۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

بازاریابی اینستاگرام + 5 ایده، نکته و مثال

بازاریابی اینستاگرام

اگر شما یکی از ۱.۳۸۶ میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام هستید، می‌دانید که این شبکه اجتماعی به عنوان یک پلتفرم بازاریابی چقدر قدرتمند است. اینستاگرام بستری عالی برای تبلیغ محصولات شما، ارتباط با مشتریان و دستیابی به افراد یا سرنخ‌های جدید در بازار هدف شما است. همه می‌توانند بازاریابی انجام می‌دهند، اما سؤال اینجاست: آیا کسب و کار شما می‌تواند از قدرت بازاریابی در اینستاگرام به موفقیت دست یابد؟ و چطور می‌تواند این کار را انجام دهد؟

در ادامه مقاله به این سؤالات و یک سری نکات کلیدی می‌پردازیم.

ما به 5 ایده و نکته شگفت‌انگیز بازاریابی اینستاگرام نگاه خواهیم انداخت. با طرح این استراتژی تضمین می‌کنیم، فالوورهای بیشتری جذب خواهید کرد، طرفداران خود را درگیر می‌کنید و فروش خود را از طریق اینستاگرام افزایش خواهید داد.

آیا می‌خواهید عددهای فالوور، انگیجمنت و فروش اکانت اینستاگرام خود را افزایش دهید؟ با ما همراه باشید

مسابقات اینستاگرام

مستقیما برویم سر اصل مطلب. یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی اینستاگرام، برگزاری مسابقه اینستاگرامی است .چه به دنبال جذب فالوورهای بیشتر، جذب سرنخ یا فروش محصولات بیشتر باشید، برگزاری مسابقه بهترین راه برای انجام هر سه مورد در بازاریابی اینستاگرام است. اگر از کاربران پرطرفدار این پلتفرم هستید، می‌دانید که چه تعداد از برندها هدایا، مسابقه‌های لایکِ عکس و قرعه‌کشی برگزار می‌کنند تا کامیونیتی طرفداران خود را ایجاد کنند و برندسازی، تعامل یا فروش را افزایش دهند.

به فکر باشید که با افزایش فالور اینستاگرام، فروش و تعاملات پیج نیاز به ادمین اینستاگرامی خواهید داشت که با الگوریتم های اینستاگرام آشنا باشد.

بیایید نگاهی به چند راه بیندازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از مسابقات اینستاگرامی برای ارتقاء بازاریابی اینستاگرام کسب‌و‌کار خود استفاده کنید.

مسابقه اینستاگرامی

1-مسابقه هشتگ مخصوص در اینستاگرام برگزار کنید

مسابقات اینستاگرامی که با هشتگ‌های خاص برگزار می‌شوند نرخ درگیری و انگیجمنت بالایی دارند و برای بازاریابی اینستاگرام بسیار مناسب‌اند. از ابزار مسابقه اینستاگرام مانند  Wishpond برای ایجاد یک مسابقه هشتگ استفاده کنید.

مسابقه اینستاگرامی

شرکت کنندگان عکس‌ها را با یکی از هشتگ‌های مورد نظر شما در اینستاگرام آپلود می‌کنند و این عکس‌ها به طور خودکار در یک گالری در صفحه مسابقه شما ظاهر می‌شوند. اینجاست که مردم می‌توانند به عکس‌ها رأی دهند و عکس‌های سایر شرکت‌کنندگان را ببینند.

فعال کردن رأی‌گیری در صفحه مسابقه به شماکمک می‌کند تا آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری کنید. این موضوع در ساخت لیست ایمیل شما و ایجاد فروش از طریق بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است .

2-قرعه کشی اینستاگرام را اجرا کنید

اگرچه مسابقات هشتگ فوق‌العاده هستند، اما مجبور کردن شرکت‌کنندگان برای آپلود عکس یا ساخت محتوا توسط خودشان (UGC) با هشتگ ممکن است خیلی سخت باشد.. پس بهتر است به جای آن یک قرعه کشی اینستاگرام را در نظر بگیرید.

یک صفحه قرعه‌کشی بسازید که حاوی اطلاعاتی در مورد مسابقه، جایزه شما و فرم با اطلاعاتی است که می‌خواهید از شرکت کنندگان جمع آوری کنید (هرچه کمتر، بهتر – فقط ایمیل و شاید نام را توصیه می‌کنیم).

تصویر کوچک قرعه کشی

سپس با برنامه‌ریزی از فالوورهای خود بخواهید مجموعه‌ای از پست‌ها یا استوری‌های اینستاگرامتان را به سایرین نمایش دهند و حاوی کال تو اکشن مناسبی هم باشد. بهترین روش بازاریابی اینستاگرام این است که لینک‌های مسابقه‌ای بسازید و آن را در بیو خود قرار دهید تا افراد بتوانند به راحتی کلیک کرده و وارد شوند.

نحوه بازاریابی در اینستاگرام

قرعه کشی اینستاگرام به ویژه زمانی که بودجه تبلیغاتی دارید خوب کار می‌کند و دلیل آن این است که تبلیغات اینستاگرام تنها راه جمع آوری ایمیل‌ها و جذب شرکت کنندگان است.

برای قرعه‌کشی می توانید از ربات‌های اینستاگرام کمک بگیرید.

آیا می‌دانستید برگزاری مسابقه اینستاگرامی یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تعامل و افزایش فروش از طریق بازاریابی اینستاگرام است.

3-به کمک یک مسابقه افزایش ورودی با جایزه، فالوورهای بیشتری دریافت کنید

چه کسب‌وکار جدیدی داشته باشید که می‌خواهید آن را در اینستاگرام پروموت کنید و چه به دنبال افزایش تعداد فالوورهای موجود در کسب‌وکار خود هستید، برگزاری یک مسابقه افزایش ورودی با جایزه بهترین راه در بازاریابی اینستاگرام است.

مسابقات ورودی با جایزه یا همان کاری که در شرکت‌های پانزی و هرمی می‌بینیم یا حتی به تازگی در ایردراپ‌های ارزدیجیتال شایع شده، بهترین راه برای رشد سریع دنبال کنندگان شما و ایجاد تعامل در چندین پلت فرم اجتماعی است که برای هر کسب و کار روبه‌رشدی ضروری است. این روش برای افزایش فالوورهای اجتماعی شما بسیار عالی کارمی‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، شخصی که در مسابقه ورودی با جایزه شما شرکت می‌کند ممکن است 5 فالوور برای دنبال کردن شما در اینستاگرام، 3 ورودی برای توییت کردن لینک مسابقه، یا 10 ثبت نام برای برای سایت شما به ارمغان بیاورد.

4-تبلیغات اینستاگرام را در مسابقه خود اجرا کنید

اکثر کسب و کارها می‌توانند یک مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کنند. اما اگر می‌خواهید از حداکثر ظرفیت مسابقه اینستاگرامی خود در بازارایابی اینستاگرام استفاده کنید، این فعالیت ارزش سرمایه گذاری در زمان و هزینه را دارد. تبلیغات در مسابقه یکی از راه‌هایی است که تضمین می‌کند صدای مسابقه شما به تعداد زیادی مشتری بالقوه جدید می‌رسد که به احتمال زیاد به محصول شما علاقه‌مند هستند.

بیایید ساده‌تر آن را بررسی کنیم.تبلیغات اینستاگرام متعلق به فیس بوک است. فیسبوک برای بازاریابی اینستاگرام ابزاری فوق‌العاده قدرتمندی به شما می‌دهد تا افراد را بر اساس چیزهایی که فیس بوک در مورد آن‌ها می‌داند، هدف قرار دهید. چیزهایی مانند جمعیت شناسی، علایق و موارد دیگر. این یک راه بسیار مفید برای دستیابی به افرادی است که می‌توانید آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید، به جای اینکه صرفاً برای دنبال کنندگان فعلی خود (که احتمالاً از قبل مشتری هستند) بازاریابی کنید. البته استفاده از تبلیغات فیسبوک در ایران دشواری‌های زیادی دارد اما شدنی است.

5-تبلیغات اینستاگرام را در صفحه فرود یا صفحه محصول اجرا کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید کسب درآمد از اینستاگرام خود را افزایش دهید، ایجاد تبلیغات برای محصولاتتان است که به فروشگاه یا وب‌سایت شما لینک داده شده است.

یک عکس (چند عکس، ریلز، کاروسل) از محصولات خود را با توضیحات و کال تواکشن مناسب پست کنید. سپس، مشتریان خود را به خرید ترغیب کنید!

با تولید محتوای خوب شما می توانید وارد اکسپلور شوید و افزایش فالور هم داشته باشید.

اگر می‌خواهید شانس خود را در فروش به حداکثر برسانید، پیشنهاد یا تخفیف با زمان محدود را به تبلیغات خود اضافه کنید. برای عالی‌تر شدن کار نظر خریداران قبلی را هم اضافه کنید. ارائه دلیلی به افراد که باید در حال حاضر اقدام یا خرید کنند و نه بعداً، راهی مؤثر برای افزایش نرخ تبدیل تبلیغات شما در بازاریابی اینستاگرام است.

بازاریابی اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک تبلیغ موفق، ساخت صفحه‌ای است که بازدید کنندگان به آن‌جا می‌روند که اصطلاحا به آن صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌گویند.

اگر در زمینه بازاریابی اینستاگرام سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با ما در ارتباط باشید.

هم‌اکنون کلیک کنید