۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

محتوای ویروسی و 6 راه عالی برای ساخت آن

محتوای ویروسی

محتوای ویروسی، به محتوایی می‌گویند که در سایت و شبکه‌های اجتماعی به سرعت دست به دست می‌شود.با نوشتن تقویم محتوا و ساخت محتوای ویروسی و بازاریابی محتوایی باعث جذب فالوور و مشتری‌های زیادی می‌شوید. میم‌ها و پیج‌های زیادی وجود دارند که در ساخت محتوای ویروسی موفق بودند، یک نمونه آن امل است که با آرایش و تبلیغ محصولات آرایشی همراه دابسمش به معروفیت زیادی رسید. اگر تابه‌حال سعی کرده‌اید محتوای ویروسی ایجاد کنید، می‌دانید که این کار آسانی نیست. شما می‌توانید محتوای فوق‌العاده‌ای ایجاد کنید، با شور و اشتیاق در مورد آنچه که دوست دارید بنویسید، برای توزیع محتوا ( وبسایت، پست وبلاگ و ..)سخت تلاش کنید ولی باز هم به تعداد اشتراک‌هایی که انتظارش را داشتید، نرسید.

چاره چیست؟

به جای اینکه در این راه دلسرد شوید، چرا سعی نکنید برخی از روش‌های آزمایش شده و واقعی بازاریابی اینترنتی را که توسط اساتید این حوزه مطرح و توسط تیم ادتواپ آزمایش شده را به کار گیرید؟

در حالی که هیچ فرمول یکسانی برای رسیدن به یک میلیون بازدید و فالوور وجود ندارد، اما تکنیک‌ها و روش‌های خاصی وجود دارد که در تمام پست‌هایی که وایرال می‌شوند، تکرار می‌شود.

برای کمک به شما در مسیر تبدیل شدن به سازنده محتوای مارکدار و وایرال، فهرستی 6 موردی جمع‌آوری کرده‌ایم تا تعداد بازدیدها و اشتراک‌گذاری‌های محتوای شما را افزایش دهیم.

آماده‌اید؟

1 برای افزایش جذب مخاطب از تصاویری شیک و جذاب استفاده کنید.

معمولاً فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا کسی قضاوت کند که آیا می‌خواهد به مرور سایت و پست اینستاگرام شما ادامه دهد یا به صفحه دیگر برود.

برداشت اول چیزی است که اهمیت زیادی دارد و این موضوع تا حد زیادی توسط عناصر بصری و المان‌های خلاقانه گرافیکی که استفاده می‌کنید، تعیین می‌شود.

علاوه بر انتخاب یک پالت رنگی و ترکیبی از فونت‌هایی که پیام شما را به بهترین شکل منتقل می‌کند، جدا کردن محتوای متنی طولانی با تصاویر، اینفوگرافیک‌ها و ویدئوها برای ساخت محتوای ویروسی بسیار مهم است.

در مطالعه‌ای که روی بیش از 100 میلیون مقاله انجام شد، شرکت تجزیه و تحلیل محتوا Buzzsumo دریافت افرادی که پست‌های خود را با حداقل یک تصویر در فیس بوک به اشتراک می‌گذارند نسبت به افرادی که هیچ تصویری ندارند، اشتراک گذاری دوبرابری را دریافت می‌کنند.

همچنین آن‌ها دریافتند که احتمال خواندن یک اینفوگرافیک توسط کاربران 30 برابر بیشتر از یک مقاله مبتنی بر متن است. در واقع، در مقایسه با سایر انواع محتوا، اینفوگرافیک‌ها بیشترین اشتراک گذاری را دارند.

اشتراک‌گذاری بر اساس نوع محتوا

برخلاف تصور رایج، ویدئوها کمتر از سایر تصاویر مانند تصاویر ثابت و اینفوگرافیک به اشتراک گذاشته می‌شوند. به گفته ربکا رادیس، استراتژیست معروف رسانه‌های اجتماعی، کاربران تصاویر را 361 درصد بیشتر از ویدئوها توییت می‌کنند و تصاویر 128 درصد بیشتر از ویدئوها باز توییت می‌شوند.

وقتی نوبت به تبلیغ محتوا در رسانه‌های اجتماعی می‌رسد، پست‌هایی که تصاویر کوچک دارند نیز بیشتر از پست‌هایی که فقط متن دارند به اشتراک گذاشته می‌شوند اما دقت داشته باشید که از انتخاب بهترین کلمات کلیدی غافل نشوید.

2 محتوای تعاملی، شخصی و خلاقانه ایجاد کنید

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای ایجاد محتوای ویروسی و متمایز شدن از بقیه، ارائه یک تجربه تعاملی، فراگیر و شخصی برای بیننده است.

مسلماً، تولید محتوای تجربی و نکته‌سنج که افراد زیادی با آن همذات‌پنداری کنند نیاز به انرژی زیادی دارد، اما بینندگان شما برای این زحمت به شما پاداش خواهند داد.

آزمون‌های تعاملی یکی دیگر از راه‌های تضمین شده برای ساخت محتوای ویروسی در رسانه‌های اجتماعی است. آن‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که بیشتر در مورد خود بیاموزند و نتایجی تولید کنند که ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد. کدام کشور مناسب شماست؟ عقاید شما به کدام حزب نزدیک است؟ شخصیت شناسی MBTI و …  با استقبال زیادی همراه می‌شوند.

وایرال مارکتینگ

3 محتوای طولانی با رفرنس و تحقیق تولید کنید.

روزانه دیتاهای زیادی تولید می‌شود و توجه محدود مخاطبان باعث می‌شود تا از اصل پارتو 20/80 استفاده کنند و بهترین آن را دنبال کنند. به‌عنوان‌مثال در زمینه دیجیتال مارکتینگ مقالات زیادی در سایت هاب اسپات، نیل پتل و … وجود دارد. ما در ادتواپ چکیده همه آن‌ها را قرار می‌دهیم تا مخاطب احساس رضایت داشته باشد. یعنی احساس کند که با یک تیر چند نشان را زده و حس نکند که محتوای مهمی را از دست داده است. اگرچه ممکن است در عصر دیجیتال و پرشتاب غیرقابل‌تصور به نظر برسد، ولی محتوای طولانی‌تر با عنوان مناسب در واقع اشتراک‌گذاری بیشتری نسبت به قطعات کوتاه‌تر دارد.

4 احساسات مخاطبان را درگیر کنید.

شاید مهم‌ترین موضوع برای وایرال شدن پست در کنار خلاقیت، درگیر کردن احساسات مخاطب باشد. اگر به محتوای ویروسی که به دست شما رسیده نگاه کنید، حتماً متوجه می‌شوید که احساس مثبت یا منفی خاصی را در شما به وجود آورده است. البته در دنیای پر از منفی‌گرایی، تولید محتوایی که احساسات مثبتی مانند، خنده و سرگرمی را برانگیزد، بسیار محبوب‌تر از محتوایی است که غم و اندوه را برمی‌انگیزد.

در یک مطالعه بی سابقه که توسط روان‌شناس اجتماعی جونا برگر انجام شد. مشخص شد که مقالات دارای اخبار مثبت همیشه بیشتر از موارد منفی به اشتراک گذاشته می‌شود.

برگر نتیجه گرفت که شش احساس وجود دارد که توسط محتوای ویروسی برانگیخته می‌شود: هیبت یا شکوه، خشم، تعجب، اضطراب/ترس، شادی و شهوت. موضوعات و مقالات بحث برانگیز که احساسات مختلفی را درگیر می‌کند با اقبال بیشتری از سمت مخاطبان مواجه می‌شود. نکته کلیدی در اینجا وجود دارد که می‌توانید خوانندگان خود را غافلگیر کنید، موارد غیرمنتظره ارائه دهید و احساسات آن‌ها را درگیر کنید.

محتوای وایرال

5 مخاطب خود را خوب بشناسید.

برای تحریک احساساتی که در بالا توضیح داده شد، باید واقعاً مخاطب خود را بشناسید و پرسوناسازی کنید. علاوه بر اطلاعات جمعیتی و جغرافیایی، باید دریابید: چه چیزی باعث می‌شود که آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرند؟ چه چیزی باعث خنده آن‌ها می‌شود؟ بیشتر کجا وقت می‌گذرانند؟ چه چیزی آن‌ها را عصبانی می‌کند؟ آن‌ها می‌خواهند شبیه چه کسانی باشند و الگوی آن‌ها کیست؟

6 اینفلوئنسرها را برای تبلیغ محتوای خود جذب کنید.

یکی از راه‌های فوری برای ساخت محتوای ویروسی این است که از شخصیت‌های معروف و اینفلوئنسر استفاده کنید. از افرادی که فالوورها و دنبال‌کننده‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارند، بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارد یا باز توییت کنند. اینفلوئنسر‌مارکتینگ و ارتباط با افراد مشهور کار پر زحمتی است که ما در تیم ادتواپ این فرایند را برای شما تسهیل می‌کنیم.

اگر در زمینه ساخت محتوای ویروسی سؤالی داشتید همکاران ما در تیم ادتواپ همراه شما خواهند بود.

هم‌اکنون کلیک کنید