتی آن‌ها شما را در پستی تگ می‌کنند سایر کاربران شما را می‌بینند و اگر بخواهند درباره‌ی کسب و کار شما بیشتر بدانند می‌توانند روی آن کلیک کنند. بیو شما مکانی عالی برای مطرح کردن این موضوع با بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان است. از آن‌ها بخواهید که با تگ کردن شما به برجسته شدن برندتان کمک کنند.

سخن آخر 

تلاش شما برای افزایش فالوور اینستاگرام نباید باعث شود که مخاطبان شما تصور کنند تمام هدف شما افزایش فروش محصولات است. محتاج به نظر رسیدن نه تنها نمی‌تواند منجر به جذب مخاطب هدف شود بلکه باعث افزایش نارضایتی آن‌ها می‌شود. به خاطر داشته باشید که هدف شما ایجاد لبخند بر روی لب دنبال‌کنندگان و برقراری ارتباط با مشتری است.  

یکی از دلایل اهمیت افزایش فالوور اینستاگرام افزایش محبوبیت روز افزون این پلت‌فرم و ارائه ویژگی‌های جدید برای جذب بیشتر کسب و کارها است. در حقیقت این شبکه‌ی اجتماعی در این سال‌ها به ابزاری جدی برای بازاریابی، فروش، شبکه‌سازی و جذب مخاطب هدف برای برندها و افراد تبدیل شده است. طبق آخرین بررسی‌های انجام شده به طور میانگین نرخ تعامل کسب و کارها در اینستاگرام ۵۸ برابر بیشتر از فیس‌بوک بوده است. از این رو افزایش فالوور اینستاگرام می‌تواند به شما در افزایش نرخ تبدیل و نرخ تعامل و همچنین دستیابی به ریچ بالاتر کمک کند.  

گاهی اوقات برندها تلاش می‌کنند برای افزایش فالوور اینستاگرام خود از راه‌های ساده و سریع مانند پرداخت به ازای لایک و سایت‌های فروش دنبال‌کننده استفاده کنند. این میانبرها هیچ ارزش و مزیتی ندارند زیرا الگورتیم اینستاگرام به طور مداوم برای از بین بردن حساب‌های کاربری بی‌کیفیت با فالوورهای جعلی و همچنین هرگونه لایک و نظر مصنوعی به روز می‌شود. علاوه بر این فالوور جعلی اعتبار برند شما را به خطر می‌اندازد و باعث کاهش سریع محبوبیتتان و درنهایت شکست کسب و کار شما می‌شود. 

شما همچنین می‌توانید برای افزایش محبوبیت کسب و کارتان و افزایش فالوور اینستاگرام، تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را به ادتواپ بسپارید. این امکان همچنین وجود دارد که به کمک تیم ما به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید.