۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

چگونه بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

چگونه بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

در عصر حاضر، بازاریابی شیوه کار خود را کاملاً متحول کرده است. با ظهور عصر دیجیتال، دنیایی که ما می‌شناسیم دستخوش یک تغییر اساسی شده است. بازاریابی در حال حاضر به بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است و انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب بیش از گذشته ضرورت دارد.

روش‌های سنتی بازاریابی مانند تبلیغات در تلویزیون، روزنامه، رادیو و غیره طی چند سال اخیر تقریبا از بین رفته است. با ورود اینترنت، بازاریابی از لپ‌تاپ به تبلت و به برنامه‌های کاربردی در تلفن‌های همراه تغییر کرده و همانطور که در جریان هستید بازاریابی هوش مصنوعی غوغا به پا کرده است.

بنابراین باید از این مزیت در کسب و کارتان استفاده کنید و از بازاریابی دیجیتال حداکثر بهره را ببرید.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ چه می‌کنند؟

هر روز که می‌گذرد، تغییرات جدیدی در بازاریابی دیجیتال ایجاد می‌شود. ممکن است زمان و منابع کافی برای کسب وکارتان را داشته باشید، اما تخصص لازم در زمینه معرفی، پروموت و تبلیغ کسب و کارتان در دنیای دیجیتال مارکتینگ را نداشته باشید.
یک آژانس بازاریابی دیجیتال متشکل از متخصصان در زمینه هایی مانند SEO، بازاریابی محتوا، تبلیغات پولی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی ( ادمین، ارتیاط با اینفلوئنسرها و ..)، بازاریابی ویدئویی، هماهنگی اتوماسیون بازاریابی،SWOT، مدل RFM ، غیره است.

چگونه بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانیم:

1.خدمات موردنیاز

قبل از اینکه به سراغ آژانس دیجیتال مارکتینگ بروید از خود بپرسید «چرا» به آژانس بازاریابی دیجیتال نیاز دارید؟ نیازهای شما چیست و به چه خدماتی نیاز دارید؟ در این راستا بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ هم به شما کمک خواهند کرد.

به تبلیغات پولی، سئو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی وب‌سایت نیاز دارید؟ یا می‌خواهید به تجزیه‌وتحلیل عملکردتان در موارد بالا بپردازید؟ هر سازمانی انتظارات و KPIهای متفاوتی خواهد داشت که می‌خواهد در آن موارد بهبود یابد. درک کنید که دقیقاً باید در چه مسیری و برای چه هدفی پیشرفت کنید و حتما بریف آن‌را تهیه کنید.

هنگامی که در مورد آن تصمیم گرفتید، از خود بپرسید که آیا تیم بازاریابی شما مهارت لازم برای انجام این وظایف را دارد؟ و آیا می‌توان آن‌ها را آموزش داد؟

اگر فکر می‌کنید آن‌ها به مجموعه مهارت‌های لازم مسلط نیستند، بهتر است آژانسی را انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را برآورده کند.

2.بودجه خود را تعیین کنید

شما می‌توانید بودجه خود را بر اساس نیاز سازمانتان تنظیم کنید. شما باید درک کنید که حتی اگر پول زیادی را برای بازاریابی سازمان و بیزینس خود خرج کنید، اگر خدمات یا محصول شما به‌اندازه کافی خوب نباشد، تجارت شما هرگز رونق نخواهد گرفت.

اگر نیاز شما فقط تقویت حضور در رسانه‌های اجتماعی است، نیازی نیست برای طراحی وب‌سایت یا تبلیغات گوگل هزینه کنید؛ بنابراین، آنچه را که نیاز دارید را درک کنید و یک آژانس بازاریابی دیجیتال را پیدا کنید که مناسب برای کار شما است.

3.تخصص آژانس

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ که قول می‌دهد رتبه سایت شما را در گوگل ارتقاع دهد باید خودش در این زمینه به‌خوبی عمل کرده باشد و وقتی سرچ می‌کنید آژانس تبلیغاتی، نام آن را ببینید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا در مورد مهارت‌ها و قابلیت‌های آن‌ها ایده بگیرید.

