۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

استوری اینستاگرام چیست؛ مثل یک حرفه‌ای عمل کنید

استوری اینستاگرام چیست؛ مثل یک حرفه‌ای عمل کنید

یکی از ویژگی‌های پلت‌فرم اینستاگرام، استوری به شمار می‌آید که به کمک آن کاربران می‌توانند عکس یا ویدیویی را به طور موقت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. 

این روزها مستندسازی زندگی واقعی خونی است که در رگ‌های شبکه‌های اجتماعی جریان دارد. به کجا می‌روید؟ چه چیزی می‌خورید و می‌نوشید؟ آیا کسی را می‌بینید؟ به یادماندنی‌ها کدامند؟ تمام این موضوع‌ها بهانه‌ای برای انتشار استوری به حساب می‌آیند. در حقیقت یک نگاه اجمالی به لحظه‌ای از زندگی شما که تنها ۲۴ ساعت عمر دارد. 

در این یادداشت با شما درباره‌ی استوری اینستاگرام صحبت خواهیم کرد. علاوه بر آشنایی با این ویژگی جذاب اینستاگرام شما یاد خواهید گرفت که چگونه مانند حرفه‌ای‌ها عمل کنید. در ادامه با ادتواپ همراه باشید. 

استوری اینستاگرام چگونه است؟

به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌های خود را در «Story» خود که تنها برای دنبال‌کنندگان آن‌ها قابل مشاهده است به اشتراک بگذارند. استوری اینستاگرام مانند اسنپ‌چت موقتی است و پس از ۲۴ ساعت از بین می‌رود. 

استوری شما به طور مستقل از عکس‌ها و فیلم‌های حساب‌ کاربری شما منتشر می‌شود. اگر چه ممکن است شما پیش از این با اصول و چگونگی به اشتراک گذاشتن آن آشنا باشید اما ابزارهای پنهانی برای این ویژگی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های استوری خود را خلاقانه و جذاب کنید. 

استوری اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

از زمان معرفی استوری اینستاگرام تا امروز بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر از این ویژگی برای انتشار مطالب موقت خود استفاده کرده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند زمانی که کاربر صرف اینستاگرام می‌کند را از ۲۴ دقیقه به ۳۲ دقیقه برسانند. 

علاوه بر این بسیاری از برندها به خوبی با نقش استوری اینستاگرام در موفقیت خود آشنا هستند. اغلب برندها برای افزایش آگاهی از برند، افزایش تعداد بازدید ویدیوها، افزایش اعضای خبرنامه‌ی خود و به اشتراک گذاشتن رپورتاژهای خود از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. آن‌ها به دنبال انتشار محتوای موقتی سرگرم‌کننده‌ای هستند که لحن و شخصیت برند را تزریق کنند. 

مدت زمان استوری

مدت زمان یک استوری 

همانطور که گفته شد استوری اینستاگرام قبل از ناپدید شدن به مدت ۲۴ ساعت به سایر کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند نمایش داده می‌شود. علاوه بر این اینستاگرام برای مدت زمان ویدیویی که در استوری به اشتراک گذاشته می‌شود محدودیت در نظر گرفته است. 

مدت زمان یک استوری برای یک ویدیو ۱۵ ثانیه در نظر گرفته شده است. در حقیقت بدون در نظر گرفتن طول کل ویدیو حداکثر ۱۵ ثانیه از آن به دنبال‌کنندگان نمایش داده می‌شود. 

در صورتی که ویدیوی شما بیش از ۱۵ ثانیه باشد اینستاگرام آن را به چند قطعه‌ی ۱۵ ثانیه‌ای یا کمتر تبدیل می‌کند و در چند استوری به فالوورهای شما نمایش می‌دهد. شما همچنین برای مدیریت تقسیم ویدیوی طولانی خود به ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کنید. در ادامه چند اپلیکیشن کاربردی برای دو سیستم عامل اندروید و iOS معرفی شده است که می‌توانید به کمک آن‌ها ویدیوهای طولانی خود را برای به اشتراک گذاشتن در استوری اینستاگرام قطعه قطعه کنید. 

آی‌اواس: 

اندروید: 

نحوه مشاهده استوری اینستاگرام 

به محض باز کردن اینستاگرام در گوشی‌ خود شما در بالای صفحه با استوری‌ها مواجه خواهید شد. در حقیقت استوری اینستاگرام اولین محتوایی است که کاربران هنگام باز کردن اینستاگرام با آن روبرو می‌شوند.  

محل نمایش استوری باعث جذابیت و محبوبیت این ویژگی اینستاگرام شده است زیرا به کاربر اجازه می‌‌دهد تا نرخ تعامل خود را به شدت افزایش دهد. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند دنبال‌کنندگان خود را به مشاهده‌ی عکس‌ها و ویدیوهای دائمی خود دعوت کنند. 

ابتدا اینستاگرام را باز کنید و روی نماد خانه در گوشی سمت چپ پایین برنامه کلیک کنید تا به صفحه‌ی اصلی منتقل شوید. برای مشاهده‌ی استوری‌ها روی آیکون‌های دایره‌ای شکلی که در بالای برنامه قرار دارند کلیک کنید. هر آیکون دایره‌ای که در بالای صفحه‌ی اصلی خود مشاهده می‌کنید پیش‌نمایش کوچکی از استوری اینستاگرام کاربرانی است که شما دنبال می‌کنید. برای مشاهده‌ی هر کدام از آن‌ها باید روی آیکون‌های دایره‌ای کلیک کنید تا محتوای آن به شما نمایش داده شود. 

علاوه بر مشاهده‌ی استوری اطرافیان خود شما می‌توانید با کلیک بر روی «Reply» در پایین هر استوری نظر خود را با آن‌ها در میان بگذارید. نظر شما به صورت خصوصی در دایرکت به آن‌ها نمایش داده می‌شود. 

چگونگی انتشار استوری اینستاگرام 

شما هم می‌توانید مانند حرفه‌ای‌ها جذابیت استوری اینستاگرام خود را به منظور دستیابی به اهدافتان تنها به کمک چند ترفند ساده افزایش دهید. با این حال قبل از هر چیزی باید با چگونگی انتشار یک استوری در اینستاگرام آشنا باشید. برای انتشار استوری اینستاگرام مراحل زیر را باید به ترتیب طی کنید: 

  1. اینستاگرام را باز کنید و روی نماد دوربین در گوشه سمت چپ در بالای برنامه کلیک کنید. 
  1. برای استفاده از عکس‌ها و ویدیوهای گالری تلفن همراه خود انگشتتان را از پایین به بالا بکشید. این امکان همچنین برای شما فراهم است که همان لحظه‌ی خود را به صورت عکس یا ویدیو ثبت کنید. 
  1. به محض آماده شدن عکس یا ویدیوی مورد نظرتان روی «Your Story» یا «Next» کلیک کنید تا در استوری اینستاگرام شما منتشر شود. پس از انتشار در استوری شما، دنبال‌کنندگانتان می‌توانند با کلیک بر روی نماد دایره‌ای متعلق به شما آن را مشاهده کنند. 

لازم به ذکر است شما می‌توانید به کمک ویژگی «Live» به فیلم‌برداری و پخش زنده در اینستاگرام بپردازید. دوستان شما می‌توانند پخش زنده‌ی شما را دنبال کنند و نظرات خود را با شما در میان بگذارند. پس از اتمام پخش زنده شما می‌توانید آن را به مدت ۲۴ ساعت در بخش استوری اینستاگرام خود در اختیار سایر کاربرانی که موفق به دنبال کردن پخش زنده‌ی شما نبودند بگذارید. 

بیشتر بخوانید: 

 

چگونگی استفاده از استوری اینستاگرام به نفع کسب و کار خود

شاید این سوال مطرح شود که یک برند چگونه و در چه موقعیت‌هایی می‌تواند از استوری اینستاگرام استفاده کند. برای مشخص کردن محتوای استوری اینستاگرام خود باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و بدانید به چه چیزی علاقه دارند. اگر چه اینستاگرام یک پلت‌فرم بصری است اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید در اینستاگرام چیزی را آموزش دهید یا تبلیغ کنید. 

از این رو در ادامه به بررسی چند ایده برای استفاده از استوری به منظور افزایش فالوور اینستاگرام و جذب مخاطب هدف می‌پردازیم. 

انتشار ویدیو از رویدادها و عملکرد شرکت 

یکی از راه‌های جذب مخاطبان هدف برقراری ارتباط احساسی با آن‌ها است. به همین منظور شما می‌توانید با ارسال ویدیویی کوتاه از یکی از رویدادها یا عملکرد شرکت، خودتان را به آن‌ها نزدیک کنید. برای مثال می‌توانید از آخرین مهمانی شرکت خود یا ضیافت اعطای جایزه تصویر یا ویدیویی با دنبال‌کنندگان خود در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید این محتوا باید مرتبط و دوستانه باشد. 

انتشار اخبار فوری درباره‌ی صنعت خود 

همانطور که ممکن است در وبلاگ شرکت خود درباره‌ی آخرین اتفاق‌ها و اخبار صنعت خود صحبت کنید شما می‌توانید در استوری اینستاگرام آخرین اخبار صنعت خود را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.  

گاهی اوقات شما نمی‌توانید یک یادداشت کامل درباره‌ی خبر بنویسید. در حقیقت شما می‌توانید اخبار فوری و کوتاه را در قالب یک استوری به اشتراک بگذارید.  

شما می‌توانید نظر دنبال‌کنندگان را درباره‌ی اخباری که در استوری اینستاگرام خود منتشر می‌کنید جویا شوید. علاوه بر این می‌توانید از هشتگ‌ها برای جذب سایر کاربران استفاده کنید. 

محصولات خود را در استوری اینستاگرام به نمایش بگذارید 

فراموش نکنید ممکن است محصول شما ساده و جذاب به نظر نرسد. استوری اینستاگرام بستر مناسبی برای نشان دادن نحوه‌ی استفاده از محصول به مخاطب است. یک ویدیوی طولانی تهیه کنید و آن را به قطعه‌های ۱۵ ثانیه‌ای تقسیم کنید تا به کاربران نشان دهید محصولات یا خدمات شما چگونه به آن‌ها کمک خواهند کرد. 

به عنوان مثال اگر محصول شما یک برنامه‌ کاربردی برای ویندوز است می‌توانید به کمک اپلیکیشن‌های ضبط مانند Loom از صفحه‌ی رایانه‌ی خود ویدیویی ضبط کنید تا به افراد نشان دهید چگونه وارد برنامه‌ شوند، از داشبورد آن استفاده کنند و از ویژگی‌های مختلف آن بهره ببرند. 

لازم به ذکر است برای افزایش کارایی قبل از انتشار ویدیو در استوری اینستاگرام باید ابعاد ویدیوی خود را اصلاح کنید. طول یک استوری ۱۹۲۰ پیکسل و عرض آن ۱۰۸۰ پیکسل است. علاوه بر این نسبت ابعاد استوری ۹:۱۶ است. 

رویدادهای شرکت خود را تبلیغ کنید 

آیا شرکت شما هر ساله میزبان یک کنفرانس تجاری است؟ آیا شرکت شما در کنفرانس‌ها و جشنواره‌های بزرگ شرکت می‌کند؟ با استفاده از استوری اینستاگرام خود این رویداد را تبلیغ کنید و به دنبال‌کنندگان خود درباره‌ی آن اطلاع دهید. 

اگر قرار است در یکی از نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنید شما می‌توانید به کمک یک طراح گرافیک تمام اطلاعات مورد نیاز برای یافتن شما در نمایشگاه را با دنبال‌کنندگان خود به صورت یک محتوای جذاب بصری به اشتراک بگذارید. 