بنابراین، باید عملکرد این شرکت را در خصوص خدماتی که ارائه می‌دهد، بررسی کنید برای مثال اگر «بهترین آژانس‌های بازاریابی دیجیتال ارائه‌دهنده سئو» را جستجو کنید، آیا وب‌سایت آن‌ها در چند صفحه اول گوگل مشاهده می‌شود؟ آیا از ابزارهای گوگل به نحو احسن استفاده می کنند؟

به نظرات مشتریان قبلی آژانس توجه کنید. می‌توانید سعی کنید با آن‌ها تماس بگیرید و سوال‌های خود را بپرسید. مثلا تجربه آن‌ها با آژانس چگونه بوده است؟ آیا خدمات آژانس واقعاً به آن‌ها کمک می‌کند تا جایگاه  مورد قبول خود را در بستر بازار دیجیتال به دست آورند؟

4.اعتبار و مشروعیت آژانس دیجیتال مارکتینگ

رقبای شما شرکت‌هایی هستند که خدمات مشابهی را مانند شما ارائه می‌دهند.

بنابراین هر آژانس بازاریابی دیجیتال نیز مانند شما رقبای خود را دارند و در همان جایگاه کار می‌کنند و هزاران آژانس از این‌ دست “ادعا می‌کنند” که در زمینه خود بهترین هستند. شرکت‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که هیچ ایده‌ای برای انجام بازاریابی دیجیتال ندارند. به ادعاهای بزرگ آن‌ها توجه نکنید و گول وب‌سایت زیبایشان را نخورید.
یکی از راه‌های بررسی اعتبار شرکت، پیروی از مرحله قبلی است که در مورد آن صحبت کردیم. با مشتریان تماس بگیرید و از تجربه آن‌ها مطلع شوید. حضور آژانس بازاریابی دیجیتال مورد نظرتان را در گوگل بررسی کنید.

جدا از این، می‌توانید مستقیماً از آژانس در مورد نوع شرکت‌هایی که با آن‌ها کارکرده‌اند سؤال کنید. چه نوع خدماتی ارائه کردند؟ آن‌ها با چه چالش‌هایی روبرو بودند؟ آیا شرکت‌هایی وجود داشتند که واقعاً نمی‌توانستند به آن|‌ها کمک کنند و صادقانه این موضوع را عنوان کردند؟ اگر نتوانستند، چگونه با این وضعیت کنار آمدند؟

5.قیمت آن‌ها

هزینه کمتر، بهتر نیست.

نیل پاتل، استاد بازاریابی دیجیتال می‌گوید که  «یک سئوی عالی هرگز با قیمت‌های پایین به دست نمی‌آید. اگر به دنبال تخفیف هستید، این احتمال وجود دارد که در نهایت با یک سئوکار مواجه شوید که در درازمدت به سایت شما آسیب می‌رساند

هزینه اولین چیزی است که وقتی به دنبال خدمات هستید به ذهن شما می‌رسد. اما توصیه نمی‌شود که ارزان‌ترین را انتخاب کنید، به‌خصوص زمانی که به دنبال آژانس بازاریابی دیجیتال می‌گردید زیرا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار زیادی که ادعا می‌کنند همه چیز را می‌دانند درحالی‌که واقعاً چیزی نمی‌دانند.

اما این بدان معنا نیست که شما باید مقدار زیادی پول نقد برای استراتژی‌ و هداف‌های خود در بازاریابی دیجیتال خرج کنید. خدمات موردنیاز خود را مشخص کنید و آژانس‌هایی را که در صنعت خود نامی معتبر دارند، بیابید. اگر فکر می‌کنید آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند، فقط در این صورت تصمیم بگیرید که برای آن‌ها هزینه کنید.

6.مرجع رسانه‌های اجتماعی آن‌ها

شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی ما را در برگرفته است. تقریباً همه از نوعی رسانه‌ اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که کسب‌وکارها نیز تصمیم گرفته‌اند به این گروه بپیوندند.

داشتن یک صفحه رسانه اجتماعی مستلزم به اشتراک گذاشتن تصاویر شرکت خود، رویدادها، گردش‌های کارکنان، کنفرانس‌ها، پیشنهادهای جدید، هدایا و غیره است. این بهترین راه برای حفظ تعامل با مشتریان امروزی است. هنگامی که دائماً نمایه خود را در رسانه‌های اجتماعی به‌روز می‌کنید، به مشتریان خود نشان می‌دهید که فعال هستید و این موضوع به نوبه خود به اعتبار سازمان شما می‌افزاید.

به همین دلیل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر یک موضوع کاملاً ضروری است. رسیدن به مخاطب مناسب و جذب فالوورهای بیشتر در رسانه‌های اجتماعی به بخش مهمی از ارتباط با مخاطبان هدف تبدیل شده است.

بسیاری از آژانس‌های بازاریابی دیجیتال نیز در این زمینه تخصص دارند؛ بنابراین، اگر کسب‌وکاری دارید که حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی برای آن معجزه می‌کند، به آژانسی نیاز دارید که خود سابقه حضور درخشان در رسانه‌های اجتماعی ( توییتر، تلگرام ، واتساپ تجاری و..)  داشته باشد. آن‌ها فقط در صورتی می‌توانند به شما کمک کنند که خودشان بدانند دارند چه می‌کنند.

مطالعه بیشتر: ۱۶ مورد از بهترین وب‌سایت‌های دیجیتال مارکتینگ

7.شفافیت

از آنجایی‌ که قصد دارید در یک آژانس بازاریابی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، حق دارید که همه چیز را در مورد شرکت آن‌ها بدانید.اگر رتبه وب‌سایت آژانس پایین باشد، برای شما مشکل‌ساز می‌شود. اگر به نظر می‌رسد که آن‌ها آدرس، لیست مشتریان، گواهینامه‌های ذکر شده در وب‌سایت خود را ندارند، این یک هشدار قرمز بزرگ است. درصورتی‌که نتوانید نظرات مشتریان دیگر را بیابید، ارزش سرمایه‌گذاری ندارد.

علاوه بر این، مهم است که آژانس به‌غیراز وب‌سایت، کانال ارتباطی دیگری بین کارکنان و مشتریان خود داشته باشد. بررسی کنید که آیا این شرکت پیج‌هایی در صفحات رسانه‌های اجتماعی دارد یا خیر و تا چه اندازه در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. اگر آخرین پست آن‌ها مربوط به سال یا 6 ماه قبل  باشد، بهتر است در لیست انتخاب‌های شما قرار نگیرند.

حتی پس از اینکه آژانسی را انتخاب کردید، دائماً با آن‌ها در تماس باشید. در مورد اینکه برنامه اقدام و استراتژی آن‌ها برای شرکت شما چیست بحث کنید. اگر بیش از یک نیاز دارید، چگونه می‌خواهند هر نیاز را برآورده کنند؟ شما باید در مورد مدت‌زمان و نوع کاری که افراد بر روی آن زمان می گذارند، بپرسید.

8.برای بلندمدت برنامه‌ریزی کنید

بعد از اینکه  بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را پیدا کردید و تمام نکات این چک‌لیست را بررسی کردید و تصمیم به برون‌سپاری گرفتید، در مورد نتایج خود صبور باشید. اهداف شما برآورده خواهند شد، اما مدتی طول می‌کشد.

دیجیتال مارکتینگ یک فرایند مستمر است و آژانس بازاریابی دیجیتال شما به طور مرتب نیاز به استفاده از روش‌های جدید برای تقویت کسب‌وکار شما دارد. ما در تیم ادتواپ با داشتن تمامی شرایط گفته شده در این مسیر همراه شما خواهیم بود.

هم‌اکنون کلیک کنید