شما همچنین می‌توانید به کمک ویژگی «Text» استوری اینستاگرام به سادگی تمام اطلاعات را با آن‌ها در میان بگذارید. از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • نام رویداد یا نمایشگاه 
  • محل برگزاری  
  • تاریخ برگزاری 
  • شماره‌ی غرفه  
  • هشتگ رسمی رویداد یا نمایشگاه یا کنفرانس 

پیش‌نمایش پست‌های وبلاگ  

پست‌های وبلاگ شما باید در معرض دید کاربران قرار گیرند. از این رو استوری اینستاگرام می‌تواند به مخاطبان شما کمک کند تا با وبلاگ شما آشنا شوند و آن را مطالعه کنند. بنابراین می‌توانید با به اشتراک گذاشتن توضیح کوتاهی درباره‌ی پست خود مخاطب را به سمت آن هدایت کنید. شما همچنین می‌توانید از اسکرین‌شات بخشی از متن پست وبلاگ برای ترغیب و تحریک مخاطبتان استفاده کنید. 

از سایر شرکت‌هایی که با شما کار می‌کنند نام ببرید 

پس از افزایش فالوور اینستاگرام خود شما می‌توانید حساب‌های کاربری سایر برندهایی که به دنبال کردن شما علاقه دارند را دنبال کنید. شما می‌توانید به این موضوع یعنی دنبال شدن توسط آن‌ها در استوری اینستاگرام خود هم اشاره کنید. به خاطر داشته باشید این موضوع که آن‌ها شریک تجاری شما هستند یا تنها یکی از دنبال‌کنندگان شما هستند اهمیت ندارید زیرا شما از این راه به دنبال نشان دادن رشد برند خود به مخاطبان هستید. 

بیشتر بخوانید: 

جذاب کردن استوری اینستاگرام به کمک چند ترفند 

جذاب کردن استوری اینستاگرام به کمک چند ترفند  جذاب کردن استوری اینستاگرام به کمک چند ترفند

آیا انتشار استوری به تنهایی می‌تواند به شما کمک کند؟ استوری باید علاوه بر ارائه محتوا از جذابیت منحصر به فردی برخوردار باشد تا مخاطب شما متقاعد شود که آن را با سایر اطرافیان خود به اشتراک بگذارد. استوری اینستاگرام شما همچنین باید بتواند توجه مخاطب را در همان نگاه اول جلب کند تا تمام محتوای شما را قبل از اتمام زمان استوری مطالعه کند و از آن به سادگی عبور نکند. 

۱. اضافه کردن استیکر

یکی از راه‌های افزایش جذابیت استوری استفاده از استیکر است. پس از گرفتن عکس یا ضبط ویدیو شما می‌توانید از استیکرها استفاده کنید. به همین منظور می‌توانید با کلیک بر روی نماد استیکر خندان در گوشه سمت راست بالای صفحه به تمام استیکرها دسترسی پیدا کنید. 

شما می‌توانید با کلیک کردن روی استیکر اندازه‌‌ و محل قرارگیری آن را متناسب با محتوای خود تغییر دهید. 

برای پیدا کردن استیکرهای جدید می‌توانید هر روز این ویژگی استوری اینستاگرام را چک کنید. به خاطر داشته باشید بسته به روز، تعطیلات، فصل و همچنین مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف اینستاگرام استیکرهای جدید به استوری اضافه می‌کند. به احتمال زیاد شما با استیکرهای مخصوص کرونا به خوبی آشنا هستید. 

شما همچنین می‌توانید یک سلفی از خود را به صورت استیکر به استوری اینستاگرام اضافه کنید. از این رو پس از کلیک کردن روی استیکر آدمک خندان باید بر روی آیکون دوربین کلیک کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از استیکرهای موقعیت مکانی، تاریخ، هشتگ و نظرسنجی استفاده کنید. این امکان فراهم شده است که اندازه و رنگ تمام این موارد را متناسب با محتوای استوری خود تغییر دهید. 

۲. به دنبال‌کنندگان خود اجازه دهید تا استوری شما را به اشتراک بگذارند 

دنبال‌کنندگان شما می‌توانند استوری را به صورت یک پیام در دایرکت برای اطرافیان خود ارسال کنند. با این حال قبل از هر چیزی شما باید به آن‌ها اجازه دهید تا بتوانند استوری شما را به اشتراک بگذارند.  

برای افزایش نرخ تعامل خود می‌توانید به دنبال‌کنندگانتان اجازه دهید که استوری شما را با سایر اطرافیان به صورت یک پیام در دایرکت به اشتراک بگذارند. 

برای اجازه دادن به آن‌ها ابتدا به صفحه‌ی کاربری بروید و سپس با کلیک بر روی آیکون چرخ‌دنده به بخش «Story Settings» مراجعه کنید. 

در این بخش گزینه‌ی «Allow Sharing» را فعال کنید تا دنبال‌کنندگان بتوانند استوری‌های شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. 

۳. نام بردن از سایر حساب‌های کاربری در استوری اینستاگرام 

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰ نفر را به طور مستقیم در استوری خود منشن کنید. برای منشن کردن سایر حساب‌های کاربری کافی است ابتدا بر روی آیکون «A» کلیک کنید و نماد «@» را تایپ کنید. اینستاگرام به منظور تسهیل فرآیند منشن کردن حساب‌های کاربری این امکان را فراهم کرده است که با تایپ کردن حرف اول حساب‌های کاربری مرتبط با آن به نمایش گذاشته شوند تا شما بتوانید به راحتی حساب‌ کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

یک نوتیفیکیشن پس از انتشار استوری توسط شما به شخص یا برندی که در عکس یا ویدیو منتشر شده در استوری اینستاگرام تگ شده است ارسال می‌شود و دیگر نیازی به ارسال استوری به طور مستقیم برای وی نیست. 

۴. از قلم استفاده کنید 

از قلم برای افزودن تزئینات اضافی، نمادها یا متن بیشتر به استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. پس از ثبت عکس یا فیلم می‌توانید بر روی آیکون خودکار در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه‌ی خود ضربه بزنید تا بتوانید از این ویژگی بهره ببرید. شما می‌توانید ضخامت قلم خود و رنگ آن را تغییر دهید. لازم به ذکر است از قلمی متناسب با استوری خود استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید به تنهایی از قلم برای خلق یک استوری جذاب بهره ببرید. 

بیشتر بخوانید: 

سخن آخر 

استوری اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهای خود را در طول روز برای ۲۴ ساعت با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید. اینستاگرام ویژگی‌های زیادی برای استوری خود در نظر گرفته است. برای مثال شما می‌توانید متن خود را با خط‌کش استوری اینستاگرام تنظیم کنید. علاوه بر این شما می‌توانید یک آهنگ به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. برای آشنایی بیشتر با آن‌ها و پیدا کردن مناسب‌ترین و بهترین ابزارها برای کسب و کار خود بهتر است هر چه زودتر آن را زیر و رو کنید. 

از آنجایی که اینستاگرام به طور مداوم ویژگی‌های جدید به استوری اینستاگرام اضافه می‌کند بهتر است برای از دست ندادن فرصت‌ها، شما هم هر روز این ویژگی را بررسی کنید. بدون اغراق می‌توان گفت با کمی خلاقیت می‌توان به راحتی به کمک ابزارها و ویژگی‌های استوری اینستاگرام بدون نیاز به برنامه‌هایی مانند فتوشاپ به طراحی محتوای جذاب بصری پرداخت. 

شما همچنین برای افزایش بازدید پست‌های خود و رهایی از الگوریتم نمایش پست اینستاگرام می‌توانید پست‌های جدید خود را در استوری به اشتراک بگذارید و دنبال‌کنندگان خود را دعوت کنید که این پست را مشاهده کنند. به این ترتیب دنبال‌کنندگان شما پست‌های جدید شما را از دست نخواهند داد. 

امیدواریم این یادداشت بتواند به شما کمک کند تا استوری‌های جذابی در اینستاگرام منتشر کنید. در صورت نیاز شما می‌توانید در بخش نظرات سوال‌ها و مشکلات خود را مطرح کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از خدماتی مانند افزایش فالوور اینستاگرام و مدیریت حساب کاربری شما در این شبکه‌ی اجتماعی که تیم ما در ادتواپ ارائه می‌دهد برای افزایش بازدهی کسب و کار خود استفاده کنید.